Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AVF - Prośba o analizę logów wtyski


xmarox

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem ostatnio czyszczenie pompowtrysków LM wg https://a4-klub.pl/topic/127707-all-czyszczenie-wtryskiwaczy-pompowtryskiwaczy-diesla/ . 

Zrobiłem logi:

przed:

013: http://vaglog.pl/log-013_Ri30m0.html

023: http://vaglog.pl/log-023_6hwF0.html

004: http://vaglog.pl/log-004_p8OyRir.html

018: http://vaglog.pl/log-018_PodS4D.html

001: http://vaglog.pl/log-001_DWH5IpC.html

007:http://vaglog.pl/log-007_hjT4OC.html

oraz po:

013: http://vaglog.pl/log-013_vV61F6.html

023: http://vaglog.pl/log-023_OI9JQZf.html

1. wydaje mi się, że z logów 23 wychochodzi dość słabo bip na 3 cylindrze, ale po czyszczeniu chyba jest trochę lepiej?

2. Czy wystarczy wymienić ten jeden pompowtrysk ? 

3. Czy można się dowiedzieć gdzieś bez rozbierania jaki mam typ wtrysku? BA/AJ/FX ewentualnie tylko po zdjęciu pokrywy głowicy będzie widać ten nr na wtrysku?

4. Czy możnac ewentualnie założyć jeden wtrysk z innym ozaczeniem?

5. Czy jak wymienię (regenerowany lub z allegro na wymianę z kaucją) jeden wtrysk to trzeba wymienić wszystkie śruby 038 103 385 A? 

6. czy robił ktoś pompki tu:

Diesel Point

Al. Jerozolimskie 228

02-495 Warszawa

i może polecić warsztat? Jeżeli nie to gdzie warto się udać w okolicach Warszawy w przystępnych cenach? Zależy mi na kompleksowej usłudze tzn wyjmują, wymieniają/regenerują , wkładają?

Sorki za mnogość pytań, ale planuję dość długą podróż wakacyjną i wolał bym nie mieć niespodzianek. 

 

Edytowane przez xmarox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz pokrywę, to będzie widać numery wtrysku. Być może nie trzeba wymieniać tej pompki. Ja bym zaczął od poprawienia połączenia elektrycznego - czyli dogięcie konektorów we wtyczce na każdym wtrysku. Siedzą w oleju, także może coś im nie stykać. 

Jeśli to nie pomoże, to kolejnym krokiem powinna być wymiana uszczelnień i ewentualnie wyrównanie gniazd. Można by to było zrobić na jednej wizycie w warsztacie, żeby mieć spokój na przyszłość.

W przypadku gdy powyższe czynności nie pomogą, to szukaj wtrysku używanego z mniejszym przebiegiem. Wszystkie 4 wtryski muszą być o jednym oznaczeniu, także jeśli masz BA, to szukaj BA (lub zamiennika z ETKA)

Wtryski regenerowane, to nie jest najlepsza opcja. Na forum jest kilka tematów, gdzie ludzie opisuje swoje "przeżycia" po wymianie pompek na regenerowane...

Co do śrub - tą od wtrysku powinno się wymienić przy demontażu i ponownym montażu, jest ich 4.  Te od dźwigienek pompowtrysków po pierwszym odkręceniu można teoretycznie zostawić, byle się nie ukręciły (jest ich 8 i są drogie) ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami jeszcze mam taki objaw na zimnym, że jak by jeden gar nie chodził, tzn trzęsie budą i dziwnie się wkręca. Czy to może być pompka czy świeca? VAG podczas tego nic nie wywala, żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej pompka, bo jest już ciepło i świece nie wpływają aż tak na rozruch jak w zimie.

Jak Ci nie równo chodzi, to sprawdź korekcje na kanale 13, pewnie ta 3 będzie miała +2.99.

Jeśli tak, to tym bardziej przyjrzał bym się wiązce kabli do pompek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, trepek napisał:

Korekcje masz bardzo dobre.

a bip'y? 3 jak by kulał?

