Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zatrzymujace się koło kompresora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie, Przypadłość:

Po odpaleniu auta i włączeniu klimatyzacji pasek klimy zaczyna popiskiwać i nagle koło kompresora się zatrzymuje, a pasek się ślizga po nim. Tak jakby sprężarka nie mogła ruszyć. Po przegazówce kompresor rusza i klima normalnie chłodzi ale pasek lekko popiskuje. Po przejechaniu około 20km czyli dobrym rozgrzaniu auta wszystko ucicha nic nie piszczy, a klima nadal chłodzi świetnie. Byłem w serwisie AC sprawdzili kompresor, chodzi lekko, a w środku zero brudu czy opiłków - dolali oleju ale nie pomogło. Dysza rozprężna czysta bez zabrudzeń.

Macie pomysły co może być przyczyną ? Zastanawiam się czy być może stary osuszacz może powodować nagłe zwiększenie ciśnienia i zatrzymywać kompresor ? Już szukam wszędzie wyjaśnień :) Każda sugestia mile widziana.

Opublikowano

Może to zbyt luźny pasek lub zużyty napinacz? Pierwszy raz słyszę żeby komuś pasek na klimie piszczal. ....

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

pasek już chyba z 10 razy ruszałem. Próbowałem rózne ustawienia. Od luźnego do mega napiętego. Napinacz nowy i koło na sprężarce też nowe. Jeden spec mi oznajmił że zaciera się sprężara. Ale gdyby tak było to czy nie powinny być opiłki w ukladzie i zapchana dysza rozprężna ? Jeszcze tylko osuszacza nie wymieniałem. No i kolejna przypadłość to to ze śmierdzi po wyłączeniu klimy... Ale to raczej nie ma nic wspólnego z zatrzymującą się sprężarką...

Opublikowano

Miałem dzisiaj taki sam problem ale w fieście 7, problemem okazała się zbyt duża ilość gazu

Opublikowano

Od zeszłego roku się z tym problemem bujam, a w między czasie jak zmieniałem koło na sprężarce to odsysałem gaz i wciskałem jeszcze raz. Czyżby jeszcze raz nabili za duzo? bo zarówno przed odciągnięciem gazu jak i po ponownym nabiciu problem pozostał. Z drugiej strony po dłuższej jeździe przestaje popiskiwać i wszystko ładnie działa.

Opublikowano

Wczoraj zerwało mi sprzęgło na klimie..... Ponoć powodem w sprężarkach 6seu14c jest najczęściej zawór sterujący. Musze obadac temat co było przyczyną bo sama wymiana sprzęgła może na krótko pomóc.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jestem juz po naprawie, zmieniłem samą tarczke zabieraka i łożysko przy okazji, koszt 113zł z wysyłką. Sama sprężarka chodzi lekko i płynnie. Na środkowej części starego zabieraka na jednym z listków zrywnych był rdzawy nalot świadczący o starym pęknięciu. Także wygląda na to że sprzęgło puściło ze zmęczenia materiału.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...