Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brakuje mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! 

 

Wiem, że 2.4 to nie demon mocy a samo autko waży grubo ponad 1,5 Tony, ale na mój gust przyspiesza trochę za słabo, jakby miało ok 140 koni. 

Sprawdziłem wstępnie to co mogłem: sprzęgło się nie ślizga, silnik szczelny, nie spala oleju ani chłodziwa, pracuje równo i nie ma żadnych błędów.  Dolot szczelny, czujnik temperatury też, wymienione świece, przewody podciśnienia, odpowietrzenie pokryw zaworów, całe auto zadbane i nie można się do niczego przyczepić. 


Autko ma instalację 2 letnią LPG BRC, ale objawy są na obu paliwach, na benzynie trochę lepiej, ale to normalne. 

 

Macie pomysł od czego by zacząć sprawdzanie? Chcę to ogarnąć, zanim pojadę do gazownika na regulację LPG.  Sprawdzę jeszcze ustawienie rozrządu na kompie, ale to trochę wątpliwe, bo silnik pracuje bdb. 

Opublikowano

Co to znaczy że za słabo przyspiesza?

Robiłeś jakieś pomiary?

Na jakich oponach jeździsz?

Grucha podciśnienia sprawna?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Hej, pomiarów nie robiłem. Po prostu widzę, że czasem ciężko dogonić mi zdecydowanie słabsze auta. 170 koni powinno sprawnie też ruszać z miejsca, z wyłączonym ESP nawet na asfalcie nie zakręci kołami.

Opony mam 225/16

 

Powymienialem przewody ciśnieniowe i po zassaniu powietrza z każdego przewodu jaki dało się sprawdzić trzymało ciśnienie. 

 

Muszę go gazować, żeby jakoś w miarę jeździł. Czasem ma lepszy humor i jedzie jak trzeba (albo mi się wydaje). 

 

Myślę, czy nie zrobić testu sprężania. 

Masz inne pomysły?

Opublikowano

Dziwne, też mam 225/40 r18 ale bez ESP to tylko kupa smorodu[emoji3]
Fakt że auto jest ciężkie, a 170km szału nie robi ale w 5 osób i z klimą 180 - 200km/h nie jest problemem.
Sprawdź jeszcze tą gruchę podciśnienia, ustawienie rozrządu...

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Poprawka, opony mam 215/16/55. No ale to mała różnica.

Jutro rano sprawdzę co komp mówi o rozrządzie i szczelność dolotu. Jak w naszym silniku powinna funkcjonować gruszka? Tzn przy jakich obrotach powinna się wychylać? U mnie rusza się chyba jakoś od 4 tyś obr.

Wężyk idący do niej od elektrozaworu jest szczelny i wężyk do elektrozaworu jest też szczelny. 

 

 

Edycja: z nudów sprawdziłem teraz jak to na serio jest z tym paleniem gum. No po wyłączeniu ESP jednak ładnie zapiszczą na asfalcie, ale na mój gust to raczej nie wszystko na co stać to autko. Jutro dalsza walka jak zdążę przed pracą.

Edytowane przez golfagn
Opublikowano
Poprawka, opony mam 215/16/55. No ale to mała różnica.
Jutro rano sprawdzę co komp mówi o rozrządzie i szczelność dolotu. Jak w naszym silniku powinna funkcjonować gruszka? Tzn przy jakich obrotach powinna się wychylać? U mnie rusza się chyba jakoś od 4 tyś obr.
Wężyk idący do niej od elektrozaworu jest szczelny i wężyk do elektrozaworu jest też szczelny. 
 
 
Edycja: z nudów sprawdziłem teraz jak to na serio jest z tym paleniem gum. No po wyłączeniu ESP jednak ładnie zapiszczą na asfalcie, ale na mój gust to raczej nie wszystko na co stać to autko. Jutro dalsza walka jak zdążę przed pracą.

