Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T 190KM BEX - błąd P0299 - prośba o analize logów


broda333

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o analizę logów:

http://vaglog.pl/log-115_118_6eI3952.html

http://vaglog.pl/log-002_033_un961lS.html

Problem tego typu, że auto nie ma pełnej mocy i komputer łapie błąd P0299 ale nie przechodzi w tryb serwisowy i nie świeci się check.

Szczelność układu sprawdzona pod ciśnieniem nigdzie nic.

Zawór N75 pstryka i działa.

Zawór DV wyciągnięty i sprawdzony działa.

Ktoś ma może jakieś sugestie?

Czy już pora wyciągać turbo :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo późno wstaje, jednak trzyma ciśnienie, sprawdź przewód do gruszki westgate, zrób te same logi tylko przytrzymaj do przynajmniej 6tyś obr. Mam podejrzenie , że przepływka zaniza bo przy 4,5 tyś masz 90g/s a powinno być już ok 110g/s, żeby vto zweryfikować potrzebne dłuższe logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco.

Gruszka w turbo dobra (trzyma ciśnienie)

Jednak mamy brak podcisnienia na zaworze n75.

Może głupie pytanie ale co wytwarza podciśnienie do zaworu n75 i gdzie może uciekać ? (zmierzyliśmy przy serwie i jest podciśnienie)

Ma ktoś jakies sugestie gdzie szukać braku podciśnienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączeniu przesyłam logi o które kolega adrian242424 prosił do 6tys

Bardzo proszę o analizę. (cały dzień w warsztacie i dalej autko nie chodzi tak jak powinno)

http://vaglog.pl/log-002_033_u884R.html

http://vaglog.pl/log-115_118_C09aK.html

Czy może być że cięgno w turbinie pracuje ale łopatka jest zablokowana bądź urwana.

Nie wiem czy wyciągać turbo do sprawdzenia? Proszę o jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No brakuje na przepływie i to dużo. Ponad 50mg.. Albo dziura albo przepływka a może to właśnie turbo się kończy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź przepływomierz, najlepiej podmienić na sprawny, coś jest nie halo, bo max przepływ masz 107g/s powinieneś mieć ok 160g/s, taka różnica to bardzo dużo, może to głupie, ale sprawdź filtr powietrza, czy nie jest zapchany. Turbo pompuje 0,5 bara przy 2600 powinno być już przy ok 2300obr, masz katalizator? Jest parę opcji, za mało powietrza zasysanego, nieszczelność dolotu, zatkany katalizator, szwankujący N75, padnięte turbo.

Co do twojego pytania o N75, to nie działa on na podciśnienie tylko nadciśnienie. N75 ma 3 wyjścia jedno jest podłączone po TIP (rura ssąca), drugie pod turbo (strona zimna), trzecie pod gruszkę od westgate (actuator), działa to na takiej zasadzie, że powiedzmy przy max bucie, N75 otwiera przepływ pomiędzy turbo -> TIP, całe ciśnienie jest kierowane do TIPa, wtedy zawór westgate jest cały czas zamknięty i spaliny w 100% trafiają na wirnik, ECU podczas regulacji,  wysterowywuje N75 (duty cycle) i cześć nadciśnienia (więcej lub mniej) trafia na gruszkę uchylając/otwierając zawór westgate i tylko cześć spalin trafia na wirnik, tak ECU reguluje ciśnienie doładowania w silniku, seryjnie ECU w BEX czy BFB ma ustawne max ciśnienie na 0,6bara i tak wysterowywuje N75, aby nie przekroczyć tego ciśnienia i nie doprowadzić do przeładowania. Głównie wysterowanie N75 zależny od obciążenia silnika, ilości zasysanego powietrza i korekcji lambda. Po przekroczeniu ciśnienia doładowania 0,6bara lub korekcji lambda (25%) sterownik wchodzi w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuje koledze adrian24242 za bardzo dokładny opis i sugestie.

Przed chwilą przeczyściłem dolot i rozłączyłem katalizator od turbo.

Poniżej zamieszczam logi bez katalizatora, proszę o analizę czy wina leży po stronie katalizatora. (już trzeci dzień walki :( )

Czy faktycznie wyciągać turbinę do regeneracji :facepalm:  ręce już opadają...

http://vaglog.pl/log-002_033_Ar03O.html

http://vaglog.pl/log-115_118_8K46a.html

Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywu juz więcej, jeszcze z 15g i będzie tyle co ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już prawie ok, turbo wstało przy 2300 i trzyma 0,5 bara do końca, czyli jest w dobrej kondycji, przepływka  zaniża trochę o jakieś 15-20g, wybebesz kata lub wstaw DP i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za pomoc jutro kupię DP i wstawiam tak jak sugerujecie...

Wielkie piwko do Was leci :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie kupiłem DP lecz rozprułem puszkę i wyrzuciłem wszystko ze środka, pospawałem do kupy, założyłem i jak dla mnie auto wróciło do siebie :)

Zero błędów (nawet z sond). Na dwójce chce kierownice wyrwać...:banan:

Poniżej logi:

http://vaglog.pl/log-115_118_5iYux10.html

http://vaglog.pl/log-002_033_T028pP.html

Wielkie podziękowania dla kolegów powyżej za pomoc i doprowadzenie auta do użyteczności.

Mam nadzieję, że nie jednej osobie przyda się ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawie dobrze, turbo w bdb kondycji, pełny boost przy 2200obr i trzyma do końca, korekty lambda troszkę na ubogo ale w tolerancji, przeplywka trochę zaniza i zapewne przez to te korekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...