corradoowner Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 Witam, jak w temacie. Mam problem ze zbyt wysokim prądem spoczynkowym w aucie, czego efektem jest zbyt szybko rozładowany aku. Dodam, iż nie mam problemu z samym ładowaniem aku. Wartość napięcia na alternatorze, listwie w podszybiu i aku jest dokładnie taka sama, na poziomie 14,3V. Sprawdziłem prąd spoczynkowy i po uśpieniu wszystkiego wynosi on w zależności 0,4A lub 0,1A (zależność ta wynika z wypięcia wtyczki zasilającej tunera w bagażniku). Wydaje mi się, że po części winne jest radio (ponad miesiąc temu zmieniłem na inne, wcześniej nie zauważyłem problemu z akumulatorem, co nie znaczy, że go nie było). Mam stare radio i sprawdzę czy to nie wina problemu. Tak czy inaczej prąd 0,1A jest sporo za duży wiec zacząłem sprawdzać bezpieczniki. Dopiero jak wyciągnąłem bezpiecznik od gateway to prąd spadł do 0,02A czyli tak jak podają źródła. Pytanie jaki mi się nasuwa jest takie czy gateway tez powinien się "uśpić" a w moim przypadku tego nie robi? Czy gateway jest powiązany z radiem bądź MMI? Trafiłem na wątek, w którym ktoś napisał, że niektóre mapy powodują uszkodzenie MMI. Sprawdziłem VCDS błędy i mam ich 4. W samym gateway, radio w którym nigdy wcześniej nie miałem żadnego błędu (kilka razy sprawdzałem błędy i raz błąd był a raz nie, stąd moje podejrzenie uszkodzonego radia, tylne lewe drzwi (jest uszkodzony zamek lub sterownik, mam oba na wymianę ale brak czasu) oraz w central electr. (wydaje mi się że to elektr. lusterka których nie mam i zapomnialem wykodować). Sam gateway pokazuje mi także brak sterownika na aku, czy to może powodować zbyt wysoki prąd spoczynkowy? Czy brak komunikacji ze sterownikiem powoduje brak "uśpienia" gateway? Poniżej wrzucam logi i proszę o pomoc Address 19: CAN Gateway Labels: 8T0-907-468.clb Control Module Part Number: 8T0 907 468 P HW: 8T0 907 468 K Component and/or Version: GW-BEM 4CAN-M H09 0095 Software Coding: 000303 Work Shop Code: WSC 06325 000 00000 VCID: 4E976A0BA217 3 Faults Found: 02071 - Local Databus 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:03:11 02252 - Generator 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:04:11 00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:04:11 Address 56: Radio Labels: None Control Module Part Number: 4G0 035 056 H HW: 4G0 035 056 Component and/or Version: Radio U STD H52 0134 Software Coding: 010003020100000001 Work Shop Code: WSC 06335 000 00000 VCID: 2647F2ABEA27 2 Faults Found: 02982 - Connection between Radio and Impedance Converter 2 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:12:04 Freeze Frame: Voltage: 14.30 V 02246 - Loudspeaker; Center 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:11:55 Freeze Frame: Voltage: 14.10 V Address 5F: Information Electr. Labels: Redir Fail! Control Module Part Number: 8T1 035 666 M HW: 8T1 035 666 Component and/or Version: H-BN-EU H64 0187 Software Coding: 010100010306A3FD01000F1E000000030001 Work Shop Code: WSC 22829 142 84435 VCID: 448348237C5B 4 Faults Found: 03276 - Please Check Software Version Management 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:11:58 Freeze Frame: Voltage: 14.10 V 03175 - Invalid Data Set 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:11:54 Freeze Frame: Voltage: 14.10 V 03157 - Functionality limited due to Communications Disruption 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:12:00 Freeze Frame: Bin. Bits: 00000000 10000000 Bin. Bits: 00000000 00000000 Bin. Bits: 00000000 00000000 Bin. Bits: 00000000 00000000 02612 - Audio Wire Adapter Set 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:12:06 Freeze Frame: Voltage: 14.10 V Address 62: Door, Rear Left Labels: 4F0-959-795.clb Control Module Part Number: 4F0 959 795 N HW: 8K0 959 795 C Component and/or Version: TSG HL H10 0251 Software Coding: 010002204000210001 Work Shop Code: WSC 32303 001 1048576 VCID: 448348237C5B 2 Faults Found: 00446 - Function Limitation due to Under-Voltage 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:11:53 00532 - Supply Voltage B+ 002 - Lower Limit Exceeded Freeze Frame: Fault Status: 01100010 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 144291 km Time Indication: 0 Date: 2017.07.23 Time: 12:11:53
corradoowner Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 Nikt nie ma żadnych pomysłów z czym może być problem? Czy sam sterownik aku mgół się po prostu zepsuć? Miał ktoś taki przypadek? Czy we wtyczce do sterownika powinno być jakieś napięcie? Może mógłby któryś z was odpiąć wtyczke i sprawdzić prąd spoczynkowy?
