Skocz do zawartości
IGNOROWANY

klima audi a4 b6 - nierównomiernie chłodzi


gebe14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam audi a4 b6 - 1,9 tdi avb . klima nabijana rok temu . gdy ją włączę zaczybna mocno chłodzić po lewej od szyby , troche mniej chłodzi na środku lewa kratka, kratka środkowa pasażera - leci cieplejsze powietrze , po stronie pasażera przy szybie , leci cieplejsze powietrze.. po około 10 minutach pracy  klima "rozkręca się " .i działa w sumie ok... chłodzi po równo wszędzie . ale musze zamykać wianie w lewej strefie , zeby słodziły sie kanały z prawej . dziwne. jak sie rozkręci to chłodzi dobrze.

co może być powodem ? za mało czynnika?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj nastawy podstawowe/adaptację klimatronika. Sprawdź też błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Zrobiłem nastawy podstawowe . zeszło wszystko do 0. zero błędów .

ale dalej mam wrażenie .. może przez to że nie ma słońca że prawa strefa chłodzi na początku słabiej .

ciśnienie podczas pracy 11 bar , na wyłączonej 5 bar . czy można vag-com em gdzieś sprawdzić ilośc czynnika ? 

najbardziej tą różnice czóć jak włącze na lo. jak na 20 stopni to mrozi bardzo i wyrównuje się .

wymieniałem panel klimatronika z 18 na 16 stopni. robiłem adaptacje i przyuczenie vin. z tym że to było rok temu i klima działała normalnie . 

1 zdjęcie przy wyłączonej klimie

2 zdjęcie przy włączonej

klima2.jpg

klima3.jpg

Edytowane przez gebe14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę niskie to ciśnienie 11 bar. ale to zależy w jakich warunkach robiłeś pomiar. Mimo wszystko warto było by pojechać na serwis klimy, odciągnąć czynnik (sprawdzić ile odciągnięto) i nabić zgodnie z instrukcją bo może być tak że już jest go mniej niż powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura otoczenia była 19 stopni . ciekawe jest to że wczoraj tak mroziła  , jak sie rozkręciła , jak nigdy .bardzo chłodem wiało.  a było 30 stopni na zewnątrz .  zastanawiam sie czy dysza rozprężna nie jest czasem brudna. ale czy ona by  powodowała chłodzenie bardziej po stronie kierowcy - od szyby ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej temp zewnętrznej te ciśnienia nie są złe, ale to niestety nie jest pewny wyznacznik (jedyna metoda to odessanie czynnika, zważenie ile zostało odessane i załadowanie na nowo ilości zgodnej ze specyfikacją auta) co do różnic temperatur po stronie kierowcy i pasażera to zobacz w momencie używania klimy co pokazuje VCDS, możesz w nim zobaczyć temp czujników i porównać ze sobą.

Dysza dławiąca nie będzie miała żadnego wpływu na to że z jednej strony wieje cieplejsze a z drugiej chłodniejsze powietrze, różnica raczej może wynikać z samej konstrukcji kanałów powietrznych w samochodzie lub problemów z silniczkami sterowania klap.

Temperatury sprawdzisz w grupie 009

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klime ładowałem jakoś ponad półtora roku temu .. chyba w sierpniu 2015 .

dobry pomysł z tymi czujnikami - sprawdze temp. 

używam VAG - com 409-1 . gdzie sie sprawdza te czujniki temperatury ? w jakim bloku  pomiarowym ? nie mam vcds 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak w vcds-ie bloki pomiarowe, blok 009 - będziesz miał temperatury prawą i lewą powietrza na nogi i prawą i lewą powietrza z kratek w desce

Dokladniej tak:

Blok pomiarowy 009

Okno 1    - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie w przestrzeni na nogi z lewej strony -G261- w °C
Okno 2    - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie w przestrzeni na nogi z prawej strony -G262- w °C
Okno 3    - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie po lewej stronie -G150- w °C
Okno 4    - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie po prawej stronie -G151- w °C

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w dziale klima 08 ? i potem mesurre coś tam ... ? i wybieram blok 09 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak

 

dodatkowo sprawdź też blok 010

bedzie tam : Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie parownika -G263- w °C

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 zdjęcie - temperatury z działu 08 klima , mesuring bloks - blok 09 .

zdjęcie 2 silniki klap w max pozycjach 

zdjęcie 3 silniki klap w low pozycjach , potem schodzi na 0 wszędzie.

gdy włącze klime , przez chwilę słyszę pssssssssssssssssss .... i naweiw potem.

miałem kiedyś służbową skodę fabię 1,4 tdi ... klima manualna.. i tam jak słabo chłodził to słychać było pssssssssssssssss .. po nabiciu przestało pssyczeć . 

klima temp.JPG

silniki hi.JPG

silniki low.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bloku 10 nie zdążyłem sprawdzić bo w pracy jestem.. jak wróce do domu to lookne . 

widać po temperaturze że z prawej strony jest cieplejsze powietrze . zmierze to jeszcze jak wróce do domu.. po 20 minutowej jezdzie na kimie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz trochę rozbieżności pomiędzy strona prawą i lewą, ale to już nie wynika raczej z działania samej klimatyzacji... to jak rozumiem masz wartości uzyskane na pozycji LO ustawionej na panelu? sprawdź co pokazuje blok 010.

ps. jednocześnie możesz podglądać 3 bloki i tak zrób kolejnym razem blok 001, 009 i 010 i wtedy daj screena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając z pracy , miałem cały czas podłączonego kompa... zapisałem kilka obrazów co jakiś czas .

najniższa tem. z kratki kierowcy to 3,6 stopnia.... 4,8 pasażera . jak dam low.. temperatura sie podnosi po stronie pasażera , po kierowcy nawet potrafiła spaśc , po czym tez sie troche podniosła. chwilowo sie ustabilizowało na 9 kierowca , 9,6 pasażer ....   ciśnienie bylo rózne ... srednio 8-9 bar . najciekawsze że na wolnych 11 bar a jak przegazowałem wysoko spadało do 8 barów.  zawsze jak dałem low to po stronie pasazera wiało cieplejszym powietrzem.

 

1 zdjęcie - low chwile po włączeniu

2 zdjęcie - 19 st po 10 minutach

3 zdjęcie - low po 15 minutach

4 zdjęcie - 19 st po 25 minutach

5 zdjęcie - low po 25 minutach

schłodził dobrze wnetrze w sumie ... ale tak chyba nie powinno być

low 5 min.jpg

19 st 10 min.jpg

low 15 min.jpg

19 st 25 min.JPG

low 25 min.JPG

Edytowane przez gebe14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać że przy obciążeniu 41% [blok 001 okno 2] temperatury masz dobre bo po lewej 8,4C po prawej 9,6C i za parownikiem 4,5C. A przy obciążeniu 65% już jest gorzej. Może to wynikać z małej ilości czynnika na co wskazywało by spadające ciśnienie po dodaniu gazu. Proponuję jechać na podstawowy serwis klimy. odciągną czynnik okaże się ile go było i napakują ile trzeba i oczywiście sprawdzą czy gdzieś coś nie ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok . tak zrobię. dam znac po fakcie .

pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Panowie.. tak jak obiecałem , piszę.

napełniłem klimę , nic więcej nie robiłem. klima chłodzi jak szalona- tak że zaczyna boleć mnie gardło.

chłodza 2 strefy tak jak trzeba.

odciągnięto 260 gram środka. zapodano 500 gram. patrzyłem jak wchodzi.

i to było to.

jak macie problem że strefy chłodza nierównomiernie- dobijcie klime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...