kordan Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Na dluzszej trasie silnik rozgrzewa sie do ponad 110 stopni i to bardzo szybko. Gruby gorny waz jest rozgrzany i trzyma cisnienie nawet cala noc. Chlodnica mimo temperatury jest zimna. 1. Wymienilem chlodnice. Bez zmian. 2. Wywalilem termostat i odpalilem silnik. Wszytko ok. Chlodnica zrobila sie goraca. Wrocilo grzanie w kabinie. 3. Wymienilem termostat i dalej tak samo. Dalej trzyma cisnienie. Ze zbiorniczka plynu chlodzacego ciagle wydobywa sie bialy dym, ktory nie smierdzi spalinami. Leci nawet na zimnym silniku. Test co2 wypadl negatywnie. Brak spalin w plynie. Zbiornik czysty bez oleju. Pod korkiem oleju brak masla. Zbiornik babluje tylko gdy odkrecam korek i rzyga plynem dolnym zaworem. Jakies pomysly? Podpowiedzi?
aiwer Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Skoro bez termostatu wszystko wraca do normy to obstawiam termostat. Nawet nowy może być uszkodzony. Sprawdzałeś przed zamontowaniem w gorącej wodzie czy się otwiera? Wg mnie termostat się nie otwiera, nie puszca płynu na chłodnicę (duży obieg) i gotuje ci się płyn. Układ działa tylko na małym obiegu.
kordan Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Sprawdzę go we wrzątku jak wrócę do domu. Dodam, że jak go odpaliłem bez termostatu i dogrzałem to rano nadal trzymał ciśnienie i wąż twardy jak cholera. CO2, widać, jak dymi: Edytowane 25 Lipca 2017 przez kordan
aiwer Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Nie wiem co ten test ma pokazać. Wiem natomiast jedno, że jak rozgrzanym silniku odkręcisz korek od zbiorniczka płynu to będzie się z niego dymić. Temperatura robi swoje. Rano jak odkręcałeś korek to było słychać syczenie? Może jest zapowietrzony? Edytowane 25 Lipca 2017 przez aiwer
kordan Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Opublikowano 25 Lipca 2017 Tak przez całą noc trzyma ciśnienie i rano na zimnym silniku przy odkrecaniu korka syczy i wywala plyn dołem. Dymi na zimnym silniku ze zbiorniczka. Płyn jest zimny.
aiwer Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Nie spotkałem się z czymś takim, żeby przez całą noc nie zeszło ciśnienie z układu. Sprawdzałeś korek zbiorniczka? On redukuje ciśnienie jak jest za duże?
aiwer Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 Jeszcze kilka pytań: 1. Przy zamontowanym termostacie dolny waż od chłodnicy jest ciepły czy zimny? 2. Pisałeś, że bez termostatu wróciło ogrzewanie w kabinie. Rozumiem, że z termostatem nie masz ogrzewania? 3. Nie pisałeś czy sprawdziłeś termostat we wrzątku.
kordan Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 Stan na dzis. Wymieniony termostat -dziala. Wymieniona chlodnica. Auto troche odzylo. Po paru kilometrach chlodnica zaczyna sie rozgrzewac. Temperatura nie przekracza 90 stopni. Jest postep. Niestety dalej trzyma skubany cisnienie. Gorny waz nadal twardy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się