corradoowner Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Problem rozwiązany, można zamknąć temat
Zbig208 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 To napisz jak rozwiązałeś problem.
corradoowner Opublikowano 3 Września 2017 Autor Opublikowano 3 Września 2017 Jednak problem nie do końca rozwiązany. Problemem okazał się alternator a dokładnie zwarcie na diodach wzbudzenia. . Wyeliminowałem wszystkie odbiorniki prądu i został mi tylko alternator oraz rozrusznik. Zacząłem od alternatora. Prąd spoczynkowy wahał się w okolicy 1A. Po wyjęciu wtyczki (cienki przewód, chyba jest to prąd wzbudzenia) prąd spoczynkowy spadł do 20mA. Podłączyłem wtyczkę z powrotem i odłączyłem gruby przewód, który idzie do aku. Na zacisku tego przewodu sprawdziłem napięcie i ku mojemu zdziwieniu było w okolicy 3V. Skąd taka wartość? Wg mnie w tym wypadku powinno tam być 0V. Skąd napięcie na tym zacisku skoro alternator nie pracuje. Jest tylko podany prąd wzbudzenia 12V i alternator jest zmasowany. Podłączyłem gruby przewód idący do aku, odpiąłem wtyczkę z prądem wzbudzenia i odpaliłem silnik. Na odpalonym silniku sprawdziłem napięcie ładowania i wynosiło ok 14,3V. Czyli, jeśli dobrze myślę to spalona jest jedna z diod i prąd z aku ma przebicie na diody wzbudzenia stad poprawne ładowanie?! Kupiłem regenerowany alternator i zamontowałem do auta. Sprawdziłem prąd spoczynkowy i wynosi 100mA, czyli wciąż za dużo. Analogicznie do poprzedniego alternatora wypiąłem wtyczkę od prądu wzbudzenia i prąd spoczynkowy zmalał do 20mA. Tak samo jak w poprzednim przypadku, przy wpiętej wtyczce prądu wzbudzenia a wypiętym grubym przewodzie idącym do aku zmierzyłem napięcie na zacisku tego przewodu i wynosi 1,77V. Wpiąłem wtyczkę z powrotem a odłączyłem gruby przewód. Odpaliłem silnik i na zacisku grubego przewodu zmierzyłem napięcie ładowania, które wynosiło ok 12V. Czy w tym przypadku nie powinno być 14,3V? Czy ten regenerowany alternator jest na pewno sprawny? Dodam jeszcze, że przy poprzednim alternatorze i wypiętej wtyczce gateway widział sterownik akumulatora i mogłem zakodować nowy akumulator, ale był też błąd braku sygnału z alternatora pewnie przez tą wypiętą wtyczkę. Jak wpiąłem ponownie wtyczkę to gateway nie widział sterownika aku i pokazywał błąd braku komunikacji ale za to nie było błędu z alternatora. Przy zregenerowanym alternatorze sytuacja jest taka sama. Co mnie zastanawia to to, że ani razu nie zapaliła mi się kontrolka na zegarach od braku lub słabego ładowania. Czy ktoś miał podobny problem? Przejrzałem sporo tematów na forum. Jeden z nich praktycznie identyczny jak mój i pomogła wymiana alternatora. Sporo osob ma problem z prądem w b8, może by podpiąć ten temat dla potomnych? Pisałem do osób, które miały podobne problemy i nie mogły sobie z nimi poradzić, także na zagranicznych forach, i wiele z tych osób po prostu sprzedała auta. Mam prośbę dla tych, którzy chcą pomóc w tym wątku o: -sprawdzenie napięcia na wtyczce od alternatora (cienki przewód) u mnie równo 12V , mimo że na aku 12,57V -przy wpiętej wtyczce na alternatorze a wypiętym grubym kablu na zgaszonym silniku sprawdzić napięcie miedzy zaciskiem tego kabla a masą pojazdu -przy wpiętej wtyczce na alternatorze a wypiętym grubym kablu na odpalonym silniku sprawdzić napięcie ładowania między zaciskiem tego kabla a masą pojazdu Możecie to sprawdzić bez zapłonu więc nie będziecie też musieli później kasować żadnych błędów, poza ostatnim podpunktem. Z góry dziękuje
corradoowner Opublikowano 3 Września 2017 Autor Opublikowano 3 Września 2017 Dodam tylko, że wtyczka do alternatora posiada jeden pin COM czyli w moim przypadku prąd wzbudzenia, drugi pin to DFM ale nie jest podłączony. Zauważyłem także brak kontrolki na desce rozdzielczej. Nigdy wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Dla upewnienia się przejrzałem trochę zdjęć i filmików na YT. Skąd w takim razie mam wiedzieć czy alternator ładuje czy nie?
