Maggot Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Cześć, chciałem Was zapytać ile +/- utrzymujecie obrotów/min podczas spokojnej jazdy bez wyprzedzania z utrzymywaniem stałej jednakowej prędkości ? (np. na drodze szybkiego ruchu/ekspresowej) Pytam, ponieważ zawsze starałem się utrzymywać min 1600+ obrotów/min, natomiast często na filmikach widać utrzymywanie nawet 1200~ obrotów - czy to zdrowe dla silnika i całego osprzętu ?
piotrsob1 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) 3 godziny temu, Maggot napisał: Cześć, chciałem Was zapytać ile +/- utrzymujecie obrotów/min podczas spokojnej jazdy bez wyprzedzania z utrzymywaniem stałej jednakowej prędkości ? (np. na drodze szybkiego ruchu/ekspresowej) Pytam, ponieważ zawsze starałem się utrzymywać min 1600+ obrotów/min, natomiast często na filmikach widać utrzymywanie nawet 1200~ obrotów - czy to zdrowe dla silnika i całego osprzętu ? Ja tam na ekspresówkach i autostradach na szóstym biegu utrzymuje minimum 3000 A żeby dla silnika było zdrowo to nie powinno się na wysokich biegach ( 5 i 6 ) jeździć z obrotami poniżej 2000 Ups.... Nie doczytałem że to chodzi V6 3,0TDI, przy takim motorze możesz zejść do 1600 obr/min Edytowane 17 Czerwca 2017 przez piotrsob1
olinek2 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Nawet niżej stronic trzyma obroty. Zdarza mu się przy małym obciążeniu i 1000rpm. Nie ma reguły, liczą się siły jakie na dwumas działają. Jak się jedzie po płaskim to i 1200rpm nie zaszkodzi, chyba że nagle gaz w podłogę, to wtedy siły będą duże.
piotrsob1 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) 8 godzin temu, olinek2 napisał: Nawet niżej stronic trzyma obroty. Zdarza mu się przy małym obciążeniu i 1000rpm. Nie ma reguły, liczą się siły jakie na dwumas działają. Jak się jedzie po płaskim to i 1200rpm nie zaszkodzi, chyba że nagle gaz w podłogę, to wtedy siły będą duże. Nie no oczywiście Pytanie brzmiało o zdrowe obroty dla zespołu napędowego, a czym są niższe to dla jego trwałości gorzej Oczywiście jazda z takimi obrotami jak wyżej jest możliwa , fabryka się cieszy bo może się pochwalić niskim zużyciem paliwa, cieszy się też że serwis pogwarancyjny bo zarobi dużo kasy wymieniając dwumasy i inne podzespoły które na takiej jeździe cierpią , cieszą się producenci części zamiennych bo interes się kręci, nie będzie się cieszyć tylko Kowalski , który biedny będzie musi za to wszystko zapłacić No może tylko z wyjątkiem sytuacji gdy jest bogaty Edytowane 17 Czerwca 2017 przez piotrsob1
Maggot Opublikowano 17 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2017 No właśnie chodziło mi o sytuację, gdy jak to określiliście "działają małe siły" tzn. żaden podjazd pod górkę, ani wyprzedzanie tylko jazda po płaskim Czyli w 3.0 rozumiem, że 1600 jest okej ogólnie, a i po płaskim jak się będzie jechało jednostajnie 1200 od czasu do czasu to nie powinno szkodzić podzespołom ? Oczywiście regularne przepalanie też jest używane coby się nic nie zastało i dpf nie zapychał:D
olinek2 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Kurcze to czuć jak masz przeciążony zespół napędowy. Obroty jedynie stabilizują żyroskopowo dwumasę, ale jak siły są niewielkie i luzów nie ma to małe obroty nie będą szkodziły.
piotrsob1 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Dnia 18.06.2017 o 12:36, olinek2 napisał: Obroty jedynie stabilizują żyroskopowo dwumasę Czyżby miało to służyć pomocą przy utrzymaniu prostego kierunku jazdy ? Ja bym tam nie przesadzał z turlaniem się na obrotach niewiele większych niż obroty biegu jałowego, nawet na małym obciążeniu nie są one obojętne dla trwałości układu napędowego w autach z mechaniczną skrzynią biegów, hydrauliczne skrzynie to inna bajka i te ograniczenia nie dotyczą aut w nie wyposażonych
Maggot Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dzięki Panowie za odpowiedź, sporo mi objaśniliście pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się