Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prąd spoczynkowy, rozładowany akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie. Mam problem ze zbyt wysokim prądem spoczynkowym w aucie, czego efektem jest zbyt szybko rozładowany aku. Dodam, iż nie mam problemu z samym ładowaniem aku.

Wartość napięcia na alternatorze, listwie w podszybiu i aku jest dokładnie taka sama, na poziomie 14,3V. Sprawdziłem prąd spoczynkowy i po uśpieniu wszystkiego wynosi on w zależności 0,4A lub 0,1A (zależność ta wynika z wypięcia wtyczki zasilającej tunera w bagażniku). Wydaje mi się, że po części winne jest radio (ponad miesiąc temu zmieniłem na inne, wcześniej nie zauważyłem problemu z akumulatorem, co nie znaczy, że go nie było). Mam stare radio i sprawdzę czy to nie wina problemu. Tak czy inaczej prąd 0,1A jest sporo za duży wiec zacząłem sprawdzać bezpieczniki. Dopiero jak wyciągnąłem bezpiecznik od gateway to prąd spadł do 0,02A czyli tak jak podają źródła. Pytanie jaki mi się nasuwa jest takie czy gateway tez powinien się "uśpić" a w moim przypadku tego nie robi? Czy gateway jest powiązany z radiem bądź MMI? Trafiłem na wątek, w którym ktoś napisał, że niektóre mapy powodują uszkodzenie MMI. Sprawdziłem VCDS błędy i mam ich 4. W samym gateway, radio w którym nigdy wcześniej nie miałem żadnego błędu (kilka razy sprawdzałem błędy i raz błąd był a raz nie, stąd moje podejrzenie uszkodzonego radia, tylne lewe drzwi (jest uszkodzony zamek lub sterownik, mam oba na wymianę ale brak czasu) oraz w central electr. (wydaje mi się że to elektr. lusterka których nie mam i zapomnialem wykodować). Sam gateway pokazuje mi także brak sterownika na aku, czy to może powodować zbyt wysoki prąd spoczynkowy? Czy brak komunikacji ze sterownikiem powoduje brak "uśpienia" gateway?

Poniżej wrzucam logi i proszę o pomoc

Address 19: CAN Gateway       Labels: 8T0-907-468.clb
Control Module Part Number: 8T0 907 468 P    HW: 8T0 907 468 K
  Component and/or Version: GW-BEM 4CAN-M H09 0095
           Software Coding: 000303
            Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
                      VCID: 4E976A0BA217
3 Faults Found:

02071 - Local Databus 
            012 - Electrical Fault in Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:03:11

02252 - Generator 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:04:11

00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:04:11

Address 56: Radio       Labels: None
Control Module Part Number: 4G0 035 056 H    HW: 4G0 035 056 
  Component and/or Version: Radio U STD   H52 0134
           Software Coding: 010003020100000001
            Work Shop Code: WSC 06335 000 00000
                      VCID: 2647F2ABEA27
2 Faults Found:

02982 - Connection between Radio and Impedance Converter 2 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:12:04

             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.30 V

02246 - Loudspeaker; Center 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:11:55

             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.10 V

Address 5F: Information Electr.       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 8T1 035 666 M    HW: 8T1 035 666 
  Component and/or Version: H-BN-EU       H64 0187
           Software Coding: 010100010306A3FD01000F1E000000030001
            Work Shop Code: WSC 22829 142 84435
                      VCID: 448348237C5B
4 Faults Found:

03276 - Please Check Software Version Management 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:11:58

             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.10 V

03175 - Invalid Data Set 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:11:54

             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.10 V

03157 - Functionality limited due to Communications Disruption 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:12:00

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00000000 10000000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000

02612 - Audio Wire Adapter Set 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:12:06

             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.10 V

Address 62: Door, Rear Left       Labels: 4F0-959-795.clb
Control Module Part Number: 4F0 959 795 N    HW: 8K0 959 795 C
  Component and/or Version: TSG HL        H10 0251
           Software Coding: 010002204000210001
            Work Shop Code: WSC 32303 001 1048576
                      VCID: 448348237C5B
2 Faults Found:

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:11:53

00532 - Supply Voltage B+ 
            002 - Lower Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 144291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.23
                    Time: 12:11:53

 

Opublikowano

Nikt nie ma żadnych pomysłów z czym może być problem? Czy sam sterownik aku mgół się po prostu zepsuć? Miał ktoś taki przypadek? Czy we wtyczce do sterownika powinno być jakieś napięcie? Może mógłby któryś z was odpiąć wtyczke i sprawdzić prąd spoczynkowy?

