Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena logów 1.9AWX wibracje, drżenie, rezonans po swapie quattro


MemberA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Koledzy po swpaie quattro już drugi rok męcze się ze zlokalizowaniem uciążliwych wibracji(nie mylić z bujaniem, kołysaniem silnika na boki) które generuje silnik.

Wibracje występują na luzie jak i podczas jazdy i są przenoszone na nadwozie jak i wnetrze (kierownice, drażek zmiany biegów, pedały, fotele). Do tego kompletu dochodzą jeszcze mocne drgania nadwozia podczas przyspieszania pomiędzy 1600 a 2000 powyżej tych obrotów drgania znikają.

Przez te wibracje wydech wpada w duże drgania które powodują rezonans i nie wiem jak ten wydech uspokoić.

Wymieniłem już kupę części które przyczyniają się do takich przypadłości lecz efektów po wymianie brak.

Może mógłby ktoś po ocenie logów które zrobiłem zweryfikować że wibracje powoduje silnik?

W maju planuję jechać na program do G-Lab i nie wiem czy nie pojadę na darmo skoro cos jest nie tak ..........

 

Dodam że za pomocą VAGa przymknałem ile się dało EGR ale to nic nie zmieniło w temacie wibowania silnika.

 

Statyczny:


Grupy 000, 001: http://vaglog.pl/log-000_001_WlZ6s.html (wibracje silnika)

Grupy 003, 004: http://vaglog.pl/log-003_004_7Ggkje.html (wibracje silnika)

Grupy 007, 013: http://vaglog.pl/log-007_013_zfZu42.html (wibracje silnika)

Grupy 018, 023: http://vaglog.pl/log-018_023_XTzdwV.html (wibracje silnika)

 

Basic settings:


Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_x3Nu80.html (wibracje silnika)

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_c7Yl8ZT.html (wibracje silnika)

 

Dynamiczny:

Grupy 001, 003: http://vaglog.pl/log-001_003_0NF823.html (wibracje silnika)

Grupy 004, 008: http://vaglog.pl/log-004_008_z1m1T3p.html (wibracje silnika)

Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-010_011_Wn7mu00.html (wibracje silnika)

Grupy 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log-008_010_011_X87cS.html (wibracje silnika)

Grupy 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log-013_018_023_os3528.html (wibracje silnika)

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowiedzcie chociaż czy po logach idzie ocenić czy autko nadaje się pod CHIP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plecionkę wydechu zmieniałeś? Co do logów to wygląda to ładnie, można się pokusić o wyjazd do tunera.. wygonić nie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki może coś pomoże pogrzebanie w ecu[emoji16] a jak nie to do wibracji muszę sie przyzwyczaić. Plecionka jest nowa, zakładałem też Gruchota i to nic nie pomaga. Rura pod autem wibruje jak głupia a to wszystko raczej wina silnika.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłonę aluminiową prawej półosi masz dobrze dokręconą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak za każdym razem jak ja ponownie odkręcam to aż śruby strzelaja :kox:

byłem u tłumikarza i powiedział że takie wibracje to dla diesla normalka ale zastanawiał się skąd się bierze buczenie we wnetrzu

sprawdzał plecionkę i żadnych naprężeń na wydechu nie ma

pokazałem mu sytuacje ze złączką pod autem że jak się ją zluzuje to wibracje z rury znikaja a przy dokręcaniu jej wibracje wracają

nie mógł znaleźć na to wytłumaczenia....:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wywnioskowałem tylko tyle że największe wibracje od silnika przechodzące w strone nadwozia ida po półosiach przednich i węzach chłodnicy i pompy wspomagania po lewej stronie komory silnikowej noi oczywiście ten nieszczesny wydech jeszcze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego rocznika był dawca? Na przełomie 2003 i 2004 weszły krótsze półosie i węższe przeguby do quattro. Zweryfikuj to u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdzę sobie to w etce, dzięki :)

mój jest z marca 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie tak jest

u mnie w ośce wystepuje półoś o nr 8E0407271S a później wychodziły półosie o nr 8E0407271AT i ciekawe jaka jest ich różnica

tylko teraz myslę ze skrzynia GBC (01E)która mam załozona raczej występowała we wcześniejszych rocznikach bo później to wychodziły raczej skrzynie 02X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie odwrotnie czasem z tymi półosiami? Z tego co pamiętam jest jakieś 2cm różnicy pomiędzy całkowitymi długościami tych półosi.

Edytowane przez spetsnaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według etki nie bo z końcówka AT wychodziły po vin 8E-4 czyli juz pod koniec produkcji

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a u Ciebie jaka skrzynia siedzi bo widze ze tez masz 1.9 q ? Nie zerknal bys tez na półosie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półoski to chyba ślepy trop będzie. Bo przy demontażu skrzyni nie mialem problemow zeby je scisnac w stronę kola.

Tak wyglądają na aucie, nie widać żeby były ściśnięte 

 

IMG_20170505_150457.jpg

IMG_20170505_150517.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MemberA4 napisał:

tak za każdym razem jak ja ponownie odkręcam to aż śruby strzelaja :kox:

byłem u tłumikarza i powiedział że takie wibracje to dla diesla normalka ale zastanawiał się skąd się bierze buczenie we wnetrzu

sprawdzał plecionkę i żadnych naprężeń na wydechu nie ma

pokazałem mu sytuacje ze złączką pod autem że jak się ją zluzuje to wibracje z rury znikaja a przy dokręcaniu jej wibracje wracają

nie mógł znaleźć na to wytłumaczenia....:facepalm:

Jak wróciłem od tłumikarza to zdemontowałem wydech, odciąłem końcowe w miejscach cięcia bo to były od 1.8T i zamontowałem swoje stare od diesla na złączki. Tak mi się udało wyregulować całość na wieszakach że szyba tylna już nie wibruje tylko we wnętrzu jest buczenie przy przechodzeniu przez 1600-2000obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie tak zostawię i pojadę na chip a może tuner jakieś pięć groszy od siebie dorzuci i coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MemberA4 napisał:

Tak wyglądają na aucie, nie widać żeby były ściśnięte 

No właśnie wyglądają jakby były za mało ściśnięte (za krótkie). Oczywiście tak tylko podsuwam pomysły, bo pisałeś, że na biegu jałowym też drga/hałasuje. Postaram się sprawdzić dzisiaj skrzynię, ale półosie mam na 100% AT.

Edytowane przez spetsnaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem w etka i moje półosie z końcówką S byly stosowane w quattro AVF do vin 8E-4 a jak dobrze pamietam to części mam z lutego 2003 bo na zbiorniku byla nalepka z data.

A jak sprawdziłem twoje AT to w etka wychodzi ze sa to półosie od ośki po vin 8E-4 ale tez byly w quattro ale nie AVF tylko chyba jakiś 2.5tdi

 Może coś wyjdzie w praniu podczas użytkowania bo np jak dobierałem sie do sprzęgła to po odłączałem wszystkie półosie i wał od skrzyni a i tak wibracje były na nadwoziu później jak zdjąłem skrzynie odpaliłem silnik i wibracje też były na nadwoziu i we wnętrzu wiec to musi być coś z silnikiem... Może to po prostu przypadek że powiązało sie to ze swapem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...