Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Rurka miarki oleju


Slawek84

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Postanowiłem dzisiaj z rana sprawdzić poziom oleju. Ciągnę, i.... jakoś tak lekko mi się wyciągnęło, patrze, a tutaj mi się ułamała na początku w/w rurka. Czy da się to jakoś samemu wymienić? od spodu jakiś dostęp jest? Czy trzeba jechać do magika? Jak ma się sprawa z kosztem takiej rurki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum jak dobrze sobie przypominam ktoś pisał o wymianie tej rurki. Koszt to jak sobie przypominam 10-15zł. Ja u siebie zostawiłem to magikom przy okazji wymiany rozrządu bo tak to trzeba by pokombinować bo trudny dostęp do tej rurki jest w naszych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ułamałem i jeździłem na wbitym kołku zamiast bagnetu :> również zrobiłem to przy wymianie rozrządu i mnie mechanior nawet za to nie skasował :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych mechaników do tego ci nie potrzeba, weź kombinerki wyciąg tą starą część plastiku co zapewne została na metalowej rurce. Jak by nie chciało zejść to pomocny będzie śrubokręt do podważenia tego plastiku. Przy zakładaniu załóż nową część najpierw na bagnet wsuń go do metalowej rurki i dociśnij (powinno kliknąć). Po ponownym wyciągnięciu bagnetu powinien się on tylko wyciągnąć. Od spodu raczej się nie dojdziesz do tego (ja wymieniałem od góry) jest trochę ciasno ale sobie poradzisz (chyba że masz dłonie jak wielkie buły :>) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przerabiłem ten problem :D Jak dobrze pamiętam, ten plastik jest na wcisk. Starą możesz delikatnie połamać lub zdjąć. Ja do niej się dostałem od "chłodnicy" jak by to ująć u mnie zaraz koło chłodnicy jest duzo miejsca i tamtędy sie dostałem :D jakoś tam przecisnąłem rękę. Wystarczy ją nałożyć i czymś od góry przycisnąć. I po sprawie.

Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a te rurki sa jednakowe do wszystkich silnikow czy różnią się czymś? bo mam do wymiany w 1.6 AHL i 1.8 ADR no i nie wiem czy iść do sklepu i wziąść pierwsze dwie lepsze do audi czy po prostu zamawiac odpowiednio do rodzaju silnika???

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, dzisiaj tak mnie naszło żeby sprawdzić poziom oleju, ciągne a tu cyk, lekko...i urwałem ten plastik do którego wkładamy bagnet

mnie też ciekawi czy kupuje się cały bagnet z tą rurką w zestawie, czy sam ten kawałeczek plastiku, i czy to część uniwersalna, czy kupuje się to pod odpowiedni silnik czy jak...? :wink4:

dzieki za pomoc

aha czy w "normalnym" sklepie to kupie, czy walić do ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz samą plastikowa rurkę w którą wkładasz bagnet i kupisz w normalnych sklepach,a co do różnych silników to chyba taka sama jest ale warto spytać w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Zeby nie zakładać nowego tematu, napiszę tutaj. Silnik 1.8 APT (więc osprzętowo chyba to samo co ADR) i klasyczny problem z ułamaną rurką (lejkiem). Zakupiłem nową w ASO dobierając po numerze VIN- na oko identyczną ze starą, z tym , że w trakcie montażu zauważyłem, że na nowej widnieje numer 050 103 663, natomiast na starej 053 103 663. Czy ktos z dostępem do ETKI byłby uprzejmy sprawdzić, czy części o w/w numerach są kompatybilne? Byłbym wdzięczny, ponieważ z czasem u mnie krucho, do ASO 30km, a z drugiej strony- zależy mi na precyzyjnym pomiarze stanu oleju, a w tym przypadku każdy milimetr się liczy.

Przy okazji- życzę Klubowiczom zdrowych i wesołych Świąt i wszyskiego najlepszego w nowym, 2010r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ten temat przerabiałam w październiku - została mi końcówka na bagnecie. Podjechałam do Autolandu, podałam rocznik i rodzaj silnika i Pan zaproponował dwie firmy - jedną za 1,5zł drugą za 3,9zł.

Potem podjechałam do pierwszego lepszego zakładu, ładnie się uśmiechnęłam i po sprawie. Z tego co widziałam Kolega wkładał rękę jakoś tak z boku, bo od góry to strasznie długie kombinerki trzeba mieć no i nie ma już tej siły chwytu.

Na koniec żeby nie było dałam 5 za fatygę :tongue4: i git jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te końcówkowi są różne dla benzyny i diesla.... każda pasuje na tą metalową rurkę co wychodzi z bloku ale nie każda pasuje od bagnetu, koszt 3-4zł w każdym sklepie motoryzacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do różnych silników są różne rurki np. do silników 1.6 są trzy rodzaje-przerabiałem też ten temat. Na rurce jest nr. i po tym numerze zakup nową. Ja kupiłem w IC za ~17 złoty z "TOPRANA" ale porównując z cześcią starej było widać kilku milimetrowe różnice, pojechałem do ASO i kupiłem nówkę ORI za ~22 złote. Także proponuję podjechać do najbliższego ASO tam po nr. VIN dostaniesz taką jak potrzebujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w ASO mi dobierali po n-rze VIN- różnicę jednej cyferki w numerze części zauważyłem po powrocie do domu w trakcie montażu. Podejrzewam, że jest ok, ale wolałbym mieć pewność (po świętach przedzwonię do ASO).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w ASO mi dobierali po n-rze VIN- różnicę jednej cyferki w numerze części zauważyłem po powrocie do domu w trakcie montażu. Podejrzewam, że jest ok, ale wolałbym mieć pewność (po świętach przedzwonię do ASO).

Pozdrawiam.

Niektóre "stare" numery są zamieniane na nowe, czasami tylko ostatnia litera np.u mnie czujnik temp. G2/G62 nr. 078919501C >>> 058919501A albo właśnie rurka miarki oleju 06B103663B >>> 06B103663G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...