Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lewy przód siedzi niżej.


Quatro7

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z zawieszeniem, lewy przód siedzi niżej o 1cm w porównaniu z prawą stroną (mierzone od ziemi do nadkola).

W samochodzie są nowe amortyzatory, do tego poduszki air ride, nowe dolne wahacze.

Mierzyłem rozprężenie poduszki, długość całego amortyzatora z nabitym powietrzem, i wszystkie wymiary są identyczne po obu stronach a jednak auto stoi delikatnie krzywo.

A jak podniosę w górę auto to lewa strona opada niżej niż prawa, czyli wychodzi na że gdzieś jest jakiś luz. Tylko gdzie szukać? Poduszki na sankach?

 

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zbieżności kolego, być może kąt ustawienia koła jest zły.


Tapnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się w wielowahaczu ustawia kąty?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8/3/2017 o 21:01, jaguaro napisał:

Zacznij od zbieżności kolego, być może kąt ustawienia koła jest zły.


Tapnięte z iPhone

A co to się ma do wysokości?

Może przewód powietrza masz zagięty gdzieś i nie pompuje tam równo z resztą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to się ma do wysokości?

Może przewód powietrza masz zagięty gdzieś i nie pompuje tam równo z resztą

Nie wierze ze zadałeś to pytanie [emoji15]

Jak to jak się ma, kąt ustawienia koła wpływa na wysokość jego położenia. Jeśli jedna strona nie trzyma kąta, druga automatycznie podnosi się lub opada. Odchyl na poziomie 0,05 już powoduje zmianę położenia wysokości gdyż opona zostaje załóżmy skantowana.. Zależne są obie strony od siebie i niech nie wprowadzi Cię w błąd stwierdzenie niezależne zawieszenie. To nie terenówka.

 

Swoją drogą powietrze jest najczęstsza przyczyną ale jeśli pozmieniał tyle rzeczy wątpię by nie sprawdził:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale zbiezność to nie to samo co kąty pochylenia.
Koła moga być zbieżne lub rozbieżne to znaczy, że albo jedno lub oba koła jadć na wprost zchodzą się do środka lub rozchodza się na zewnątrz.
Kąt pochylenia to znaczy, że koło nie trzyma pionu ale zeby odchył na poziomie 0,05 powodował obniżenie lub podwyższenie "budy" to pierwsze słyszę.

On 8/3/2017 at 9:01 PM, jaguaro said:

Zacznij od zbieżności kolego, być może kąt ustawienia koła jest zły.


Tapnięte z iPhone

więc kolego jaguaro wg mnie mylisz pojęcia. Zbieżność nie ma wpływu na wysokośc zawieszenia. Kąt pochylenia też, no chyba, że to koło juz prawie leży poziomo... ale dobrze wiemy, że nie da się tak ustawić :)

 

Quatro7

Piszesz, że masz air ride więc na początek sprawdziłbym dokładnie właśnie to. Może zrób tak:
- napompuj na noc wszystkie 4 poduchy do oporu (górnej granicy)
- zmierz wysokość od ziemi do nadkola (zakładam, że po nabiciu powietrza wysokość na wszystkich będzie równa)
- rano ponownie dokonaj pomiaru
- jeśli gdzieś będzie mniej to znaczy, że masz nieszczelność w układzie
- jeśli po nabiciu przed nocą od razu będzie różnica, to szukałbym problemu w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko co piszecie sprawdzałem.
Z układu nie schodzi nic powietrza, po nadmuchaniu zarówno prawa jak i lewa poduszka osiągają te same wysokości. W audi kąty da się ustawić w tak minimalnym zakresie że nie ma to wpływu, zbieżność świeżo ustawiona.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale zbiezność to nie to samo co kąty pochylenia.
Koła moga być zbieżne lub rozbieżne to znaczy, że albo jedno lub oba koła jadć na wprost zchodzą się do środka lub rozchodza się na zewnątrz.
Kąt pochylenia to znaczy, że koło nie trzyma pionu ale zeby odchył na poziomie 0,05 powodował obniżenie lub podwyższenie "budy" to pierwsze słyszę.
więc kolego jaguaro wg mnie mylisz pojęcia. Zbieżność nie ma wpływu na wysokośc zawieszenia. Kąt pochylenia też, no chyba, że to koło juz prawie leży poziomo... ale dobrze wiemy, że nie da się tak ustawić [emoji4]
 
Quatro7

Zgadza się, kąt a zbieżność to dwie różne bajki zresztą osobno ustawiane.
Ale przy złym kącie ustawiania zmienia się zbieżność a to wpływa na ułożenie koła nawet przy minimalnie ujemnej wartości. Jest to tylko jedna z hipotez ale pisze na swoim przykładzie gdzie zmieniłem pół zawieszenia i lewy tył siedział mi niżej około 1cm od prawego. Przykład oparty o praktykę mimo iż wielu zachodziło jak to ugryźć.



Tapnięte z iPhone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko co piszecie sprawdzałem.
Z układu nie schodzi nic powietrza, po nadmuchaniu zarówno prawa jak i lewa poduszka osiągają te same wysokości. W audi kąty da się ustawić w tak minimalnym zakresie że nie ma to wpływu, zbieżność świeżo ustawiona.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka



Sprawdź jeszcze gumy pod amorami. Jeżeli na podnośniku masz nadal różnice to nie wskazuje na luzy.


Tapnięte z iPhone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy pod amorami? W sensie poduszki z łożyskami?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...