grand116 Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Opublikowano 19 Lipca 2017 (edytowane) Czy chodzi wam o ten filtr ATF na zdjęciu czy są dwa filtry w środku skrzyni bo już się pogubiłem? http://www.spalacz.pl/o-dwusprzeglowej-skrzyni-biegow-s-tronic-w-audi Edytowane 19 Lipca 2017 przez grand116
grand116 Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Opublikowano 19 Lipca 2017 (edytowane) Ja mam coś takiego niby wyczytałem że tego filtra się nie wymienia teraz myślę jak to przerobić na plastikowy filtr. w aso obudowa filtra wraz z filtrem 180 zl http://www.autovit72.ru/product/trubka_vag_01736/ Edytowane 19 Lipca 2017 przez grand116
klucha11 Opublikowano 19 Lipca 2017 Opublikowano 19 Lipca 2017 U mnie są te dwa filtry co masz na spalaczu. Do tego filtra przewody są na wtyk docisnoete blacha i jedna śruba. Może w aso maja taki przewód zamiast tego filtra? A nie wiesz przypadkiem ile do twojej skrzyni jest podpięte kabli? Tzn jedna okrągła wtyczka i tyle czy coś wiecej?
grand116 Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Opublikowano 19 Lipca 2017 (edytowane) Jutro sprawdze kable , przewody już mam brakuje tylko tej obudowy z filtrem tylko czy to tak P&P podejdzie czy coś jeszcze trzeba będzie zmieniać ? Ciekawe czy trzeba będzie opuszczać skrzynie żeby je tam przełożyć górą? https://audi.7zap.com/en/ca/audi+a4l/a4l/2009-669/3/317-317056/?vin=undefined#1 Tak naprawdę sam nie wiem czy pchać się w taką przeróbkę , na stronie którą podałem spalacz pl pisze że się go nie wymienia i w aso też mi tak powiedzieli że mogę ale raczej się go nie wymienia . Edytowane 19 Lipca 2017 przez grand116
grand116 Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Opublikowano 25 Lipca 2017 Niestety jeszcze nie czekam na obudowe filtra moze dzisiaj dojdzie . A czy ktoś wie jak zrobić prawidłową adaptacje s-tronika czy tylko aso mnie czeka
klucha11 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Na chwilę obecną adaptacja się nie przejmuj po założeniu tego zestawu ma wszystko śmigać bez adaptacji. Chyba że znasz kogoś co ma LAUNCH x431 bo tym podobno ma pójść adaptacja.
grand116 Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Właśnie przyjechałem od mechanika masakra obudowa filtra nie pasuje do skrzyni a w aso powiedzieli mi że wszystko ma pasować a wszystko już zmienione pod nowy filtr to po prawej miało wylecieć i miała być założona obudowa filtra z filtrem ta po lewej Edytowane 25 Lipca 2017 przez grand116
grand116 Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 (edytowane) Wymieniony duży zestaw naprawczy mechatroniki nowy olej i dalej to samo Dodam że podczas przełączania na R lub D,S strasznie szarpie aż silnik (dławi) czasem aż zgaśnie. Jeszcze mam pytanie do znawców jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na sprzęgłach? Edytowane 28 Lipca 2017 przez grand116
klucha11 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Ja na chwilę obecną nie mam jak sprawdzić jakie ciśnienia mam na sprzęgłach może któryś z kolegów zobaczy. W zestawie były trzy zawory dwa duże i jeden mniejszy powiedz mi gdzie został zamontowany tuż przy tych dużych czy z drugiej strony? Jaki olej zalales?
grand116 Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 Znalazłem taką strone z typowymi błędami może komuś to pomoże Deszyfrowanie i przyczyny najczęstszych błędów, automatyczna skrzynia biegów Audi, Volkswagen, Skoda Najpopularniejsze kody błędów są następujące: P0729, P0730, P0731, P0732, P0733, P0734, P0735, P0736 (17113 - 17120), - złe przełożenie przekładni wybrane transmisji (P0729 - 6 biegów, P0730 - całkowita do automatycznej skrzyni biegów P0731- P0735 - 1 do 5 -tym transmisji, odpowiednio). Błędy te występują w wyniku poślizgnięcia na niektórych programach. Powodem zazwyczaj spalane sprzęgła cierne, problem z jednostką hydrauliczną, przy czym elementy uszczelniające zużycie tłoki sprzęgła (typowe dla automatycznego 09G). Czasami te błędy są rejestrowane wraz z błędu P0780-P0784 (kontrola zmiany biegów). P0740, P0741 (17124, 17125) - usterka sprzęgła lock-up, nie ma przekazywanie momentu obrotowego. W tym przypadku problem często polega na silnym pogorszeniem blokadą sprzęgła przemiennika momentu obrotowego. W ruchu, problem