Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pomoc w diagnozie - Kod P1557 (17965)


Daro 77

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem moje Audi 1,9 tdi AWX 2001 ma problem z przeładowaniem tzn przy 100- 130 km/h dostaje notlaufa po podpięciu pod kompa wyskoczył mi błąd:" odchyłka dodatnia sterownia ciśnieniem doładowania kod usterki 1557" czy ktoś pomoże mi zdiagnozować czy to jest któryś z czujników, jeśli tak to który( lokalizacja) czy zapieczona  kierownica lub inna przyczyna. Z góry dziękuje za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec podający ciśnienie atmosferyczne na elektrozawór N75 masz podłączony do filtra powietrza, czy zamiast tego jest mały filterek na samym N75 ?

Jeżeli jest podłączony do filtra powietrza to kiedy był on wymieniany i w jakich warunkach jest auto eksploatowane ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podlaczony bezposrednio do filtra a sam filtr wymienialem jakos na jesieni 2016 r auto uzytkowane glownie w cyklu miejskim tak w kolo komina czasem jakies wieksze eskapady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jak zrobić logi ? To jest błąd z przeładowania turbiny. I jeszcze jak opisujesz, że jeżdżone nie w trasie to prawdopodobnie blokuje/przycina się geometria w turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Daro 77 napisał:

Jest podlaczony bezposrednio do filtra a sam filtr wymienialem jakos na jesieni 2016 r auto uzytkowane glownie w cyklu miejskim tak w kolo komina czasem jakies wieksze eskapady 

Na wszelki wypadek zajrzyj jednak do filtra powietrza jak będziesz miał wątpliwości co do jego drożności to go wymień na nowy.

Już kilka razy miałem przypadek że powodem przeładowywania turbiny był problem z dostępem do ciśnienia atmosferycznego przez zawór N75 :decayed:

Jak nie pomoże to dokładne sprawdzenie działania N75 i ew. czyszczenie zmiennej geometrii turbiny :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logow niestety nie mam jak zrobic ale znajomy mech wlozyl swoje rece i mowi ze niestety trzeba geometrie robic bo jakies tam ciegno podnosi sie tylko do pewnego momentu  (za nisko) i potem jest odciecie bo nie idzie dalej a powinno po wylaczeniu silnika qssystko sie normuje bo wraca do punktu zero. Czy wiecie gdzie moze w okolicach nysy klodzka zrobie turbine w dobrej cenie i fachowo??moze ktorys z forumowiczow sie tym zajmuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Daro 77 napisał:

Logow niestety nie mam jak zrobic ale znajomy mech wlozyl swoje rece i mowi ze niestety trzeba geometrie robic bo jakies tam ciegno podnosi sie tylko do pewnego momentu  (za nisko) i potem jest odciecie bo nie idzie dalej a powinno po wylaczeniu silnika qssystko sie normuje bo wraca do punktu zero. Czy wiecie gdzie moze w okolicach nysy klodzka zrobie turbine w dobrej cenie i fachowo??moze ktorys z forumowiczow sie tym zajmuje???

Coś Ci  ściemnia ten mechanik .

Za mały skok cięgna sterującego zmienną geometrią, przy prawidłowym i odpowiednio szybkim powracaniu cięgna siłownika podciśnieniowego do pozycji wyjściowej może skutkować tylko błędem mówiącym o niedoładowaniu,  a nie przeładowaniu turbiny :decayed:

Przeładowanie może powodować tylko :

- przycinająca się zmienna geometria albo sama gruszka turbiny

- zacinający się N-75

- zbyt niskie ciśnienie na króćcu atmosferycznym N-75 spowodowane słabą drożnością filtra powietrza lub filterka na N75 w nowszych rozwiązaniach :hi:

-  bardzo rzadko , ale zdarzyć się może zawyżanie wskazań przez czujnik ciśnienia doładowania ( typowe jego uszkodzenia walą błędem niewiarygodnego sygnału albo przerwy/zwarcia z plusem lub masą i wtedy przyczyna jest jasna od początku :P )

Za wydzieranie turbulum bym się brał dopiero po wyeliminowaniu jako możliwych przyczyn trzech ostatnich punktów .

Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna o której wypadało by wspomnieć, to samoczynne skrócenie długości sztangi , z którym jak dotąd się nie spotkałem :decayed:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...