corradoowner Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 Mogłby ktoś napisać czy w trakcie uruchamiania silnika po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka akumulatora/ braku ładowania, która po uruchomieniu silnika gaśnie tak jak to jest w innych samochodach? Czy brak ładowania w przypadku b8 wyświetlane jest za pomoca komunikatu na Fis między zegarami? Czy prąd wzbudzenia w naszych b8 jest podany na stałe czy powinien się pojawić tylko po zapłonie?
bin85 Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Kontrolki ładowania jako takiej niema, przy jakimś problemie pojawia się wtedy komunikat na FIS, ponadto ten cienki przewód który idzie do alternatora to nie jest sygnał ładowania tylko magistrala LIN
corradoowner Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Nie wiem o jakim sygnale ładowania piszesz. Tak czy inaczej tą magistralą musi popłynąć prąd wzbudzenia alternatora, inaczej nie będzie ładowania. Jeżeli nie masz problemów z prądem w swojej b8 to czy mógłbyś sprawdzić napięcie w tym przewodzie przed i po zapłonie? Bardzo mi to ułatwi znalezienie problemu w instalacji auta.
bin85 Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 ok jutro sprawdzę jakie tam jest napięcie
bin85 Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 Sprawdziłem napięcia, więc tak : - zapłon wyłączony - 11,5V (napięcie na głównym plusie na podszybiu 12,3V) - zapłon włączony - 8,5V ale po wyłączeniu zapłonu nie wróciło do 11,5V
corradoowner Opublikowano 17 Września 2017 Autor Opublikowano 17 Września 2017 U mnie jest dokładnie tak samo. Czyli mogę wykluczyć usterkę instalacji. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś jeszcze mógł wykonać taki pomiar, wtedy mielibyśmy pewność, że tak właśnie ma być. Wygląda na to, że uszkodzony mam alternator. Jak sprawdzam prąd spoczynkowy to wynosi ok 0,6A, gdy wyciągnę wtyczkę z alternatora to prąd wynosi 0,02A. Mam drugi taki sam alternator niewiadomego pochodzenia i sytuacja jest dokładnie taka sama. Niestety w Niemczech nie mogę znaleźć zakładu, który naprawia alternatory więc nie mam jak ich sprawdzić. Dopiero na jesień jak wrócę do kraju oddam oba do naprawy i mam nadzieje, że moje problemy z upływem prądu znikną. Jak narazie zostaje mi wypinać wtyczkę od alternatora na czas dłuższego postoju.
Kaiserman Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Witam Wiem, że temat stary i jak rozwiązany? Ja mam w bagażniku 14,6V i w podszybiu podobnie coś 14.5V
corradoowner Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Opublikowano 8 Marca 2018 Tak, temat rozwiązany. Okazało się, że ASO w niemczech podmieniło mi alternator na ten z poprzedniego modelu, w którym ładowanie odbywało się poprzez żarówkę a nie przez COM jak to jest w modelu B8. Alternator zmieniony na poprawny, błędów brak i wszystko od tamtej pory działa tak jak powinno. Omijam ASO szerokim łukiem, narobili mi tyle bałaganu w sterownikach w aucie plus ten alternator, że straciłem półtora roku zanim doszedłem z autem do ładu. Została mi jedna rzecz a mianowicie od tamtej pory świeci mi się serwis due i nikt nie może go usunąć. Nie mogę się połączyć ze sterownikiem. Założę o tym temat, może ktoś pomoże.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się