mobopx Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Stało się w trakcie jazdy, wcześniej nie było problemów. Auto zaczęło pracować nierówno (jakby na 3 gary), brakło mocy. Kopcenia nie sprawdzałem. Odpala na dotyk. Podczas jazdy zapala się kontrolka świec żarowych Odczytałem błędy i takie mam wyniki: 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent01269 - Commencement of Injection Valve (N108) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent00741 - Brake Pedal Monitoring 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Oprócz tego zrobiłem 2 screeny z VAG-COMa: Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, gdyż pokazuje problem z przepływomierzem, elektrozaworem turbiny N75, kątem wtrysku (N108) oraz brak wskazań czegoś tam (mg/str) na 4 cylindrze... Błąd 741 z pedałem hamulca raczej nie ma z tym związku, N75 też wykluczam. Błąd pojawił się chyba już wcześniej, w każdym razie turbo pracuje bez zarzutów. Jakieś sugestie?
NomadAd Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Co do kontrolki świec, sprawdź czy zapala ci się stop kiedy wciśniesz pedał [emoji6] Brak świateł jest sygnalizowany migającą kontrolką świec żarowych.Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
mobopx Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 @NomadAd Kontrolka w tym przypadku sygnalizuje coś innego. Światła ma sprawne
Hezen Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Masz błędy skrzyni automatycznej.Napisz jaki masz silnik, rok i typ skrzyni (po błędach sugeruje że masz skrzynie 4-ro biegową z rodziny AG4)Skrzynia zapewne pracuje w trybie awaryjnym - tylko na 3biegu.Odezwij się na PW, podam Ci numer i powiem Ci co zrobić w skrzyni, bo ogólnie to dużo pisania z fona na tapatalku.Wysłane z OP3T
mobopx Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 @Hezen Skrzynia jest manualna, 5 biegowa - i pracuje bez zarzutu. Rok 1996, silnik AHU, 90 km
Hezen Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Sorki, nie doczytałem i myślałem że masz automata.Sprawdź kostkę i przewody przepływomierza.Migająca kontrolka świec jest od zaworu N108, ECU ma problem z występowaniem kąta wtrysku.Wysłane z OP3T
mobopx Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 @Hezen nie jestem dobry w te klocki Teraz czytam o objawach uszkodzonej przepływki i wychodzi, że może być to. Wpiąłem kostkę od przepływki i nie ma zmian w pracy oraz mocy silnika. Będę miał drugą na podmiankę to dam znać jak poszło. Pytanie: czy źle ustawiony kąt wtrysku może być przyczyną haczenia silnika i brak mocy? Czy to ma wpływ tylko na urruchamianie / dymienie / zużycie paliwa?
Hezen Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Brak mocy jest spowodowany przepływką i przede wszystkim tym że ECU nie potrafi ustawić kąta wtrysku.ECU wszedł w tryb awaryjny i kąt wtrysku ustala m.in. z czujnika położenia wału? Jeśli się mylę to proszę o poprawienie Co do pracy silnika, kąt wtrysku ma wpływ na jego dźwięk:-opózniony kąt wtrysku, silnik pracuje miękko ale jest mniej żwawy.-przyspieszony kąt wtrysku, silnik pracuje twardo, troszkę lepiej się zbiera.Przy mocno przyspieszonym kącie cierpi układ korbowo-tłokowy.Wysłane z OP3T
mobopx Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Opublikowano 21 Maja 2017 @Hezen objawy wskazują na przyspieszony kąt wtrysku (twarda praca na obrotach, zrywny przy ruszaniu), natomiast komputer pokazuje 37 jednostek, więc poniżej optymalnych wartości - co wskazuje opóźniony kąt. Coś tutaj nie gra... Zdjąłem obudowę rozrządu i sprawdziłem naciąg paska. Bez większego wysiłku poddał się o ok. 1 cm przy rolce na samej górze. Czy taki luz jest "w normie" Przepływomierz sprawdziłem w innym aucie - jest OK.
Hezen Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Kąt wtrysku w bs sprawdzałeś na odpalonym silniku?Rozrząd sprawdź na znaki, napinanie paska nic Ci zbytnio nie powie.Wysłane z OP3T
mobopx Opublikowano 7 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2017 Winny był bezpiecznik 15A znajdujący się obok komputera. Zostawiam zdjęcie dla potomnych (niebieski, obok zapiski od komputera) Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się