Jak gruszka wychyla od ok 4tys to jest ok. Ostatnio miałem problemy z lewym powietrzem ale auto jeździło normalnie. Sprawdź rozrząd

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Porażka :) Nie potrafiłem sprawdzić rozrządu Vagiem. W weekend spróbuję sprawdzić manualnie ile się da, chyba,  że ktoś mi pomoże program ogarnąć :D

 

Wywala mi błędy z wypadaniem zapłonów: 

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
        P0305 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
        P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

 

Nie od razu, po wykasowaniu potrzebuje czasu, żeby je wyświetlił. Wymienione świece na nowe. Kable wyglądają bdb, nie widać przebić i mają niecałe 5 lat.

Czytam dużo o zapchanych katalizatorach i sporo pasuje do mojego przypadku. Ile u nas jest katalizatorów? 2?   

Na ostatnim przeglądzie dokładne badanie spalin było wręcz perfekcyjne.

 

 

Opublikowano

Kolego witam,

Sprawdzałeś przepływkę? Raz czy jest szczelna czysta itp. a dwa to ogólne jej parametry.

Zrób dla nas logi dynamiczne vag dla kanałów:

001 002 003 jako jeden log

oraz 060 090 093 jako drugi log

Podsyłaj to więcej powiemy. Ogólnie w międzyczasie sprawdź filtr powietrza i dodatkowo te kable 5 lat to wg mnie już sporo.... Tym bardziej na LPG.  

Opublikowano
Kolego witam,
Sprawdzałeś przepływkę? Raz czy jest szczelna czysta itp. a dwa to ogólne jej parametry.
Zrób dla nas logi dynamiczne vag dla kanałów:
001 002 003 jako jeden log
oraz 060 090 093 jako drugi log
Podsyłaj to więcej powiemy. Ogólnie w międzyczasie sprawdź filtr powietrza i dodatkowo te kable 5 lat to wg mnie już sporo.... Tym bardziej na LPG.  

Co do kabli to jeszcze pół roku temu śmigałem na fabrycznych ale w końcu po 3 latach na gazie zaczęły delikatnej wypadać zapłony.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Porażka [emoji4] Nie potrafiłem sprawdzić rozrządu Vagiem. W weekend spróbuję sprawdzić manualnie ile się da, chyba,  że ktoś mi pomoże program ogarnąć [emoji3]
 
Wywala mi błędy z wypadaniem zapłonów: 
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
        P0305 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
        P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
 
Nie od razu, po wykasowaniu potrzebuje czasu, żeby je wyświetlił. Wymienione świece na nowe. Kable wyglądają bdb, nie widać przebić i mają niecałe 5 lat.
Czytam dużo o zapchanych katalizatorach i sporo pasuje do mojego przypadku. Ile u nas jest katalizatorów? 2?   
Na ostatnim przeglądzie dokładne badanie spalin było wręcz perfekcyjne.
 
 

Jak możesz to zamień cewki miejscami albo podmień cała

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
56 minut temu, piti82 napisał:


Jak możesz to zamień cewki miejscami albo podmień cała

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiem czy w moim przypadku to ma sens- wywala błąd na każdym cylindrze. 2 przypadkowo się nie załapał pewnie.  Jadę własnie na działkę, i mogę pokombinować co nie co.

Więc zamieniać cewki? Postaram się sprawdzić rozrząd manualnie przy okazji, sprawdzę szczelność dolotu i rurek,  kabelki czy nie przerwane są.

 

Inne sugestie? Mam kompa i kabelek, jakieś konkretne logi sprawdzać?

Opublikowano

Witam ponownie,  dzisiaj wreszcie zmusiłem się i sprawdziłem rozrząd. Jest ok. Zdjąłem pokrywę zaworów (prawą) i tam na oko też wszystko ok.

Wymieniłem świece, zmian nie odczułem. Znalazłem jeszcze 2 przewody ciśnieniowe do wymiany, ale wątpię, czy to to.

