Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Szarpanie, skoki obrotów, chyba też lekki spadek mocy


orzelsrw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 1,9 TDi 85KW 2000r, przebieg 110.000km. z automatyczą skrzynią biegów (tiptronic). Od jakiegoś czasu auto zaczęło się dziwnie zachowywać: skoki obrotów na wolnych obrotach, spadek mocy, ale co najgorsze nie zawsze ale coraz częściej szarpie przy zmianie biegów.Czasem wciskam gaz a auto nie reaguj przez 1-2 sekundy a potem dostaje takiego strzała, by potem za chwilę jechać jak żółw. Do tego 2 czy 3 razy zdarzyło mi się, że po takim jak to nazwałem "strzale" czy szarpnięciu znika mi kwadracik który na desce rozdzielczej zaznacza jaki bieg mam włączony(P,R,N,D,4,3,2) i mam wrażenie że auto wtedy nie przerzuca już biegów(choć nie jestem pewien bo zaraz zjechałem i go na nowo odpalałem i znów było ok).

Napewno do wymiany mam przepływomierz ale czy wymiana jego rozwiąże wszystkie problemy? Jeżeli ktośsię z czymś takim spotkał i by mógł coś poradzić będę wdzięczny. Pozdrawiam

popraw sobie w profilu kod silnika , wydaje mi sie ze masz AJM-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz może być przyczyną pierwszego problemu(wymień jak najszybciej)

Co do Tipa, to jeżeli podświetlają Ci się wszystkie przełożenia tzn. że skrzynia weszła w tryb awaryjny i wtedy delikatnie ją traktuj i absolutnie na diagnozę co jej dolega. Jeżeli szarpie przy zmianach to nie rokuje jej dobrze. Wymieniałeś olej w skrzyni, albo chociaż sprawdzałeś jego poziom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było podłączane do komputera jak tylko pojawił się problem i wyszło, że przepływomierz do wymiany. Wtedy też ok 4 tyś km temu miałem wymianę oleju w samochodzie. Stanu oleju w samej skrzyni nie sprawdzałem i przyznam się że nie wiem jak to się robi, na bagnecie olej ok. W poniedziałek wymieniam przepływomierz i wtedy podłączą pod komputer to będę wiedział czy jakiś nowy błąd wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koloego to jak masz nie wymieniany olej albo jest go za mało, to.... współczuje. Stan oleju sprawdza się od dołu, masz tam korek przez który uzupełniasz olej (tzw. przelewowy) Podczas pracy silnika odkręcasz ten korek i jak olej się przelewa to jest ok, jak nie to trzeba dolać, najlepiej wymienić i to tylko na oryginalny olej z ASO 60-80 zł litr. Wchodzi go 6.5l przy wymianie dynamicznej. Opisywał nie będe bo sporo by to zajęło, warsztat od skrzyń bedzie wiedział jak. Na wymiane nie jedź do ASO bo tego nie zrobią w/g AUDI wymian w Tipie się nie robi ( co prowadzi do agonii skrzyń) :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że sie nie sprawdzi to co napisałem. Zdażają się wyjątki od reguły. U mnie Tip miał wymieniony olej pierwszy raz po 200 tys( poprzedni właś. to olewał) i wytrzymał. Jak wymieniłem olej skrzynia od razu lepiej pracowała, a na tych magnesach w środku które zbierają opiłki z oleju były dosłownie dwie kule tego dziadostwa, aż strach pomyśleć jakby chociaż część dostała się do kaset w których kanaliki są bardzo wąziutkie.

Powodzenia z walką i daj znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety kolega miał rację... Wymieniłem przepływomierz szarpanie mineło, moc wróciła a problem ze skrzynią pozostał, nie dzieje się to często ale tylko wyjechałem z serwisu i skrzynia szarpnęła tak jak wyżej opisywałem i wskoczyła w ten tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera wyswietla Usterkę skrzyni biegów, mój mechanik stwierdził że naprawa to koszt od 1500 nawet do 3500 w zależności od typu skrzyni, ale jaką skrzynie mam będzie wiedział jak ją rozkręci(to możliwe?) Podobno chodzi tu o problem z kołem dwumasowym... Powiedził że można spróbować wymienić olej podobno koszt 450 pln... Możecie się odnieść do tej diagnozy... Ponadto podjechał bym jeszcze w inne niezależne miejsce znacie jakiś dobry warsztat w Warszawie zajmujący się automatami??? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie, ale w znacznie lepszym humorze))) Autko naprawione, wszystko wrocilo do normy i juz pisze co bylo przyczyną tego zachowania. Otóż okazało się że w skrzyni brakuje oleju i przy uzupełnianiu grawitacyjnym okazało się że obieg jest nieszczelny, a w automatach jest zintegrowany system chłodzenia(chłodnica z płaszczem olejowym) i przy wlocie do chłodnicy jest jakieś amatorskie klejenie które się rozszczelniło i ucieka tamtędy olej. Także wymieniłem od razu chłodnice żeby układ był już szczelny, uzupełniłem olej i jak za magicznym dotknięciem wszystkie objawy ustąpiły i autko dostało drugie życie. Dzięki za pomoc wszystkim , a przede wszystkim Norbiemu i oczywiście pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie, ale w znacznie lepszym humorze))) Autko naprawione, wszystko wrocilo do normy i juz pisze co bylo przyczyną tego zachowania. Otóż okazało się że w skrzyni brakuje oleju i przy uzupełnianiu grawitacyjnym okazało się że obieg jest nieszczelny, a w automatach jest zintegrowany system chłodzenia(chłodnica z płaszczem olejowym) i przy wlocie do chłodnicy jest jakieś amatorskie klejenie które się rozszczelniło i ucieka tamtędy olej. Także wymieniłem od razu chłodnice żeby układ był już szczelny, uzupełniłem olej i jak za magicznym dotknięciem wszystkie objawy ustąpiły i autko dostało drugie życie. Dzięki za pomoc wszystkim , a przede wszystkim Norbiemu i oczywiście pozdrawiam!

:hi:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...