ten może być wyrażony jako prędkość pływania (100-200 obr / min) w przypadku pracy z obciążeniem częściowym, przyspiesza pogorszenie właściwości. P0746, P0747, P0748, P0749, P0750, P0751, P0752, P0753, P0756, P0757, P0758, P0761, P0762, P0763, P0766, P0768, P0771, P0773, P0776, P0777, P0778, P0779 (17130 - 17163), - błąd w układzie zaworów elektromagnetycznych (elektrozaworów) elektrycznego. Kiedy te automatyczne błąd przechodzi w tryb awaryjny (wszystkie elektronika sterująca jest wyłączony). Przyczyny awarii są zwykle w okablowaniu i zawory elektromagnetyczne siebie. Rzadsze przyczyny może być automatyczny układ sterowania transmisją (Passat B5 + Audi 97-04gg ZF z automatyczną skrzynią biegów). P0705, P0706, P0707, P0708, P0710, P0711, P0712, P0713, P0714, P0715, P0716, P0717, P0720, P0721, P0722 (17089 - 17106), - błędy związane z czujników prędkości obrotowej wału wejściowego i wyjściowego przekładni automatycznej (G182, G195), czujnik temperatury oleju w automatycznej transmisji (G93), a czujnikiem położenia przekładni (inhibitor) (F125). Na różnych modeli skrzynek z tych problemów można rozwiązać na różne sposoby: od prosta wymiana czujników wymienić zespół mechatronika. Najdokładniej zlokalizować problem i naprawić to pomoże Ci do specjalistów służby VAG. Dekodowanie i przyczyny najczęściej błędy transmisji DSG7 0AM / 0CW (DTC są połączone w grupach). 1 001835 P072B - Bieg wsteczny nie jest regulowany (biegów R - Brak możliwości wyboru) 001 836 P072C - 1 transferu nie jest regulowana (urządzenie 1 - Nie można wybrać) 001837 P072D - 2 transmisji jest regulowana (biegów 2 - Nie można wybrać) 001838 P072E - 3 bieg nie jest regulowany (Bieg 3 - Nie można wybrać) 001839 P072F - 4 transmisja nie jest regulowana (urządzenie 4 - nie wybieranych) 001850 P073A - 5 przekładni jest regulowana (urządzenie 5 - nie wybieranych) 001851 P073B - 6 transmisji jest regulowana (urządzenie 6 - nie wybieranych) 001 852 P073C - 7 transferu nie jest regulowana (urządzenie 7 - nie wybieranych) 001854 P073E - Nieudany synchronizacji transmisji R (niemożność zazębiają R / synchronizacji przekładni zmianowej R nie powiodło się) 001855 P073F - Nieudany synchronizacji transmisji 1 (Nie można zazębiają 1 / synchronizacji przekładni 1 nie), 001866 P074A - Nieudany synchronizacji dwóch przekładni (nie można zazębiają 2 / synchronizacji przekładni 2 nie powiodło się) 001 867 P074B - nie powiodła przesyłowych czas 3 (niemożność zazębiają 3 / synchronizacji biegów 3 nie powiodło się) 001 868 P074C - Nieskuteczne synchronizacji 4 asysty (niemożność zazębiają 4 / synchronizacji 4 przekładni nie powiodło się) 001869 P074D - Nieudany transmisji synchronizacji 5 (niemożność zazębiają 5 / synchronizacji przekładni 5 nie powiodło się) 001870 P074E - Nieudany przekładni synchronizacji 6th (niemożność zazębiają 6 / synchronizacji zębate 6 nie powiodło się) 001871 P074F - 7 nie powiodła przesyłowych synchronizacji (nie można zazębiają 7 / synchronizacji biegów 7 nie powiodło się) Błędy te występują zwykle z powodu problemów mechanicznych ze skrzynią biegów (Shift widły zakleszczeniu, blokując pierścienie zużycie), a także niepowodzenia w sprzęgle. Dla bardziej precyzyjnego zdefiniowania problemu trzeba parametrycznych diagnostykę. 2 10764 006 013 - Podwójne sprzęgło - P177D - zbyt dużo czasu (Dual pazur: Torque zbyt wysoka) 10766 P2789 - dostosowanie sprzęgła granicy (sprzęgło adaptacyjnego uczenia się przy granicy) 006 298 - sprzęgło 1 - P189A - szczelina jest zbyt mała (sprzęgło 1: Klirens zbyt mała) 006 299 - sprzęgło 2 - P189B - różnica jest zbyt mała (sprzęgło 2: Clearance zbyt mały) 006.011 - sprzęgło 1 - P177B - osiągnięta granica tolerancji (Sprzęgło 1: granica tolerancji osiągnięta) 006.012 - sprzęgło 2 - P177C - osiągnięta granica tolerancji (Sprzęgło 2: granica tolerancji osiągnięta) 006296 - Clutch 1 - P1898 - Ograniczenie (sprzęgło 1: funkcja ograniczenia) 006297 - Clutch 2 - P1899 - Ograniczenie (sprzęgło 2: funkcja ograniczenia) 010119 P2787 - sprzęgło przegrzania (podwójne sprzęgło: przegrzania) Błędy te wskazują na silne zużycie przyczepności, nadmierna aktywacja jego mechanizmy samoregulacji (zazwyczaj po wypadku) lub niedopasowania sprzęgła podczas wymiany. Działanie naprawcze należy wymienić lub ponownej regulacji sprzęgła (przy usunięciu skrzyni biegów). 