heretyk Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Cześć, kolejny problem. Wczoraj wieczorem zaparkowałem samochod. zgasiłem silnik i chciałem otworzyć drzwi żeby wysiąść ale nagle lewa tylna szyba otworzyła sie mniej więcej do polowy. WTF? Od razu odpowiadam: nie, nienaciskaniem przypadkowo przycisku opuszczania szyb. tylko chwyciłem za klamkę. Jakiś feature o którym nie wiem, czy po prostu mam coś spieprzonego w elektryce, jakieś przebicie czy coś?
heretyk Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2017 3 godziny temu, wrclaguna napisał: ASO gwarancja itd Siur, ale chciałem sie upewnić czy to nie ma jakiegoś dziwnego feature. Jak mi sie szyby obniżały w CC przy zamykaniu to tez myślałem, że coś jest nie tak:)
Fedwo Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jeśli wspomniane otwieranie szyby się powtarza, to na 99% jakaś usterka. Nie ma takiej funkcjonalności.
heretyk Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 10 minut temu, Fedwo napisał: Jeśli wspomniane otwieranie szyby się powtarza, to na 99% jakaś usterka. Nie ma takiej funkcjonalności. Od tamtej pory, zjawisko sie nie powtórzyło, ale inny użytkownik na forum napisał mi na PW, że zastał 2 razy samochód z opuszczonymi szybami, a raz z otwartym bagażnikiem. Niestety na niemieckich forach tez już czytałem o podobnych przypadkach...
Fedwo Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Otwarty bagażnik też mi się ze dwa razy przytrafił... Ale byłem przekonany, że to przypadkowe naciśnięcie przycisku. Generalnie rzecz biorąc, miałem dużo usterek elektrycznych w B9. Dopiero wczoraj jedna z nich została usunięta po przejechaniu z nią blisko 45Tkm! Już pojawiła się przy wyjechaniu autem z salonu: komunikat 'Usterka rozruchu silnika. Udaj się do servisu'. Po kilku wizytach wymienili włącznik silnika. Na razie jest OK. Są też inne: usterka systemu Audi pre-sense czy coś w tym stylu. W serwisie komp nic nie widzi, a u mnie VCDS wskazuje: uszkodzony element grzejny szyby przy kamerze wielofunkcyjnej (czy jakoś tak). Najprawdopodobniej przez tą usterkę auto dwa razy mi gwałtownie samo zahamowało na pustej drodze. Prawie dostałem zawału. Dodatkowo włączające się czujniki parkowania przy np. 50km/h... Gasnące zegary - ale zmienili sof i jest już OK. Szczerze mówiąc jeszcze nie miałem takiego auta aby w ciągu pierwszego roku eksploatacji pojawiło się tak dużo usterek, które zmusiły mnie do kilku wizyt w ASO.