Opublikowano

Problem rozwiązany, można zamknąć temat

Opublikowano

To napisz jak rozwiązałeś problem.

Opublikowano

Jednak problem nie do końca rozwiązany.  Problemem okazał się alternator a dokładnie zwarcie na diodach wzbudzenia. . Wyeliminowałem wszystkie odbiorniki prądu i został mi tylko alternator oraz rozrusznik. Zacząłem od alternatora. Prąd spoczynkowy wahał się w okolicy 1A. Po wyjęciu wtyczki (cienki przewód, chyba jest to prąd wzbudzenia) prąd spoczynkowy spadł do 20mA. Podłączyłem wtyczkę z powrotem i odłączyłem gruby przewód, który idzie do aku. Na zacisku tego przewodu sprawdziłem napięcie i ku mojemu zdziwieniu było w okolicy 3V. Skąd taka wartość? Wg mnie w tym wypadku powinno tam być 0V. Skąd napięcie na tym zacisku skoro alternator nie pracuje. Jest tylko podany prąd wzbudzenia 12V i alternator jest zmasowany. Podłączyłem gruby przewód idący do aku, odpiąłem wtyczkę z prądem wzbudzenia i odpaliłem silnik. Na odpalonym silniku sprawdziłem napięcie ładowania i wynosiło ok 14,3V. Czyli, jeśli dobrze myślę to spalona jest jedna z diod i prąd z aku ma przebicie na diody wzbudzenia stad poprawne ładowanie?! Kupiłem regenerowany alternator i zamontowałem do auta. Sprawdziłem prąd spoczynkowy i wynosi 100mA, czyli wciąż za dużo. Analogicznie do poprzedniego alternatora wypiąłem wtyczkę od prądu wzbudzenia i prąd spoczynkowy zmalał do 20mA. Tak samo jak w poprzednim przypadku, przy wpiętej wtyczce prądu wzbudzenia a wypiętym grubym przewodzie idącym do aku zmierzyłem napięcie na zacisku tego przewodu i wynosi 1,77V.  Wpiąłem wtyczkę z powrotem a odłączyłem gruby przewód. Odpaliłem silnik i na zacisku grubego przewodu zmierzyłem napięcie ładowania, które wynosiło ok 12V. Czy w tym przypadku nie powinno być 14,3V? Czy ten regenerowany alternator jest na pewno sprawny? Dodam jeszcze, że przy poprzednim alternatorze i wypiętej wtyczce gateway widział sterownik akumulatora i mogłem zakodować nowy akumulator, ale był też błąd braku sygnału z alternatora pewnie przez tą wypiętą wtyczkę. Jak wpiąłem ponownie wtyczkę to gateway nie widział sterownika aku i pokazywał błąd braku komunikacji ale za to nie było błędu z alternatora. Przy zregenerowanym alternatorze sytuacja jest taka sama. Co mnie zastanawia to to, że ani razu nie zapaliła mi się kontrolka na zegarach od braku lub słabego ładowania. Czy ktoś miał podobny problem? Przejrzałem sporo tematów na forum. Jeden z nich praktycznie identyczny jak mój i pomogła wymiana alternatora. Sporo osob ma problem z prądem w b8, może by podpiąć ten temat dla potomnych? Pisałem do osób, które miały podobne problemy i nie mogły sobie z nimi poradzić, także na zagranicznych forach, i wiele z tych osób po prostu sprzedała auta. 

