Skocz do zawartości
IGNOROWANY

odpalanie afn


Jacek31

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam a4b5 z 97 r silnik afn , i jest problem z odpalaniem 

żadko łapie na pół obrotu a czasem kręci i tak jak by się rozpędzał (przez chwile jest takie łomotanie i zaraz łapie )

wykluczony kąt wtrysku (jest na 51-55 ) dawka paliwa zmieniona na 3,8 

rozrusznik jak nowy ,akumulator nowy , świece żarowe nowe 

turbina po czyszczeniu , moc jak najbardziej ok jak na 110 km 

dzieje sie tak na zimnym i na ciepłym silniku bez różnicy , macie jakieś pomysły ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd nie przestawiony? sprawdź według znaków fabrycznych. zwróć uwagę czy nie masz obluzowanego dolnego koła pasowego,tego na wale. Miałem te same objawy i okazało się ,że śruba centralna była luźna i wyrobiło dolne koło rozrządu co skutkowało ciągłą zmianą ustawień rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób sprawdzić te koło czy nie jest luźne ? tak na oko nie widać po nim żeby się ruszało 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc:

Dnia 30.07.2017 o 01:07, Jacek31 napisał:

rozrusznik jak nowy

Edytowane przez maciucha512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisal wyzej sprawdz klin na wale czy nie jest sciety.

Jak klin jest sciety ta kat oscyluje w duzych granicach.

Nie np 51-54 a 51-230..

Do tego komprecha sie klania chodz jak piszesz ze na cieplym tak samo to raczej jest ok.

Turbo nie ma nic do odp wiec nie ruszaj go.

Moze pompa zdycha albo cofa paliwo do baku.

Postaw auto tylem na gorce i daj znac jak sie bedzie zachowywal przy odpalaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotne stawianie samochodu  pod górkę nic nie daje ,,,Mam dostęp do vaga , sprawdzałem wczoraj kąt wtrysku i był 44 -46 , wiec przestawiłem i teraz jest w granicach 54-58  

jest lekka poprawa ale jeszcze nie to co powinno być , 

Odpiełem na chwilę czujnik temp , łapie o wiele szybciej ale jest czasem tak jak by silnik łapał odwrotne obroty gdy za krótko przytrzymam rozrusznik 

Edytowane przez Jacek31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2017 o 17:59, Jacek31 napisał:

 czasem tak jak by silnik łapał odwrotne obroty gdy za krótko przytrzymam rozrusznik 

Wyjmij rozrusznik i zrób mu remont (wymiana szczotek,czyszczenie,smarowanie),częsty numer w tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak , rozrusznik jest ok , po sprawdzeniu ponownie kąta wtrysku okazało się że jest 40-44 

więc zmiana na 51-54 (przestawiło się bo nie luzowałem tej śruby z tyłu pompy i naprężenia powodowały ciąglą zmianę ) 

tylko jest jeden problem z TDI  TIMING bo wykracza za niebieską linię a kąt jest poprawny i ta temperatura paliwa ?

IMG_20170816_165059_jzzpl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 podniosłem dzisiaj dawkę paliwa na na 3,2  3,4 lecz nic to nie dało , na tej dawce 3,2i 3,4 lekko telepało silnikiem na wolnych obrotach 

więc zmniejszyłem dawkę na 4,6 i jest poprawa , silnik nie ma wibracji chodzi równiej , ciszej  ,i częsciej lżej odpala no ale na mocy trochę stracił czym to jest spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dawka obrotow jalowych. To dziala mniej wiecej tak ze im cyfra wieksza tym slabsze auto. Co do odpalania to mozesz probowac zwiekszyc dawke startowa. Normalnie smialo mozna ustawiac na 3.0 lub mniej ale lepiej nie mniej niz 2.0 bo czesto zaczyna silnikiem juz rzucac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem tylko dziwi mnie to że czym mam większą dawkę tym gorzej odpala , tzn szybciej łapie ale jest objaw taki jakby odbijało rozrząd i zaczyna silnik łomotać , dopieru jak wylącze zapłon i drugi raz odpalam przytrzymując dłużej rozrusznik to jest ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wytłumaczy mi ktoś jak działa ten zaworek , w którą stronę ma puszczać a w którą nie , ogólna zasada działania 

mam takie 4 i każdy inaczej działa , nie wiem który jest ok 

download.jpg

Edytowane przez Jacek31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze jedno pytanie ,,,,,, dlaczego co parę dni muszę ustawiac kąt wtrysku ? 

ustawiłem  na 51-52 a po paru dniach jest 42-44

dzisiaj znowu ustawiłem na 51 wszystko było ok , a po godzinie poszłem i pokazuje 60-63

nie ma dużych skoków, auto nie dymi ,ma moc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie narazie kąt wtrysku ustawiłem na 44-47 i się nie zmienia , dawka na 3,4 -3,6 , 

jak jest zimny rano na zewnątrz 9 stopni to po włączeniu zapłonu słychać przekaźnik który włącza się na około 3 sek (ale kontrolka od świec tylko mignie )i auto odpala ok 

Gorzej jest jak dojadę do pracy (3km ) auto się nie dogrzeje , po 8godz pracy na zewnątrz temp 14 stopni i wtedy nie słychać przekaźnika i jest problem z rozruchem , jak raz odpali to później już jest ok 

o co tutaj może chodzić ? 

Czy może zmienić dawkę na mniejszą ,,,,np na 5,0? może zalewa 

Edytowane przez Jacek31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest maluch i nie ma co zalewac. Jak cos to mozesz zwiekszyc dawke startowa. A najlepiej to podjedz do ktoregos z tunerow, dodasz kucy a i odpalanie ci ogarna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...