heretyk Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 6 minut temu, Fedwo napisał: Otwarty bagażnik też mi się ze dwa razy przytrafił... Ale byłem przekonany, że to przypadkowe naciśnięcie przycisku. Generalnie rzecz biorąc, miałem dużo usterek elektrycznych w B9. Dopiero wczoraj jedna z nich została usunięta po przejechaniu z nią blisko 45Tkm! Już pojawiła się przy wyjechaniu autem z salonu: komunikat 'Usterka rozruchu silnika. Udaj się do servisu'. Po kilku wizytach wymienili włącznik silnika. Na razie jest OK. Są też inne: usterka systemu Audi pre-sense czy coś w tym stylu. W serwisie komp nic nie widzi, a u mnie VCDS wskazuje: uszkodzony element grzejny szyby przy kamerze wielofunkcyjnej (czy jakoś tak). Najprawdopodobniej przez tą usterkę auto dwa razy mi gwałtownie samo zahamowało na pustej drodze. Prawie dostałem zawału. Dodatkowo włączające się czujniki parkowania przy np. 50km/h... Gasnące zegary - ale zmienili sof i jest już OK. Szczerze mówiąc jeszcze nie miałem takiego auta aby w ciągu pierwszego roku eksploatacji pojawiło się tak dużo usterek, które zmusiły mnie do kilku wizyt w ASO. Myśle że otwarty bagażnik tez mi sie przytrafił, ale zwalałem to na jakieś swoje roztargnienie. Parktronic przód tez mi kilka razy zupełnie bez powodu sie uruchomił. Pre-sens tak samo jak u ciebie zdarzyło się z 2 razy. Ostatnio wczoraj ok 19. Wracając do domu. Nie jechałem za szybko i pomyślałem, że moze jakaś duży owad czy coś i dlatego zadziałało. Z tym że tylko ten gong i info na blacie. Nie że sam zahamował (w sumie nigdy sam nie zahamował). Ogólnie nie kumam tego Pre-sense, bo w korku to chyba nie działa i elegancko mozna przywalić w poprzedzajacy samochód. 6 minut temu, Fedwo napisał:
Fedwo Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 No właśnie: pre-sense też jest dla mnie zagadką. Nie mam ACC, a auto mi samo zahamowało, co prawda nie do zera ale tak ze 120 do 70km/h i odpuściło. Duży kop w hamulec. W korku raczej nie zadziała, przynajmniej nigdzie ta nie pisali a strach próbować. Pewne jest to, że przygotowuje układ hamulcowy na nagłe hamowanie. Zwiększa ciśnienie w układzie i wystarczy tylko dotknąć pedału a auto hamuje niemal na maxa.
Kosmita Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 22 minuty temu, Fedwo napisał: No właśnie: pre-sense też jest dla mnie zagadką. Nie mam ACC, a auto mi samo zahamowało, co prawda nie do zera ale tak ze 120 do 70km/h i odpuściło. Duży kop w hamulec. W korku raczej nie zadziała, przynajmniej nigdzie ta nie pisali a strach próbować. Pewne jest to, że przygotowuje układ hamulcowy na nagłe hamowanie. Zwiększa ciśnienie w układzie i wystarczy tylko dotknąć pedału a auto hamuje niemal na maxa. To ja pisałem w sprawie bagażnika i szyb. Na razie się uspokoiło chociaż byłem na akcji serwisowej tego czujnika od otwierania bagażnika za pomocą gestów. Może to wina tego była. Pre sense w wersji city (standard) jest asystentem hamowania (zwiększa ciśnienie w układzie) ale też budzi kierowcę jak widzi pieszych lub samochód z przodu, a Ty nie reagujesz. W MMI ustawiasz czułość systemu. Ogólnie jak dla mnie on powinien tylko szarpać za hamulce a nie hamować. Jak widzi, że cały czas sterujesz (czyli naciskasz na hamulec lub kręcisz kierownicą) to nic nie zrobi. Ale jak nie reagujesz to ostrzega i hamuje sam. Mi kilka razy szarpał, a raz z samochodów wyszedł mi przed maskę kumpel (specjalnie, ja go widziałem) i przy prędkości 10 km/h chciałem go "przestraszyć" i podjechać jak najbliżej dosyć dynamicznie. To samochód sam mi zachamował o wiele wcześniej niż ja chciałem. Więc to działa. Też nie mam ACC.