3 002113 - jeden czujnik ciśnienia w przekładni hydraulicznej - P0841 nieprawdopodobne sygnału (czujnika ciśnienia płynu przekładniowego / przełącznika 1: Nieoczekiwane sygnału) 006079 - Pompa hydrauliczna - Gry ochrony P17BF (niepotrzebne on-off) (Pompa hydrauliczna: Play Protection) 006 300 - Ograniczenie - P189C - ze względu na brak wzrostu ciśnienia (Restriction Function powodu niewystarczającej wzrost ciśnienia) 006 293 - Ograniczenie - P1895 - z powodu spadku ciśnienia (ograniczenie funkcjonalnej ze względu na spadek ciśnienia) Błędy te wskazują na problem z płytą (ów) hydraulicznego mechatroniki. Rozwiązanie problemu - naprawę lub wymianę hydrauliki (zwykle odbywa się w ciągu jednego dnia). 4 0059 ... - zawór 1 (2, 3, 4) w części KP 1 (2) - P174 ... - uszkodzenie elektryczne 005636 P1604 - uszkodzona jednostka sterująca (Wadliwe jednostka kontrolna) 006228 - Dane Bus Drive - P1854 - usterka (Powertrain Data Bus: awarii sprzętu) 001378 - Power - P0562 - zbyt niskie napięcie (napięcie systemu: zbyt niska) Jednostka sterująca skrzyni biegów nie kontaktuje się, podczas gdy w innych bloków błędy z powodu braku ręcznego skrzynki bezpiecznik ulega spaleniu KP. Błędy te wskazują na problem z płytą mechatroniki elektronicznej. Rozwiązanie - płytka drukowana zastępcza (zazwyczaj B / U) lub naprawa. 5 005982 P175E - 1 sprzęgła przypadkowo zamknięte (sprzęgła 1. Zamknięcie nie) 005981 P175D - sprzęgło 1 jest otwarta w sposób niezamierzony (sprzęgło 1: Otwiera nieumyślnie) 005999 P176F - sprzęganie 2 zamknięte przypadkowo (sprzęgło 2: zamykanie nie) 005998 P176E - sprzęgło 2 jest otwarta w sposób niezamierzony (sprzęgło 2: Otwiera nieumyślnie) występują najczęściej na skutek awarii zaworów elektromagnetycznych mechatroniki Te błędy, problem zwykle znika po ponownym uruchomieniu silnika. Znacznie rzadziej, mogą być wynikiem problemów ze sprzęgłem. Aby dowiedzieć się, co jest potrzebne parametrycznych diagnostykę. 6 005 925 - Porównanie prędkości obrotowej wału wyjściowego przekładni z czujników 1 oraz 2 - P1725 - sygnał nieprawdopodobne 006246 - Dane Bus Drive - P1866 - nie ma doniesień (Powertrain Data Bus: Missing Wiadomości) Problemy w oprogramowaniu (SW) mechatronika. 7 005 937 - 3 Czujnik skok dźwigni zmiany biegów - P1731 - usterka elektryczna 005 946 - udar czujnik manetka 1 - P173A - sygnał nieprawdopodobne (Czujnik położenia 1 do zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał) 005 947 - udar czujnik 2 biegów - P173B - sygnał nieprawdopodobne (Position Sensor 2 za dźwignią zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał) 005 948 - czujnik skoku przesuwnik 3 - P173C - sygnał nieprawdopodobne (czujnika pozycji 3 przez wybierak biegów - Nieoczekiwane sygnału) 005 938 - czujnik 4 suw shifter - P1732 - sygnał nieprawdopodobne (czujnik położenia 4 do zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał) Błędy te są najczęściej związane z ręcznym awarii mechanicznej, w której występuje nadmierne powstawanie pylenia metali (chipy). Pył ten osadza się na biegunach magnetycznych czujników widełek przesuwnych, w wyniku czego czujnik zawodne generuje sygnał. Rozwiązanie - remont części mechanicznej skrzyni biegów. Dekodowanie i przyczyny najczęstszych błędów transmisji koła napędowe AUDI S Tronic 0B5 (DL501) (DTC są połączone w grupach). 1 8957 - Sprzęgło 1 - P17D6 - zbyt duże ciśnienie (sprzęgło 1 - Zbyt wysokie ciśnienie) 8962 - Sprzęgło 2 - P17D7 - zbyt duże ciśnienie (sprzęgło 2 - Zbyt wysokie ciśnienie) 8963 - Sprzęgło 2 - P17D0 - zbyt dużo poślizg (sprzęgło 2 - Spadek zbyt wysoka) dostosowanie ciśnienia w tulei - - 8018 P1741 - osiągnięta granica adaptacji (ciśnienie sprzęgła Adaptacja graniczna osiągnięta) Sprzęgło Interwencja 2 - - 13791 P2873 - zbyt wysokie ciśnienie Błędy te są najczęściej wynikiem uszkodzenia sprzęgła wielotarczowe (Po prostu, pali sprzęgło). W tym przypadku sprzęgło wymiana i naprawa mechatroniki. Należy również zaktualizować firmware, mechatroniki kontroli kalibracji i dostosowanie. 