Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka problemu 1.8t BFB


cysiek18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Problem niby pojawił się po montażu LPG ale być może to tylko przypadek. 

Ale po kolei. Po odebraniu auta z warsztatu wpadłem na autostradę i zrobiłem test instalacji pod obciążeniem.  Na 2,3,4,5 biegu powyżej 5 tys. auto zaczęło szarpać. Nie dało się jechać. Po przełączeniu na PB to samo. Wychodziło by na to że to jednak nie instalacja, ale pojechałem na regulację. Zanim tam dotarłem zrobiłem logi grup 002, 032, 033 i 003, 020, 114 ale tylko do 5 tys. po powyżej niebyło jak (szarpanie).  Podczas logowania wyskoczył mi check i odpuściłem dalszy proces.  

Błędy odczytane to:

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 001 - 
16687 - Cylinder 3 
            P0303 - 001 - Misfire Detected
16686 - Cylinder 2 
            P0302 - 001 - Misfire Detected

Readiness: 0000 0001

Po dojechaniu do warsztatu i podpięciu się pod centralkę LPG okazało się że czasy wtrysków PB sięgają 22-24 ms. Diagnoza taka że zalewa silnik bo mieszanka zbyt uboga. 

Korekty sondy lambda na postoju wyglądają OK. Widać to w logach statycznych (pod koniec logowania zwiększyłem obroty do 3 tys. i korekty wzrosły).  Natomiast przy obciążeniu od -14 do +14. Gazownik zasugerował sondę lub przepływomierz. Co myślicie  ?

Nie podoba mi się to skakanie napięcia sondy w grupie 033. Czyżby to była sonda ?

Poniżej zamieszczam logi:

Dynamiczne: http://vaglog.pl/log-002_032_033_0zp09l.html   http://vaglog.pl/log-003_020_114_J8890Qi.html

Statyczne: http://vaglog.pl/log-031_032_033_s7AevZ.html

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log sondy robi się pojedynczo,statycznie, bez dodawania gazu. Korekty wprowadza,  czego od niej chcieć więcej. Auto jest po chipie prawda? Logi są na lpg tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi na LPG. Auto seria.

Statyczne są od początku do 60s bez dodawania gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log zrób na pb. Przepływ trochę duży jak na serie. Sonda pokazuje bogato a czasy mimo wszystko bardzo wysokie. Dziwne. 

Logi robi się parami 002+033, 003+020,115+118. 

Przegladnij silnik i czy czasem wszystko do czego się wpial gazman zostalo szczelnie zlozone. 

Czy było strojone w trasie i na AFR? Bo wygląda ze nie.. 

 

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem dziś na regulacji było strojone na w trasie i na podstawie AFR. Wieczorem skoczę na autoband i zrobię komplet logów i na PB i na LPG. Zobaczymy co wyjdzie.

Gaziarz kazał wymienić sondę lampbda i przyjechać po niedzieli na ponowne strojenie. Twierdzi że może dysze wtrysków są za duże i chce je zmniejszyć. Coś mi się wierzyć nie chce, ale nic zrobię logi na PB i zobaczymy

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione:

PB:

http://vaglog.pl/log-002_033_024F7o7.html

http://vaglog.pl/log-003_020_8nX6D3.html

http://vaglog.pl/log-115_118_Rf0NB.html

LPG:

http://vaglog.pl/log-002_033_oQg93.html

http://vaglog.pl/log-003_020_D6VkF.html

http://vaglog.pl/log-115_118_3pC3y7E.html

Nie znam się za bardzo ale patrząc na te logi wnioskuję że przepływka do wywalenia.  Przepływ na poziomie 150-165 g/s to za dużo jak na serię.

Reszta wydaje mi się że jest ok, turbo chyba dobrze pompuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napraw silnik aby chodził na PB jak trzeba a gazem zajmij sie dopiero wtedy.  Po tych logach to przepławka ci mierzy wysoko i masz zalane auto. Sprawdziłbym standardowo dolot ciśnieniowo zawoki podciśnienia...albo pojedź do kogoś kto ogarnia 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lukaszlsw napisał:

Napraw silnik aby chodził na PB jak trzeba a gazem zajmij sie dopiero wtedy.  Po tych logach to przepławka ci mierzy wysoko i masz zalane auto. Sprawdziłbym standardowo dolot ciśnieniowo zawoki podciśnienia...albo pojedź do kogoś kto ogarnia 1.8T

Tylko czy przy nieszczelnym dolocie, doładowanie by mi nie spadało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień przepływkę na dedykowaną boscha no numerach, potem wyreguluj lpg i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Łukasz13 napisał:

Wymień przepływkę na dedykowaną boscha no numerach, potem wyreguluj lpg i powinno być ok.

Najlepiej było by podmienić od kogoś na próbę, bo jak założę i to nie to, to mi raczej w sklepie nie przyjmą :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ przepływem ale skąd te czasy wtrysku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka plus sprawdzenie ciśnienia paliwa ?

Ale przed wymianą czegokolwiek sprawdzę szczelność + ciśnienie paliwa.

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, zwonko napisał:

Przepływ przepływem ale skąd te czasy wtrysku...

Czasy wtrysku mają odniesienie do zmierzonego przepływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Łukasz13 napisał:

Czasy wtrysku mają odniesienie do zmierzonego przepływu.

Przyjąłem. Tylko jeszcze czemu sonda pokazuje tak małe korekty w wysokich partiach? Nie powinna chcieć skrocic czasów? Czy to jest takie pseudo CL i dlatego się wprowadza najwyżej lekka korekte? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie. Równe 4 bary, poniżej filmik.  Wyciągnąłem też przepływkę i widać Niemiec już kiedyś ją wymieniał.

WP_20170601_19_21_16_Pro.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie pod obciążeniem to się podczas jazdy sprawdza, a nie dodawaniem gazu na postoju. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Galetto napisał:

Ciśnienie pod obciążeniem to się podczas jazdy sprawdza, a nie dodawaniem gazu na postoju. :D

Ale jest sens jak na postoju trzyma, wskazówka nawet nie drgnie ?

Na YouTube same takie filmiki na postoju :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chce się sprawdzić faktyczną wydajność pompy to tylko pod obciążeniem. Na postoju to praktycznie każda trzyma ciśnienie bo nie ma dużego zapotrzebowania na paliwo.  Pod butem w całym zakresie obrotowym kiedy trzeba wykarmić cylindry widać na ile pompę stać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chce się sprawdzić faktyczną wydajność pompy to tylko pod obciążeniem. Na postoju to praktycznie każda trzyma ciśnienie bo nie ma dużego zapotrzebowania na paliwo.  Pod butem w całym zakresie obrotowym kiedy trzeba wykarmić cylindry widać na ile pompę stać. [emoji3]

Dziś zrobiłem test. Trzeci bieg od dołu do ponad 6 tys. obrotów. Równe 4 bary na manometrze. Sprawdziłem też szczelność. Wszystko wyglada ok. Znalazłem tylko niewielką nieszczelność w obudowie eżektora 058133753B, na tyle mała że widoczna dopiero po popryskaniu wodą z szamponem. Uszczelnilem prowizorycznie do czasu zakupu nowego ale MAF dalej na poziomie 150-160

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...