Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CJEB 1.8 170 KM TFSI po przebiegu 150 000 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Jestem nowy i bardzo chciałbym zostać szczęśliwym posiadaczem przecudnej urody Audi A4 B8.

Budżet ograniczony więc rozważam dwie opcje zakupu :

A - Audi A4 B8 1.8 TFSI 160 KM lub 2.0 TFSI 211 KM i od razu silnik oddać do remontu ( spalanie oleju ),

B - Audi A4 B8 lift z silnikiem CJEB 1.8 TFSI 170 KM.

Byłem pewien, że opcja "B" jest jedynie słuszna z uwagi na bardzo dobre opinie o  silniku CJEB.  Jednak w internecie znalazłem firmę VAG-EXPERT z Skoczowa zajmującą się kompleksową naprawą silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zadzwoniłem do nich i zapytałem, która opcja jest lepsza "A" czy "B". Gość odpowiedział, że silniki 1.8 TFSI i 2.0 TFSI przed liftem średnio zaczynały spalać duże ilości oleju po przebiegu 70 000 km, a silniki CJEB 1.8 170 KM TFSI po lifcie zaczynają spalać dużo oleju po przebiegu 150 000 km. Byłem w takim szoku, że zapytałem faceta czy jest pewien tego co mówi ? On odpowiedział, że jest pewien bo już naprawiali silniki CJEB. 

Dlatego proszę wszystkich jeżdżących samochodami z silnikami  CJEB 1.8 TFSI 170 KM o przebiegu powyżej 150 000 km o podzielenie się wiedzą na temat tego czy ich silniki spalają olej, a jeśli tak to w jakiej ilości ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Na pewno nie zakładaj, że będziesz musiał silnik od razu dawać do remontu.

Są auta które spalają olej w rozsądnym zakresie - w granicach normy producenta, czyli do 0.5l / 1000km.

Ale środku na remont trzeba mieć w rezerwie.

Opublikowano

Dziękuje koledze komoornnik za pocieszającą informacje.  Jednak użytkownicy silników CJEB 1.8 TFSI 170 KM nie chcą się wypowiedzieć w temacie spalania oleju w ich bolidach. Szkoda, bo takie informację przydałyby się wszystkim przyszłym nabywcom   używanych samochodów z tymi jednostakmi napędowymi.
 

Opublikowano

Jest bardzo dużo informacji o CJEB że nic biorą oleju te silniki. Poszukaj po forum. Z drugiej strony też ten model jest młody i ciężko szukać z przelotem dużym powyżej 150tysi wiec dlatego cisza. Ja mam 66tysi i olej brał tylko pierwsze 10tysi do dotarcia i to gownianego Castrola. Później już tylko Motul. Na x-clean lub x-cess jest minimalne zużycie. Na specyfic jakieś tam jest ale np 2 kreski na MMI na 15tysi wiec też prawie co nic. Ogólnie polecam i złego słowa na CJEB nie napiszę. Pozdro

Wysłane z mojego Galaxy S8 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja mam nalatane teraz niecałe 93tyś i minimalne ubytki oleju są, jednak nie takie bym musiał dolewać między wymianami.

Opublikowano

Dziękuję Wszystkim, którzy się wypowiedzieli. Zamykam temat. Kupiłem sedana 1.8 TFSI 160 KM z 2008 roku i jak napisał kolega koomornik zostawiłem sobie środki na ewentualny remont. Ale się fajnie tym autem jeździ:D


 

Opublikowano

Ja mam cjeb-a z przebiegiem 180 tys. Wymieniam olej co 15 tys i w tym intereale robię jedną dolewkę. Mniej więcej 100 ml oleju. 

Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych jednistka 1.8 tfsi cjeb. Moj egzemplarz na przejechane 123 000. Co do spalania oleju to od 90 000 moge powiedziec że że na 15 000 litr dolewalem. Mowa o valvoline 5w30. Obecnie zalalem motul 5w30 i po 2 000 wzial okolo 100 ml zakladajac że jedna "kreska" to 100ml. Dodam że silnik w moim a5 troche przeszedl:

-nagly ubytek plynu chlodzacego

-praca na rozrzedzonym oleju przez benzyne okolo 400km gdzie spalil 400 setki oliwy.

Mimo tych przgod auto dostalo zaszczyk 55km i 70nm.

Motor CJEB godny polecenia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...