Maestro_86 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Witam, Panowie, Przypadłość: Po odpaleniu auta i włączeniu klimatyzacji pasek klimy zaczyna popiskiwać i nagle koło kompresora się zatrzymuje, a pasek się ślizga po nim. Tak jakby sprężarka nie mogła ruszyć. Po przegazówce kompresor rusza i klima normalnie chłodzi ale pasek lekko popiskuje. Po przejechaniu około 20km czyli dobrym rozgrzaniu auta wszystko ucicha nic nie piszczy, a klima nadal chłodzi świetnie. Byłem w serwisie AC sprawdzili kompresor, chodzi lekko, a w środku zero brudu czy opiłków - dolali oleju ale nie pomogło. Dysza rozprężna czysta bez zabrudzeń. Macie pomysły co może być przyczyną ? Zastanawiam się czy być może stary osuszacz może powodować nagłe zwiększenie ciśnienia i zatrzymywać kompresor ? Już szukam wszędzie wyjaśnień Każda sugestia mile widziana.
michcio1985 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Może to zbyt luźny pasek lub zużyty napinacz? Pierwszy raz słyszę żeby komuś pasek na klimie piszczal. ....Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Maestro_86 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 pasek już chyba z 10 razy ruszałem. Próbowałem rózne ustawienia. Od luźnego do mega napiętego. Napinacz nowy i koło na sprężarce też nowe. Jeden spec mi oznajmił że zaciera się sprężara. Ale gdyby tak było to czy nie powinny być opiłki w ukladzie i zapchana dysza rozprężna ? Jeszcze tylko osuszacza nie wymieniałem. No i kolejna przypadłość to to ze śmierdzi po wyłączeniu klimy... Ale to raczej nie ma nic wspólnego z zatrzymującą się sprężarką...
GOLI Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Miałem dzisiaj taki sam problem ale w fieście 7, problemem okazała się zbyt duża ilość gazu
Maestro_86 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 Od zeszłego roku się z tym problemem bujam, a w między czasie jak zmieniałem koło na sprężarce to odsysałem gaz i wciskałem jeszcze raz. Czyżby jeszcze raz nabili za duzo? bo zarówno przed odciągnięciem gazu jak i po ponownym nabiciu problem pozostał. Z drugiej strony po dłuższej jeździe przestaje popiskiwać i wszystko ładnie działa.
michcio1985 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Wczoraj zerwało mi sprzęgło na klimie..... Ponoć powodem w sprężarkach 6seu14c jest najczęściej zawór sterujący. Musze obadac temat co było przyczyną bo sama wymiana sprzęgła może na krótko pomóc. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
michcio1985 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Jestem juz po naprawie, zmieniłem samą tarczke zabieraka i łożysko przy okazji, koszt 113zł z wysyłką. Sama sprężarka chodzi lekko i płynnie. Na środkowej części starego zabieraka na jednym z listków zrywnych był rdzawy nalot świadczący o starym pęknięciu. Także wygląda na to że sprzęgło puściło ze zmęczenia materiału. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się