Fedwo Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jeśli dobrze zrozumiałem z ostatniego akapitu - wersja standard potrafi jednak sama zahamować? Co do czułości to wiem, że się ustawia:-)
Kosmita Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 1 minutę temu, Fedwo napisał: Jeśli dobrze zrozumiałem z ostatniego akapitu - wersja standard potrafi jednak sama zahamować? Co do czułości to wiem, że się ustawia:-) Powiem Wam jak jest to moim zdaniem rozwiązane.. Masz Pre Sense City (standard), który skanuje jezdnie i ostrzega kierowcę również przez ingerencje w układ hamulcowy. Wydaję mi się, że przy małych prędkościach (jest szczególnie wyczulony na rozpoznawalnie pieszych wychodzących zza samochodów) masz wrażenie, że Ci zahamuje do zera. Ale moim zdaniem w teorii city ma raczej tylko ostrzegać. Basic i Front mają dodatkowo skanowanie nie tylko przodu (basic skanuje samochody z tyłu), napinanie pasów, domykanie szyb itd. My w city tego nie mamy. Ale w sumie nigdzie nie mogę doczytać czy Front i Basic w samym zachowaniu różnią się od City. Być może nie. Ponieważ mi kilka razy samochód poza lampkami i dźwiękiem szarpał za hamulce (wytracając sporo prędkość) i zawsze przestawał jak zaczynałem reagować (np. ruszę kierownicą lub sam nacisnę na hamulec). Raz mi zahamował do zera, mimo nogi mojej na hamulcu, ale naprawdę przy małej prędkości ale faktycznie aż szarpnęło.. Nie wiem co by było gdybym w korku jechał i nie zareagował wcale na ostrzeżęnie Pre Sense.. Być może wytracałby prędkość ale czy do 0? Podsumowując moim zdaniem ten system ma Cię ostrzegać i ew. trochę zmniejszyć skutki ewentualnej kolizji, a nie jej uniknąć. Ale nie ma wątpliwości, że ma on dostęp do układu hamulcowego..
sowiq Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 U mnie były dwie różne sytuacje (mam cały pakiet systemów na trasę i miasto): - Raz jechałem normalną krajówką ~100 km/h i kilkaset metrów przede mną, na łagodnym skręcie w prawo, inne auto zjechało na pas do skrętu w lewo. Zanim dojechałem do tego zakrętu, to tamto auto było dla mnie "na kursie kolizyjnym" (gdybym dalej jechał prosto). Wtedy odezwał się gong i ostrzeżenie na zegarach, ale nic więcej się nie stało. Być może dlatego, że jak już dojeżdżałem do tego auta to zacząłem delikatnie skręcać. - Inna sytuacja w mieście. Auta przede mną delikatnie zwalniały przed światłami. Jechałem za nimi trzymając delikatnie nogę na hamulcu. Nagle z jakiegoś powodu auta przede mną się zatrzymały a ja poczułem jak pedał sam wciska się w podłogę i auto wyhamowuje praktycznie do zera. Więc to nie jest do końca tak, że jak sam hamujesz to Pre Sense się nie włączy. Jak dla mnie to bardziej działa kiedy auto przed Tobą jedzie, ale się zatrzyma, a nie jak podjeżdżasz do już stojącego. Mnie bardziej zaskoczył system ostrzegania przy wyjeżdżaniu z parkingu (przy wyjeździe prostopadle tyłem, czujniki parkowania ostrzegają przed ruchem poprzecznym). Już kilka razy mi się zdarzyło, że system "spanikował" i bez przyczyny wyhamował mnie nagle do 0.
Kosmita Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 (edytowane) 11 minut temu, sowiq napisał: Mnie bardziej zaskoczył system ostrzegania przy wyjeżdżaniu z parkingu (przy wyjeździe prostopadle tyłem, czujniki parkowania ostrzegają przed ruchem poprzecznym). Już kilka razy mi się zdarzyło, że system "spanikował" i bez przyczyny wyhamował mnie nagle do 0. Dlatego cieszę się, że tego wszystkiego nie mam. 11 minut temu, sowiq napisał: Więc to nie jest do końca tak, że jak sam hamujesz to Pre Sense się nie włączy. Jak dla mnie to bardziej działa kiedy auto przed Tobą jedzie, ale się zatrzyma, a nie jak podjeżdżasz do już stojącego. działa w obu przypadkach ale nie zawsze wyzeruje samochód. Wiele zależy od wielu czynników. Edytowane 28 Czerwca 2017 przez Kosmita
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się