2 8040 8944 - wartość ograniczenie momentu ze względu na temperaturę sprzęgania - P17D8 (moment ograniczeń związanych z temperaturą uchwytem) Prędkość sygnału z jednostki sterującej silnika - - 7980 P0726 - sygnał nieprawdopodobne (obr./min Sygnał z ECU - Nieoczekiwane przerywany sygnał) 8030 - zawór oleju chłodzącego - P179D - uszkodzenie elektryczne (chłodzenie zawór oleju - awaria elektryczne) 8029 - zawór główny nacisk - P179C - usterka elektryczna (Główny zawór ciśnieniowy - Usterka elektryczna) 8026 8065 - zawór 1 w części KP 2 - P174C - usterka elektryczna (zawór 1 w Transmission Część 2: usterka elektryczna) 8025 - zawór 2 w części KP 1 - P173F - usterka elektryczna (zawór 2 w Transmission Część 1: usterka elektryczna) 8939 - zawór 3 w części KP 1 - P174A - usterka elektryczna (zawór 3 w Transmission Część 1: usterka elektryczna) 8940 - zawór 3 w części KP 2 - P174E - usterka elektryczna (zawór 3 w Transmission Część 2: usterka elektryczna) 8027 - zawór 4 w części KP 1 - P174B - usterka elektryczna (zawór 4 w Transmission Część 1: usterka elektryczna) 8028 - zawór 4 w części KP 2 - P174F - usterka elektryczna (zawór 4 w Transmission Część 2: usterka elektryczna) Błędy te mogą być związane z nieprawidłową elementów przewodzących mekatroniki lub mniejszej awarii zaworów elektromagnetycznych. W takich przypadkach, częściowy remont mechatroniki. 3 8050 8051 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna (Selector Lever Sensor - Electrical Malfunction) 8052 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna 8053 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna 17602 - włączona transmisja czujnik - P179E - usterka elektryczna Czujnik aktywny przekładnia - - 8947 P179F - uszkodzenia (przełącznik dźwigniowy Czujnik: Zakłócenie - uszkodzenie mechaniczne) 8054 8055 8066- Czujnik włączona transmisja - P179F - usterka Błędy te są związane z nieprawidłowym działaniem modułu czujnika (detektor położenia biegu). To jest czasami nazywane trzecie mechatroniki planszowe, mechatronika choć nie ma bezpośredniego związku. Aby zastąpić ten czujnik wymaga pełnej analizy przekładni. 4 8093 8081 - przyrząd rozdzielczy 1 nie jest regulowane - P176A (selektor biegów 1, nie może być regulowany) 8090 - łączeniowa 2 nie jest regulowane - P176B (biegów Selektor 2, nie może być regulowany) 8092 8088 18053 - wybierak biegów 3 nie można regulować - P176C (dźwignia zmiany biegów 3 nie może być regulowany) Urządzenia rozdzielcze 1 - - 9711 P17E0 - uszkodzenie mechaniczne (czujnik na przekładni siłownika 1: Zakłócenie mechanicznych) 9708 18011 - przyrząd rozdzielczy 2 - P17E1 - uszkodzenie mechaniczne (czujnik przekładni siłownika 2: mechaniczne zakłócenie) 9473 9712 - Przełącznik biegów 2 - P17E1 - usterka mechaniczna Te błędy są bardzo często związane z uszkodzeniem sprzęgła, ale mogą również pojawić się w wyniku uszkodzenia mechanicznego części przekładni. 5 8955 - zawór 3 w części KP 1 - P17D4 - uszkodzenia mechaniczne (zawór 3 w skrzyni biegów, część 1 - mechaniczne zakłócenie) 8960 - zawór 3 w części KP 2 - P17D5 - uszkodzenia mechaniczne (zawór 3 w transmisji Część 2 - mechaniczne zakłócenie) Błędy te są związane z awarią w części hydraulicznej mechatroniki. Rozwiązanie - naprawa mechatroniki. 6 10617 - zawór chłodnicy oleju KP - P2753 - obwód otwarty (zawór Transmission Fluid Cooler - obwód otwarty) 10618 - Zawór chłodnicy oleju KP - P2755 - zwarcie do dodatniego (zawór Transmission Fluid Cooler - zwarty do plusa) 7965 - wskaźnik transmisji sygnału przewód transmisji do wyboru dźwignię - P1893 - usterka elektryczna (linia sygnału na wyświetlaczu biegów na Selector Lever - Electrical Malfunction) 7966 - wskaźnik transmisji drut transmisja sygnału do wyboru dźwignię - P1894 - sygnał nieprawdopodobne (linia sygnału na wyświetlaczu biegów na Selector Lever - Nieoczekiwane sygnał) 7967 - określenie położenia dźwigni przełączania akp - P1892 - usterka (przełącznik dźwigniowy monitorowania pozycji - awarii) 7969 - przewód do transmisji sygnału Tiptronic - P1890 - usterka elektryczna (linia sygnału dla Tiptronic - Usterka elektryczna) Zakłócenia te są podobne do chłodzenia przekładni zaworu (dla samochodów A6 i A7), jak również uszkodzenie elektrycznej instrukcji instalacyjnej. Jeśli wystarczająco długo, aby nie zwracać uwagi na te wady, CP (w mechatronice) może trzeba wymienić jednostkę sterującą do naprawy.
