jacjacek Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 (edytowane) Witam i proszę o wsparcie Mam B5 od 3lat, 2 lata temu klimatyzacja chłodziła dość dobrze, rok temu słabo tj. pozwalała się nie ugotować w czasie jazdy. W tym roku nic, kompresor się załącza, coś syczy przez chwilę i wieje ciepłym powietrzem. Cieplejszym niż nawiew ustawiony na econo. Podjechałem do specjalisty w układzie nie było prawie czynnika tylko powietrze, spuścił wszystko co było w układzie przez zaworek w podszybiu. Potem wyjął dysze rozprezna stwierdził po niej że kompresor padl bo jest brudna (wyjąłem ja w domu i sitka są zapchane grafitem, lub inną ciemna masa ? I dopatrzyłem się jednej drobinki metalu/aluminium) . Sprężarka się załącza obroty zadrżą i jest zupełna cisza żadnych, złych objawów. Specjalista stwierdził że musi wymienić sprężarkę, zrobić płukanie układu, uzupełnić olej paq a na koniec uzupełnić czynnik a koszt operacji to lekko ponad 2tys. Z dzieckiem bez klimatyzacji nie da się nigdzie wybrać czy faktycznie taka wymiana jest potrzebna? Póki co zastanawiam się nad wymianą dyszy i nabiciem czynnika, czynnik jest podawany od razu z olejem paq czy to osobna czynność? Czy grafit na sitku faktycznie potwierdza fakt uszkodzenia sprężarki ? Czy jest szansa że układ będzie działał ? Nie musi być bardzo wydajny ważne żeby podawał trochę chlodniejsze powietrze niż na zewnątrz Poniżej link do zdjęć dyszy rozpreznej link Edytowane 20 Maja 2017 przez jacjacek
radekrp90 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Sprawdz jeszcze olej sprężarce - jeśli nie jest czysty to niestety tylko wymiana i płukanie.Same materiały to min. 1000 PLN.
jacjacek Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Opublikowano 21 Maja 2017 Dziękuje za odpowiedź W internecie wyczytałem że korek spustowy jest na tyle sprężarki tj. po przeciwnej stronie koła pasowego ? Czy nic się nie rozszczelni ? czy ten olej jest uzupełniany w trakcie nabijania klimatyzacji czy uzupełnia się go osobno ? Co to za olej ?
radekrp90 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Aby sprawdzić jego stan trzeba spuścić czynnik (tylko nie w atmosferę - podjechać do zakładu niech spuści i nabije lekko azotem tak aby układ nie miał powietrza). Olej jest ten sam co w obiegu - część wlana jest w kompresor, część krąży z czynnikiem chłodniczym i z nim jest dodawana (ale to około 20% całego oleju).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się