Dnia 10.06.2017 o 09:47, krzysztof-kosior1 napisał:

Kolego witam,

Sprawdzałeś przepływkę? Raz czy jest szczelna czysta itp. a dwa to ogólne jej parametry.

Zrób dla nas logi dynamiczne vag dla kanałów:

001 002 003 jako jeden log

oraz 060 090 093 jako drugi log

Podsyłaj to więcej powiemy. Ogólnie w międzyczasie sprawdź filtr powietrza i dodatkowo te kable 5 lat to wg mnie już sporo.... Tym bardziej na LPG.  

Wybacz, że dopiero odpisuję. Nie zauważyłem Twojego postu wcześniej.  Przepływkę sprawdzałem wizualnie- bdb, pod kompem widać że działa (im więcej gazu tym większy przepływ powietrza pokazuje) na oko w normie, ale porównania nie mam.

 

Logi dynamiczne postaram się zrobić w środę.

Opublikowano

Wymieniłem filtr powietrza, oba gazu i doszczelniłem resztę przewodów.  Jest lepiej, ale nadal autko startuje trochę za słabo, nie rwie się do przodu. 

 Logi ogarnę jak tylko znajdę czas, może jutro.  Sprawdziłem jeszcze raz dolot, jest szczelny- aż robi się w nim podciśnienie przy zasysaniu powietrza z niego.

 

Swoją drogą wiecie, co może być jeszcze nie tak? Cały czas stawiam jeszcze na zapchany wydech, ale strach ruszać, bo koszty i może się okazać, że jest ok. A potem wytłumacz kiedyś kupcowi, że nie kombinowane było nic i że katy są ok a tu pospawana rura...

Jeszcze jeden pomysł: skrzynia biegów. Miałem kiedyś multi a ktoś wstawił manuala 5b. Patrząc od strony technicznej jest bdb, ale może ktoś dał po prostu skrzynię nie pasującą do tego silnika? Nie wiecie jakie oznaczenia mają skrzynie pasujące do BDV?

 

1 bieg wydaje mi się bardzo długi albo po prostu najbardziej odczuwalny brak mocy jest na niższych obrotach, nie czuć zdecydowanego szarpnięcia przy ruszaniu z miejsca.

Wczoraj jeszcze sprawdziłem jak to jest z tym paleniem gum po dotychczasowych naprawach. No i bez ESP na asfalcie z bardzo dużą przyczepnością był spory dym :)

 

A może jest tu na forum Łodzianin albo mieszkająca w pobliżu osoba z tym silnikiem? Może zbyt niską moc wymyślam sobie i bym z kimś porównał? :) 

Opublikowano

Nagraj filmik przyśpieszania,

ja też Ci nagram i sobie porównasz. 

 

Opublikowano (edytowane)

Chętnie bym nagrał, ale aktualnie całe miasto w śniegu (który zaskoczył drogowców oczywiście) i wolę nie szarżować. 

 

Z logami jest kłopot: padła mi bateria w lapku i wytrzymuje tyle, żeby skasować błąd itp :D Ale wszystko w swoim czasie :) 

 

Generalnie dzięki za odzew! 

Edytowane przez golfagn
Opublikowano

Hej, problem prawdopodobnie rozwiązany... Sam nie mogę w to uwierzyć i może ktoś z Was mi to wyjaśni. 

 

Mianowicie poprzednio auto jeździło na półsyntetyku, po wymianie na syntetyk auto pracuje totalnie inaczej: ciszej, lepsza kultura pracy to jeszcze rozumiem, ale skąd skok mocy?

Moja teoria to coś związanego ze zmiennymi fazami a dokładniej napinaczami/nastawnikami jak to się zwie. Może na syntetyku coś się odblokowało? Taka moja naciągana teoria. 

 

Wiadomo, syntetyk to mniejsze opory przy tarciu, może coś to też dało. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...