grand116 Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 Znalazłem taką strone z typowymi błędami może komuś to pomoże Deszyfrowanie i przyczyny najczęstszych błędów, automatyczna skrzynia biegów Audi, Volkswagen, Skoda Najpopularniejsze kody błędów są następujące: P0729, P0730, P0731, P0732, P0733, P0734, P0735, P0736 (17113 - 17120), - złe przełożenie przekładni wybrane transmisji (P0729 - 6 biegów, P0730 - całkowita do automatycznej skrzyni biegów P0731- P0735 - 1 do 5 -tym transmisji, odpowiednio). Błędy te występują w wyniku poślizgnięcia na niektórych programach. Powodem zazwyczaj spalane sprzęgła cierne, problem z jednostką hydrauliczną, przy czym elementy uszczelniające zużycie tłoki sprzęgła (typowe dla automatycznego 09G). Czasami te błędy są rejestrowane wraz z błędu P0780-P0784 (kontrola zmiany biegów). P0740, P0741 (17124, 17125) - usterka sprzęgła lock-up, nie ma przekazywanie momentu obrotowego. W tym przypadku problem często polega na silnym pogorszeniem blokadą sprzęgła przemiennika momentu obrotowego. W ruchu, problem ten może być wyrażony jako prędkość pływania (100-200 obr / min) w przypadku pracy z obciążeniem częściowym, przyspiesza pogorszenie właściwości. P0746, P0747, P0748, P0749, P0750, P0751, P0752, P0753, P0756, P0757, P0758, P0761, P0762, P0763, P0766, P0768, P0771, P0773, P0776, P0777, P0778, P0779 (17130 - 17163), - błąd w układzie zaworów elektromagnetycznych (elektrozaworów) elektrycznego. Kiedy te automatyczne błąd przechodzi w tryb awaryjny (wszystkie elektronika sterująca jest wyłączony). Przyczyny awarii są zwykle w okablowaniu i zawory elektromagnetyczne siebie. Rzadsze przyczyny może być automatyczny układ sterowania transmisją (Passat B5 + Audi 97-04gg ZF z automatyczną skrzynią biegów). P0705, P0706, P0707, P0708, P0710, P0711, P0712, P0713, P0714, P0715, P0716, P0717, P0720, P0721, P0722 (17089 - 17106), - błędy związane z czujników prędkości obrotowej wału wejściowego i wyjściowego przekładni automatycznej (G182, G195), czujnik temperatury oleju w automatycznej transmisji (G93), a czujnikiem położenia przekładni (inhibitor) (F125). Na różnych modeli skrzynek z tych problemów można rozwiązać na różne sposoby: od prosta wymiana czujników wymienić zespół mechatronika. Najdokładniej zlokalizować problem i naprawić to pomoże Ci do specjalistów służby VAG. Dekodowanie i przyczyny najczęściej błędy transmisji DSG7 0AM / 0CW (DTC są połączone w grupach). 1 001835 P072B - Bieg wsteczny nie jest regulowany (biegów R - Brak możliwości wyboru) 001 836 P072C - 1 transferu nie jest regulowana (urządzenie 1 - Nie można wybrać) 001837 P072D - 2 transmisji jest regulowana (biegów 2 - Nie można wybrać) 001838 P072E - 3 bieg nie jest regulowany (Bieg 3 - Nie można wybrać) 001839 P072F - 4 transmisja nie jest regulowana (urządzenie 4 - nie wybieranych) 001850 P073A - 5 przekładni jest regulowana (urządzenie 5 - nie wybieranych) 001851 P073B - 6 transmisji jest regulowana (urządzenie 6 - nie wybieranych) 001 852 P073C - 7 transferu nie jest regulowana (urządzenie 7 - nie wybieranych) 001854 P073E - Nieudany synchronizacji transmisji R (niemożność zazębiają R / synchronizacji przekładni zmianowej R nie powiodło się) 001855 P073F - Nieudany synchronizacji transmisji 1 (Nie można zazębiają 1 / synchronizacji przekładni 1 nie), 001866 P074A - Nieudany synchronizacji dwóch przekładni (nie można zazębiają 2 / synchronizacji przekładni 2 nie powiodło się) 001 867 P074B - nie powiodła przesyłowych czas 3 (niemożność zazębiają 3 / synchronizacji biegów 3 nie powiodło się) 001 868 P074C - Nieskuteczne synchronizacji 4 asysty (niemożność zazębiają 4 / synchronizacji 4 przekładni nie powiodło się) 001869 P074D - Nieudany transmisji synchronizacji 5 (niemożność zazębiają 5 / synchronizacji przekładni 5 nie powiodło się) 001870 P074E - Nieudany przekładni synchronizacji 6th (niemożność zazębiają 6 / synchronizacji zębate 6 nie powiodło się) 001871 P074F - 7 nie powiodła przesyłowych synchronizacji (nie można zazębiają 7 / synchronizacji biegów 7 nie powiodło się) Błędy te występują zwykle z powodu problemów mechanicznych ze skrzynią biegów (Shift widły zakleszczeniu, blokując pierścienie zużycie), a także niepowodzenia w sprzęgle. Dla bardziej precyzyjnego zdefiniowania problemu trzeba parametrycznych diagnostykę. 