Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Objawy - szarpanie jakby nie pracował na jednym cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam jakiś dziwny problem  z moim audi 1,6 ALZ. Otóż jechałem  teraz na urlop i w pewnym momencie auto zaczęło szarpać i zaczęła migać kontrolka check silnika. Byłem już blisko celu, więc jakoś dojechałem. Na miejscu oddałem auto do warsztatu i wymieniono mi moduł zintegrowany cewki zapłonowej. Wczoraj wracałem do domu i w czasie pierwszych 50 km wszystko było super, ale potem znowu to samo - migający check silnika i szarpanie. Miałem w perspektywie do przejechania 300 km lekko się załamałem. I przy migającym checku i szarpaniu (przy pewnych prędkościach było to mnie odczuwalne) jechałem jakieś 150 km po czyn nagle check przestał migać i zapalił się na stałe a auto przestało szarpać. I jechało bardzo dobrze. I tak dojechałem do domu bez problemu.

Co to może być? Bo wygląda na to, że to jednak nie cewka i być może wymieniono mi ją niepotrzebne.

Edytowane przez Adam_Opole
literówki
Opublikowano

na początek sprawdź jakie błędy wywala

 

Opublikowano

W warsztacie w którym wymienili mi cewkę, powiedzieli, że był błąd wypadania zapłonów na jednym z cylindrów. Tylko, że może było to mało precyzyjne, bo mieli dość prosty i uniwersalny ten komputer. Jutro pojadę do kogoś, kto ma VCDS, to wtedy zobaczymy. Aczkolwiek nie zdziwię się, że jak błąd będzie identyczny.  Dam znać

Opublikowano
1 minutę temu, bodzio.c napisał:

Jakiej firmy cewkę ci założyli? Sprawdzili przewody i świece? Podłącz pod komputer i sprawdź błędy.

Tego nie wiem. Ale sam wymieniałem u siebie świece i przewody profilaktycznie ok. 5 miesięcy temu. Założyłem NGK.

Opublikowano

Jak wstępnie rozmawiałem z jednym z mechaników z Opola, to powiedział, że może być problem z zaworami i czeka mnie ściąganie i robienie głowicy. Tylko nie wiem, czy zawory tak sie zachowują,  że raz działają a raz nie....

Opublikowano (edytowane)

Błąd (jedyny) odczytany VCDS to "wypadanie zapłonu na cylindrze 2". To, co także się pokazało, to niskie napięcie akumulatora, która trochę skakało. Sprawdzone ładowanie i jest w porządku. Akumulator do wymiany i jutro będzie nowy.  Pokazało się też, niższe napięcie na wtryskiwaczu 2. Wszędzie było ok 0,82-0,84V, a na drugim 0,70 V.  Jak wymienię akumulator, to sprawdzimy to jeszcze raz. Jak dalej będzie problem z obniżonym napięciem na tym wtryskiwaczu, to pewnie będzie do wymiany. A tak na marginesie, to wie ktoś, jaki typ wtryskiwacza jest w tym silniku?

Edytowane przez Adam_Opole

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...