Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AWX - Prośba o analizę logów statycznych i dynamicznych - tryb awaryjny ?


jose65

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent to A4 B6 1.9TDI  AWX 130KM. Od pewnego czasu zauważyłem brak mocy na wyższych obrotach i czarną chmurę za sobą podczas gwałtowniejszego przyspieszania. Ostatnio chmura pojawia się rzadziej ale silnik częściej traci moc. VAC-COM nie pokazuje żadnych błędów silnika.

Podczas wykonywania logów dynamicznych zauważyłem, że po przekroczeniu pewnych obrotów silnik przestaje ciągnąć (wpada w tryb awaryjny? notlauf? ) i tak już zostaje do kolejnego zgaszenia i odpalenia. Dzieje się tak za każdym razem po przekroczeniu ok. 3000obr. Później auto jedzie jakby nie miało turbo.. prędkość maxymalna 130km/h.

Logi statyczne:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_5y6us.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_eLejsjA.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_De1JN.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_WG08zm.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_4vW89wk.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_Y14RC.html (przegazowane)
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_BD3Yy0.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_06h7s0g.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_6Ro1e1.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_j70b5.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_noBh4.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_bk3R0N.html

Logi dynamiczne:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_XMd6p9h.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_N93mdN.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_K9kPK.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_06gs1.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_N9CDdZv.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_K06rD6.html

Basic settings:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_eSYC6.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_3iWDak8.html

Od czego zacząć bo wiem, że przyczyn może być sporo. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności wyczyść egr bo chyba się zaciął i posprawdzaj wężyki podciśnieniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki już sprawdzałem - macałem, słuchałem..żadnych nieszczelności, dziur, przetarć nie zauważyłem. EGR wyczyszcze zatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGRa ostatecznie nie czyściłem. Przejrzałem raz jeszcze rury dolotowe powietrza do turbiny. Okazało się, że w tej pogiętej pod zderzakiem z prawej strony była spora dziura...

W intercarsie nazywa się to tak: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3219333530190-DCA005TT-O16049-przewod-chlodnicy-powietrza.html

Rura wymieniona i auto ma znów moc :)) Kopcenie na czarno też ustało.

Edytowane przez jose65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś za niską wartość mierzoną przez MAF - co mogło świadczyć o dziurze w dolocie... W BS 003 wartości stoją w miejscu mimo sterowania zaworu, tak jakby był zaślepiony, zrób test 003 i zobacz czy zasysa cyklicznie podciśnienie na tym wężyku od metalowego grzybka EGR, ściągnij wężyk, powinno być czuć na palcu czy na policzku jak zasysa...

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...