2 10764 006 013 - Podwójne sprzęgło - P177D - zbyt dużo czasu (Dual pazur: Torque zbyt wysoka) 10766 P2789 - dostosowanie sprzęgła granicy (sprzęgło adaptacyjnego uczenia się przy granicy) 006 298 - sprzęgło 1 - P189A - szczelina jest zbyt mała (sprzęgło 1: Klirens zbyt mała) 006 299 - sprzęgło 2 - P189B - różnica jest zbyt mała (sprzęgło 2: Clearance zbyt mały) 006.011 - sprzęgło 1 - P177B - osiągnięta granica tolerancji (Sprzęgło 1: granica tolerancji osiągnięta) 006.012 - sprzęgło 2 - P177C - osiągnięta granica tolerancji (Sprzęgło 2: granica tolerancji osiągnięta) 006296 - Clutch 1 - P1898 - Ograniczenie (sprzęgło 1: funkcja ograniczenia) 006297 - Clutch 2 - P1899 - Ograniczenie (sprzęgło 2: funkcja ograniczenia) 010119 P2787 - sprzęgło przegrzania (podwójne sprzęgło: przegrzania) Błędy te wskazują na silne zużycie przyczepności, nadmierna aktywacja jego mechanizmy samoregulacji (zazwyczaj po wypadku) lub niedopasowania sprzęgła podczas wymiany. Działanie naprawcze należy wymienić lub ponownej regulacji sprzęgła (przy usunięciu skrzyni biegów). 3 002113 - jeden czujnik ciśnienia w przekładni hydraulicznej - P0841 nieprawdopodobne sygnału (czujnika ciśnienia płynu przekładniowego / przełącznika 1: Nieoczekiwane sygnału) 006079 - Pompa hydrauliczna - Gry ochrony P17BF (niepotrzebne on-off) (Pompa hydrauliczna: Play Protection) 006 300 - Ograniczenie - P189C - ze względu na brak wzrostu ciśnienia (Restriction Function powodu niewystarczającej wzrost ciśnienia) 006 293 - Ograniczenie - P1895 - z powodu spadku ciśnienia (ograniczenie funkcjonalnej ze względu na spadek ciśnienia) Błędy te wskazują na problem z płytą (ów) hydraulicznego mechatroniki. Rozwiązanie problemu - naprawę lub wymianę hydrauliki (zwykle odbywa się w ciągu jednego dnia). 4 0059 ... - zawór 1 (2, 3, 4) w części KP 1 (2) - P174 ... - uszkodzenie elektryczne 005636 P1604 - uszkodzona jednostka sterująca (Wadliwe jednostka kontrolna) 006228 - Dane Bus Drive - P1854 - usterka (Powertrain Data Bus: awarii sprzętu) 001378 - Power - P0562 - zbyt niskie napięcie (napięcie systemu: zbyt niska) Jednostka sterująca skrzyni biegów nie kontaktuje się, podczas gdy w innych bloków błędy z powodu braku ręcznego skrzynki bezpiecznik ulega spaleniu KP. Błędy te wskazują na problem z płytą mechatroniki elektronicznej. Rozwiązanie - płytka drukowana zastępcza (zazwyczaj B / U) lub naprawa. 5 005982 P175E - 1 sprzęgła przypadkowo zamknięte (sprzęgła 1. Zamknięcie nie) 005981 P175D - sprzęgło 1 jest otwarta w sposób niezamierzony (sprzęgło 1: Otwiera nieumyślnie) 005999 P176F - sprzęganie 2 zamknięte przypadkowo (sprzęgło 2: zamykanie nie) 005998 P176E - sprzęgło 2 jest otwarta w sposób niezamierzony (sprzęgło 2: Otwiera nieumyślnie) występują najczęściej na skutek awarii zaworów elektromagnetycznych mechatroniki Te błędy, problem zwykle znika po ponownym uruchomieniu silnika. Znacznie rzadziej, mogą być wynikiem problemów ze sprzęgłem. Aby dowiedzieć się, co jest potrzebne parametrycznych diagnostykę. 6 005 925 - Porównanie prędkości obrotowej wału wyjściowego przekładni z czujników 1 oraz 2 - P1725 - sygnał nieprawdopodobne 006246 - Dane Bus Drive - P1866 - nie ma doniesień (Powertrain Data Bus: Missing Wiadomości) Problemy w oprogramowaniu (SW) mechatronika. 7 005 937 - 3 Czujnik skok dźwigni zmiany biegów - P1731 - usterka elektryczna 005 946 - udar czujnik manetka 1 - P173A - sygnał nieprawdopodobne (Czujnik położenia 1 do zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał) 005 947 - udar czujnik 2 biegów - P173B - sygnał nieprawdopodobne (Position Sensor 2 za dźwignią zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał) 005 948 - czujnik skoku przesuwnik 3 - P173C - sygnał nieprawdopodobne (czujnika pozycji 3 przez wybierak biegów - Nieoczekiwane sygnału) 005 938 - czujnik 4 suw shifter - P1732 - sygnał nieprawdopodobne (czujnik położenia 4 do zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał) Błędy te są najczęściej związane z ręcznym awarii mechanicznej, w której występuje nadmierne powstawanie pylenia metali (chipy). Pył ten osadza się na biegunach magnetycznych czujników widełek przesuwnych, w wyniku czego czujnik zawodne generuje sygnał. Rozwiązanie - remont części mechanicznej skrzyni biegów. Dekodowanie i przyczyny najczęstszych błędów transmisji koła napędowe AUDI S Tronic 0B5 (DL501) (DTC są połączone w grupach). 1 8957 - Sprzęgło 1 - P17D6 - zbyt duże ciśnienie (sprzęgło 1 - Zbyt wysokie ciśnienie) 8962 - Sprzęgło 2 - P17D7 - zbyt duże ciśnienie (sprzęgło 2 - Zbyt wysokie ciśnienie) 8963 - Sprzęgło 2 - P17D0 - zbyt dużo poślizg (sprzęgło 2 - Spadek zbyt wysoka) dostosowanie ciśnienia w tulei - - 8018 P1741 - osiągnięta granica adaptacji (ciśnienie sprzęgła Adaptacja graniczna osiągnięta) Sprzęgło Interwencja 2 - - 13791 P2873 - zbyt wysokie ciśnienie Błędy te są najczęściej wynikiem uszkodzenia sprzęgła wielotarczowe (Po prostu, pali sprzęgło). W tym przypadku sprzęgło wymiana i naprawa mechatroniki. Należy również zaktualizować firmware, mechatroniki kontroli kalibracji i dostosowanie. 