kamil-vag Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 Ściągnij wąż od turbiny (od strony zimnej) i zobacz czy widać ślady zaolejenia w muszli turbiny. Przejrzyj węże powietrza czy nie ma gdzieś pęknięcia. Tu masz przykładowe foto: "Kiedy turbosprężarkę leżącą na stole warsztatowym zalejmy olejem blokując spływ oleju, nikogo nie powinien zdziwić fakt, że olej wydostanie się z korpusu środkowego zarówno na stronę ssąca jak i na stronę turbiny. Aby turbosprężarka zaczęła być szczelna musi pojawić się ruch obrotowy oraz ciśnienie w korpusach po stronie spali jak i powietrza. Podczas prawidłowej pracy systemu, ciśnienia te są zawsze większe niż ciśnienie oleju, które wynosi około 1 bar po przepracowaniu na łożyskach." Także nieszczelności w układzie dolotowym mogą powodować wycieki ze sprężarki "Omawiając wcześniej prawidłowe działanie systemu uszczelnienia turbosprężarki wspominaliśmy jak ważne jest pojawienie się odpowiedniego ciśnienia w korpusach po stronie powietrza oraz spalin, bez których nasze turbo nie będzie szczelne. Szczególnie to drugie jest bardzo ważne w kontekście wycieków oleju z turbosprężarki. Wielu z nas bardzo często spotyka się usługami typu wycięcie katalizatora czy tez filtra cząstek stałych. Należy pamiętać, że usunięcie jakichkolwiek elementów z układu wydechowego samochodu powoduje zmianę ciśnienia spalin w układzie wydechowym, które najczęściej doprowadza do wycieków oleju z turbosprężarki, gdyż takie działania zaburzają jego prawidłową pracę." Co do samej turbosprężarki, regeneracja to ryzyko - jeśli już chcecie regenerować zapytajcie sprzedawcę na jakich częściach regeneruje turbo. Wiele regeneracji polega na wstawieniu chińskiego rdzenia i wypiaskowaniu, wtedy turbo może i wygląda dobrze - ale niestety potem na forum multum tematów pt. "Bierze olej po regeneracji turbiny" Jeśli ktoś Wam powie, że składa na Melett, Jrone to można się jeszcze pokusić o regenerację... W dniu 28.09.2017 o 19:57, Go0fi napisał: autem chce pojeździć tym bardziej robiłem logi i na cylindrach nie jest źle 30/-1/0/20 (awx) , jedyny problem to turbina, auto świszczy przy mocnym dodawaniu gazu (czyli nieszczelność) ale samo to nie może powodować tych błędów.. tak jak pisałem dolewki oleju po wymianie EGR są w granicach 300/500ml Jakbyś miał nieszczelność to by Ci nie waliło błędami z przeładowania turbiny. To bardziej wskazuje na problemy z VNT albo sterowaniem (zaworek N75, gruszka).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się