Mam prośbę dla tych, którzy chcą pomóc w tym wątku o:

-sprawdzenie napięcia na wtyczce od alternatora (cienki przewód) u mnie równo 12V , mimo że na aku 12,57V

-przy wpiętej wtyczce na alternatorze a wypiętym grubym kablu na zgaszonym silniku sprawdzić napięcie miedzy zaciskiem tego kabla a masą pojazdu

-przy wpiętej wtyczce na alternatorze a wypiętym grubym kablu na odpalonym silniku sprawdzić napięcie ładowania między zaciskiem tego kabla a masą pojazdu

Możecie to sprawdzić bez zapłonu więc nie będziecie też musieli później kasować żadnych błędów, poza ostatnim podpunktem.

Z góry dziękuje

Opublikowano

Dodam tylko, że wtyczka do alternatora posiada jeden pin COM czyli w moim przypadku prąd wzbudzenia, drugi pin to DFM ale nie jest podłączony. Zauważyłem także brak kontrolki na desce rozdzielczej. Nigdy wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Dla upewnienia się przejrzałem trochę zdjęć i filmików na YT. Skąd w takim razie mam wiedzieć czy alternator ładuje czy nie?

Opublikowano

Mogłby ktoś napisać czy w trakcie uruchamiania silnika po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka akumulatora/ braku ładowania, która po uruchomieniu silnika gaśnie tak jak to jest w innych samochodach? Czy brak ładowania w przypadku b8 wyświetlane jest za pomoca komunikatu na Fis między zegarami? Czy prąd wzbudzenia w naszych b8 jest podany na stałe czy powinien się pojawić tylko po zapłonie?

Opublikowano

Kontrolki ładowania jako takiej niema, przy jakimś problemie pojawia się wtedy komunikat na FIS, ponadto ten cienki przewód który idzie do alternatora to nie jest sygnał ładowania tylko magistrala LIN

Opublikowano

Nie wiem o jakim sygnale ładowania piszesz. Tak czy inaczej tą magistralą musi popłynąć prąd wzbudzenia alternatora, inaczej nie będzie ładowania. Jeżeli nie masz problemów z prądem w swojej b8 to czy mógłbyś sprawdzić napięcie w tym przewodzie przed i po zapłonie? Bardzo mi to ułatwi znalezienie problemu w instalacji auta.

Opublikowano

ok jutro sprawdzę jakie tam jest napięcie

Opublikowano

Sprawdziłem napięcia, więc tak :

- zapłon wyłączony - 11,5V (napięcie na głównym plusie na podszybiu 12,3V)

- zapłon włączony - 8,5V ale po wyłączeniu zapłonu nie wróciło do 11,5V

 

Opublikowano

U mnie jest dokładnie tak samo. Czyli mogę wykluczyć usterkę instalacji. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś jeszcze mógł wykonać taki pomiar, wtedy mielibyśmy pewność, że tak właśnie ma być. Wygląda na to, że uszkodzony mam alternator. Jak sprawdzam prąd spoczynkowy to wynosi ok 0,6A, gdy wyciągnę wtyczkę z alternatora to prąd wynosi 0,02A. Mam drugi taki sam alternator niewiadomego pochodzenia i sytuacja jest dokładnie taka sama. Niestety w Niemczech nie mogę znaleźć zakładu, który naprawia alternatory więc nie mam jak ich sprawdzić. Dopiero na jesień jak wrócę do kraju oddam oba do naprawy i mam nadzieje, że moje problemy z upływem prądu znikną. Jak narazie zostaje mi wypinać wtyczkę od alternatora na czas dłuższego postoju.

Opublikowano

Witam 

Wiem, że temat stary i jak rozwiązany?

Ja mam w bagażniku 14,6V  i w podszybiu podobnie coś 14.5V

Opublikowano

Tak, temat rozwiązany. Okazało się, że ASO w niemczech podmieniło mi alternator na ten z poprzedniego modelu, w którym ładowanie odbywało się poprzez żarówkę a nie przez COM jak to jest w modelu B8. Alternator zmieniony na poprawny, błędów brak i wszystko od tamtej pory działa tak jak powinno. Omijam ASO szerokim łukiem, narobili mi tyle bałaganu w sterownikach w aucie plus ten alternator, że straciłem półtora roku zanim doszedłem z autem do ładu. Została mi jedna rzecz a mianowicie od tamtej pory świeci mi się serwis due i nikt nie może go usunąć. Nie mogę się połączyć ze sterownikiem. Założę o tym temat, może ktoś pomoże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...