2 8040 8944 - wartość ograniczenie momentu ze względu na temperaturę sprzęgania - P17D8 (moment ograniczeń związanych z temperaturą uchwytem) Prędkość sygnału z jednostki sterującej silnika - - 7980 P0726 - sygnał nieprawdopodobne (obr./min Sygnał z ECU - Nieoczekiwane przerywany sygnał) 8030 - zawór oleju chłodzącego - P179D - uszkodzenie elektryczne (chłodzenie zawór oleju - awaria elektryczne) 8029 - zawór główny nacisk - P179C - usterka elektryczna (Główny zawór ciśnieniowy - Usterka elektryczna) 8026 8065 - zawór 1 w części KP 2 - P174C - usterka elektryczna (zawór 1 w Transmission Część 2: usterka elektryczna) 8025 - zawór 2 w części KP 1 - P173F - usterka elektryczna (zawór 2 w Transmission Część 1: usterka elektryczna) 8939 - zawór 3 w części KP 1 - P174A - usterka elektryczna (zawór 3 w Transmission Część 1: usterka elektryczna) 8940 - zawór 3 w części KP 2 - P174E - usterka elektryczna (zawór 3 w Transmission Część 2: usterka elektryczna) 8027 - zawór 4 w części KP 1 - P174B - usterka elektryczna (zawór 4 w Transmission Część 1: usterka elektryczna) 8028 - zawór 4 w części KP 2 - P174F - usterka elektryczna (zawór 4 w Transmission Część 2: usterka elektryczna) Błędy te mogą być związane z nieprawidłową elementów przewodzących mekatroniki lub mniejszej awarii zaworów elektromagnetycznych. W takich przypadkach, częściowy remont mechatroniki. 3 8050 8051 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna (Selector Lever Sensor - Electrical Malfunction) 8052 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna 8053 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna 17602 - włączona transmisja czujnik - P179E - usterka elektryczna Czujnik aktywny przekładnia - - 8947 P179F - uszkodzenia (przełącznik dźwigniowy Czujnik: Zakłócenie - uszkodzenie mechaniczne) 8054 8055 8066- Czujnik włączona transmisja - P179F - usterka Błędy te są związane z nieprawidłowym działaniem modułu czujnika (detektor położenia biegu). To jest czasami nazywane trzecie mechatroniki planszowe, mechatronika choć nie ma bezpośredniego związku. Aby zastąpić ten czujnik wymaga pełnej analizy przekładni. 4 8093 8081 - przyrząd rozdzielczy 1 nie jest regulowane - P176A (selektor biegów 1, nie może być regulowany) 8090 - łączeniowa 2 nie jest regulowane - P176B (biegów Selektor 2, nie może być regulowany) 8092 8088 18053 - wybierak biegów 3 nie można regulować - P176C (dźwignia zmiany biegów 3 nie może być regulowany) Urządzenia rozdzielcze 1 - - 9711 P17E0 - uszkodzenie mechaniczne (czujnik na przekładni siłownika 1: Zakłócenie mechanicznych) 9708 18011 - przyrząd rozdzielczy 2 - P17E1 - uszkodzenie mechaniczne (czujnik przekładni siłownika 2: mechaniczne zakłócenie) 9473 9712 - Przełącznik biegów 2 - P17E1 - usterka mechaniczna Te błędy są bardzo często związane z uszkodzeniem sprzęgła, ale mogą również pojawić się w wyniku uszkodzenia mechanicznego części przekładni. 5 8955 - zawór 3 w części KP 1 - P17D4 - uszkodzenia mechaniczne (zawór 3 w skrzyni biegów, część 1 - mechaniczne zakłócenie) 8960 - zawór 3 w części KP 2 - P17D5 - uszkodzenia mechaniczne (zawór 3 w transmisji Część 2 - mechaniczne zakłócenie) Błędy te są związane z awarią w części hydraulicznej mechatroniki. Rozwiązanie - naprawa mechatroniki. 6 10617 - zawór chłodnicy oleju KP - P2753 - obwód otwarty (zawór Transmission Fluid Cooler - obwód otwarty) 10618 - Zawór chłodnicy oleju KP - P2755 - zwarcie do dodatniego (zawór Transmission Fluid Cooler - zwarty do plusa) 7965 - wskaźnik transmisji sygnału przewód transmisji do wyboru dźwignię - P1893 - usterka elektryczna (linia sygnału na wyświetlaczu biegów na Selector Lever - Electrical Malfunction) 7966 - wskaźnik transmisji drut transmisja sygnału do wyboru dźwignię - P1894 - sygnał nieprawdopodobne (linia sygnału na wyświetlaczu biegów na Selector Lever - Nieoczekiwane sygnał) 7967 - określenie położenia dźwigni przełączania akp - P1892 - usterka (przełącznik dźwigniowy monitorowania pozycji - awarii) 7969 - przewód do transmisji sygnału Tiptronic - P1890 - usterka elektryczna (linia sygnału dla Tiptronic - Usterka elektryczna) Zakłócenia te są podobne do chłodzenia przekładni zaworu (dla samochodów A6 i A7), jak również uszkodzenie elektrycznej instrukcji instalacyjnej. Jeśli wystarczająco długo, aby nie zwracać uwagi na te wady, CP (w mechatronice) może trzeba wymienić jednostkę sterującą do naprawy.
