Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej bez "normy"


Koucz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zbliża się wymiana oleju i zauważyłem że Motul wprowadził coś czego mi brakowało a mianowicie MOTUL 8100 X-POWER 10W60 5L. Czy ktoś już może stosował w naszych asn'ach, bo jako tako norm zalecanych przez producenta nie ma. Aktualnie mam xcess, ale z racji częstego kręcenia do czerwonego- silnik lekkiego życia nie ma. :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakim dokładnie teraz jeździsz ?.

Nie znam karty technicznej tego 10W60 Motula, ale to jest olej do luźno spasowanych silników.

Pomijam moment rozruchu, gdzie będą duże opory i problemy z pompowaniem oleju ale nawet w temperaturze roboczej 125 stopni i chwilowej 150 film olejowy może mieć za dużą lepkość.

W tym silniku dobrze się sprawdza Millers CFS 5W40 /5W30 , MITASU MJ-111 lub MJ-112 , jeśli rzeczywiście go często ekstremalnie przeganiasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam zalany 5w40 x-cess Motul. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam obecnie Liqui Moly SHT 5W40 zmieszanego dolewkami z X-cessem 5W40, przy najbliższej wymianie chcę przejść na Specol'a Spec Gold 5W40, który kosztuje niecałe 60zł/4l

X-cess to ponoć udawany syntetyk... niestety. Specol niby jest syntetykiem... nawet jeśli nie, to w każdym razie na papierze przebija X-cess'a :hi:

W tym silniku nie ma co kombinować z nienormowanymi olejami... prędzej poszedłbym w stronę 0W40 spełniającego normę VW502.00

Do jakiej temperatury udało Ci się w ogóle zagrzać w misce olej, że tak bardzo się martwisz o wytrzymałość temperaturową 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zalałem valvoline 5w50 narazie odpukać jestem zadowolony sporo tańszy i ciszej chodzi autko na nim ale to może dlatego że świeży olej jest zalany co do poboru zobaczymy na razie tylko 300km zrobiłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BeyerBrown napisał:

..., przy najbliższej wymianie chcę przejść na Specol'a Spec Gold 5W40, który kosztuje niecałe 60zł/4l

 

Też jestem ciekawy tego oleju ale do zadbanego silnika nie zalałbym go.

Brak dokładnych danych co do HTHS i jak jest stabilny w czasie eksploatacji.

Ten silnik wymaga HTHS na poziomie 3,5 lub trochę wyżej lecz nie 5,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kruk_89 napisał:

a ja zalałem valvoline 5w50 narazie odpukać jestem zadowolony sporo tańszy i ciszej chodzi autko ...

Silnik da radę ale dolałbym coś na zmniejszenie tarcia podczas rozruchu silnika.

Silnik z tym olejem nie może w zimie być pod chmurką, optymalny rozruch do + 10/15 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma VW502.00 wymaga HTHS na poziomie co najmniej 3,5mPa*s, a ten Specol ją spełnia

Ma też niską odparowalność co rzekomo też świadczy o wysokiej jakości tego oleju.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tego oleju, żadnych problemów nie ma, silnik jest cichy, rano też, bierze go tyle samo co 5w40, nie ma problemów z olejarką po długiej ostrej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...