Edytowane przez xmarox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te są spoko, ale jak czyściłeś je płynem to nie ma co się dziwić. Pewnie robiłeś logi zaraz po czyszczeniu i silnik pracował na "wzbogaconej" mieszance ;)

A kiedy miałeś rozrząd robiony? Bo synchronizacja skacze od 0 do 1.1 na wolnych obrotach... dość rytmicznie, klima chodziła? Wałek rozrządu sprawdzałeś kiedyś czy nie wytarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MariuszKK napisał:

No te są spoko, ale jak czyściłeś je płynem to nie ma co się dziwić. Pewnie robiłeś logi zaraz po czyszczeniu i silnik pracował na "wzbogaconej" mieszance ;)

A kiedy miałeś rozrząd robiony? Bo synchronizacja skacze od 0 do 1.1 na wolnych obrotach... dość rytmicznie, klima chodziła? Wałek rozrządu sprawdzałeś kiedyś czy nie wytarty?

Rozrząd w marcu , wałka nie patrzyłem. Elektryka/klima wyłączona oprócz świateł, bo mam moduł DRL.

Sprawdzę jeszcze raz logi, bo może masz rację, że robiłem zaraz po czyszczeniu. W tygodniu może zerknę w elektrykę pompek.

Dzięki za trop!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeży rozrząd.. może trzeba by zweryfikować jego napięcie? Ja robiłem rok temu i synchro kanał 4, okno 4, na luzie stoi sztywno. W Twoim aucie co któryś suw leci w plus, czyli opóźnia wtrysk paliwa.

Ciekawe jak to się zachowuje podczas jazdy.

Jak będziesz patrzył pompki, to obejrzyj wałek i stan panewek..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MariuszKK napisał:

Świeży rozrząd.. może trzeba by zweryfikować jego napięcie? Ja robiłem rok temu i synchro kanał 4, okno 4, na luzie stoi sztywno. W Twoim aucie co któryś suw leci w plus, czyli opóźnia wtrysk paliwa.

Ciekawe jak to się zachowuje podczas jazdy.

Jak będziesz patrzył pompki, to obejrzyj wałek i stan panewek..

 

Podczas jazdy? czyli logi dynamiczne? czy jak idzie ? :-)

Edytowane przez xmarox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, xmarox napisał:

a bip'y? 3 jak by kulał?

Odnośnie BIPów to trójka kuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, MariuszKK napisał:

No podczas jazdy, log dynamiczny :)

mam ale jeszcze przed czyszczeniem.

dynamiczne:

000: http://vaglog.pl/log-000_427Z77P.html

001: http://vaglog.pl/log-001_6s8wt.html

003: http://vaglog.pl/log-003_i1sZ53R.html

004: http://vaglog.pl/log-004_jUKTf.html

008: http://vaglog.pl/log-008_b98s4M.html

010: http://vaglog.pl/log-010_ZtW6iT.html

011: http://vaglog.pl/log-011_51zw0E5.html

Basic Settings:

000: http://vaglog.pl/log-000_w4T8AE.html

003: http://vaglog.pl/log-003_tBzNo.html

011: http://vaglog.pl/log-011_30N7Jtd.html

BS po czyszczeniu EGR, ale nic nie dało , nie wiem czemu :( może n18 padł?

003: http://vaglog.pl/log-003_HI9woko.html

Czegoś brakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zobacz sobie 004, 4 okienko, Kąt Synchronizacji, skacze od 0 do 3.3 wraz z obrotami. Według mnie to jest za dużo.

Przy nowym rozrządzie +/- 0,5 może się ruszać (ekspertem nie jestem jednak). Żeby się nie okazało, ze Twoje problemy zaczęły się od źle złożonego rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, co może być z rozrządem? Źle napięty?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być źle napięty albo coś się dzieje z napinaczem? Trudno powiedzieć.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...