grand116 Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 (edytowane) 14 godzin temu, klucha11 napisał: Ja na chwilę obecną nie mam jak sprawdzić jakie ciśnienia mam na sprzęgłach może któryś z kolegów zobaczy. W zestawie były trzy zawory dwa duże i jeden mniejszy powiedz mi gdzie został zamontowany tuż przy tych dużych czy z drugiej strony? Jaki olej zalales? Zaworek ten mniejszy został wymieniony z drugiej strony nie przy tych dwóch dużych olej zalałem taki weszło prawie 7l Zastanawiam się nad kompletną mechatroniką używką żeby tylko sprawdzić bo może coś jeszcze w mechatronice padło, mojepytanie co może się jeszcze popsuć w mecha... jak myślicie? Czy dać sobie spokój i robić sprzęgło znalazłem taki zestaw http://midparts.com.pl/pl/p/OB5-DL501-KOMPLET-TARCZ-CIERNYCH-S-TRONIC/3994 czy ktoś już coś takiego zakładał? A zapomniałem napisać że wcześnięj jeśli odpalałem auto (zimne) przełączanie lewarkiem odbywało się płynnie dopiero po kilku kilometrach występowały szarpnięcia i falowanie obrotów dzisiaj już na zimnym zaczynał szarpać aż czasami silnik gaśnie ale już nie wyskakuje błąd skrzyni Spoiler Edytowane 29 Lipca 2017 przez grand116
klucha11 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 Nie wyglada na skomplikowane wymiana tych tarcz bo kompletne nowe to 3.5k więc oszczędność spora. Jak moje sprzęgło padnie to prawdopodobnie zamontuje ten zestaw tarcz. Ja zestaw naprawczy mechatroniki wymieniłem bo skrzynia przy zatrzymywania poszarpywala. Zawory wymieniłem te co ty tylko inny olej zalalem. Nie robiłem adaptacji a szarpniecia po wymianie ustały. Myślę że szkoda wywala kasę na używaną mechatronike i lepiej zrobić to sprzęgło.
komoornik Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 A i tak mechatronika ma ochronę komponentu?
grand116 Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 (edytowane) 2 godziny temu, komoornik napisał: A i tak mechatronika ma ochronę komponentu? Tak ma,ale przy wymianie mechatroniki trzeba założyć z mojej starej mechatroniki sterownik i powinno latać .Mechakronike już kupiłem 60 tys przebiegu koniec 2014rok produkcji w poniedziałek zmiana i zobaczymy jeśli dalej będzie lipa to ewidętnie sprzęgło chociaż dzisiaj oglądałem stary olej i miał brązowy kolor i delikatny swąd spalenizny i raczej obstawiam sprzęgło ale chcę się upewnić przed wyciągnienciem skrzyni. Z filmu widać że to nic skąplikowanego problem to wyciągnąć skrzynie 140kg wymiana samego sprzęgła to też raczej mało skomplikowane. Ciekawe jak długo wytrzymuje taki zestaw tarcz ciernych bo to jakaś podróba może lepszym rozwiązaniem jest kupno używki w aso brak takiego zestawu tylko kompletne sprzęgło. Edytowane 29 Lipca 2017 przez grand116
klucha11 Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 W używki to szkoda się pchać moim zdaniem na ebay można kupić tarcze od tego co na filmiku jest. A twoje auto z którego roku bo była zmiana w długości tych widelcu co biegi zmieniaja http://workshop-manuals.com/audi/a5/power_transmission/7-speed_dual_clutch_gearbox_0b5_(s_tronic)/gearboxmechanicsgearsshaftsinternal_operation/mechatronic_unit_for_dual_clutch_gearboxj743/removing_and_installing_mechatronic_unit_for_dual_clutch_gearboxj743/
grand116 Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 (edytowane) 2009 tylko ciekawe czy to teżnie jakiś chińszczyzna znalazłem coś takiego http://www.ebay.pl/itm/Lamellenpaket-0B5-Doppelkupplung-S-tronic-Audi-A4-Audi-A5-Audi-A7-Audi-Q5-/112484250301?hash=item1a309572bd:g:7jgAAOSwXcRZa8wN Raczej oszczędności by nie było za dużej bo znalazłem same podkładki między tarczami ciernymi za 430zł ale wysyłka to koszt ponad 1100zł + tarcze cierne 600-700zl i nie wiadomo czy przy całym komplecie nie zmieni się cena wysyłki.To dajmy że będzie to +- 2500zł i tylko za zestaw naprawczy, a kompletne oryginalne sprzęgło z gwarancją 2 lata 3300żl Edytowane 30 Lipca 2017 przez grand116
klucha11 Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 Tutaj niby Borgwarner. Zawory też są ich produkcji. Widziałem też gdzieś w USA tarcze z przekladkami ale na większe moce, cena trochę zaporowa ale sciemy chyba z tym nie walą. Mi jak padna sprzęgła to na 100 wpadną same tarcze chyba że coś z koszem będzie nie tak. Moje auto jest z 10 2010 tak że mam inne ustawienie 32mm. Moja Mechatronika i sprzęgło było wymieniane w aso przy 149 tys teraz ma 230 tak że może jeszcze co pojeździ. Ciekawe czy trzeba jeszcze te metalowe przekładki wymieniać czy same tarcze wystarcza. Jak co to pstryknij jakie fotki jak to u Ciebie wyglada i jaką jest różnica w grubości między starymi a nowymi tarczami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się