Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w wyborze sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie mam problem i parę wątpliwości mimo, że temat wałkowany jakoś dalej nie ogarniam. Mianowicie wymieniłem z 4 miechy temu komplet sprzęgła z dwumasą sachsa i niestety na chwile obecną dwumasa już klęka słychać ją jak grzechocze przy wciśniętym sprzęgle. I teraz czy wsadzić od nowa nowy zestaw tym razem luka czy może gotowy zestaw tylko z jednomasą chyba valeo robi to a cena podobna. Chyba że zrobić ten miks z vr6 tylko gdzie to wysłać żeby poskładali w całość. Albo myślałem może wsadzić z AWX komplet razem z dwumasą niby diesel to powinno być wszystko mocniejsze? Na chwile obecną auto ma około 240 km i tyle myślę zostanie już
Proszę o pomoc.

Edytowane przez Kalileusz
Opublikowano

Jeżeli zestaw był nowy to reklamuj u sprzedawcy. Koło zamachowe z diesla niekoniecznie musi pasować nawet jeżeli ma te same wymiary, prawdopodobnie jest inna ilość zębów na wieńcu koła.

Opublikowano

Troche bardzo dziwne ze nowka dm tak szybko zdechl..

Ktos ci to wsadzal czy tez robiles sam???

Jaka masz skrzynie 5 czy 6 biegow???

Jak masz 5 to proponuje kupic kompletne sprzeglo z awx poslac do obicia kewlarem i spokojnie zniesie ten moment.

Koszt to ok 500za sprzeglo plus 140 kewlar i 2xkw.

 

 

Co do sztywnego to jak masz 5 skrzynie to smialo mozesz dac kolo o sprzeglo z 1z tj z 80 1,9 tdi audi a4 b5 1,9tdi

Koszt to ok 

100-150 sztywne uzywka wraz ze srubami gdyz sa w dm sa dluzsze.

New sprzeglo 400zl.

Kewlar 140 zl plus 2xkw.

Oba zestawy stykna na luzaku do tego co masz aczkolwiek szkoda tej nowej dm cos zapakowal..

 

Opublikowano

Sam jestem w szoku tym bardziej że jakoś specjalnie nie katowałem auta, Montował znajomy mechanik a skrzynia jest 5 biegowa. No obić kewlarem tak czy siak chciałem. A co z ilością zębów na dwumasie z awx jak pisał kolega wyżej?
Z tym jednomasem nie będe musiał tego wysyłac razem gdzieś żeby to poskładali wydaje mi się ze jednomas będzie cieńszy więć co z tym luzem co zostanie i jak to gdzieś czytałem wibracjami bo te też podobno są moment obecnie jest na 320 nm i podejrzewam ze wiecej jak 350 nie wydusi.

Opublikowano

Masz 5 gang wiec to samo sco ja u siebie w klekocie.

Mialem ori sprzeglo na dm.dalem sprzeglo z awx do ww dm.

Niestety dm powiedzial ala przy ok 350nm

 

Wstawialem sztywne obite kewlarem.

Co do wysokosci to sztywne jest ciensze ale docisk jest inaczej  zbudowany tzn sloneczko jest w tej samej pozycji..

Wysylasz calosc co do sztywnego tylko teraz tak:.albo wysylasz zestaw pod 228,tarcze i wtedy zabielaja kolo i daja tarcze w kewlar.

Albo slesz te same sztywne i tarcze 240mm i docisk z ltka lub s3 i wtedy zabielaja sztywne upierdzielaja kolki mocujace docisk i daja je w inne miejsce i smarkaja 240 kewlarem..

Jak boisz sie wibracji w pb to bierz zestaw a awx i smarkaj kewlarem i jezdzij.

Czemu tak szybko dobiles dm.nie wiem.

Czesto jezdzisz z obciazeniem??.

Adpalasz i gasisz na sprzegle???.

Mocno to tlucze na wcisnietym sprzegle??.u mnie lekkl bylo slychac takie puk puk i wibrowal delikatnie pedal.

Dm dostawal po pupie dosc dlugo ale to stukanie zawsze bylo takie same.ledwo slyszalne dla zwyklego zjadacza chleba...

 

Opublikowano

No dobra myślę, że przetestuje ten zestaw kompletny z AWX albo kupie sam dwumas z awx a sprzęgło i docisk, który leży wyśle do obicia przy tarczy 228 bo te większe to przy skrzyni 6 bieg chyba były.

Tak zawsze gasiłem i odpalałem na wciśniętym sprzęgle co do obciążenia to głównie jeżdżę sam ale sporo po szybszych trasach. W sumie wibracji jako takich nie czuje nigdzie jedynie słychąć klekotanie albo takie stukanie jak wcisnę sprzęgło choć zdarzają się momenty że nie słychać jak nieraz trochę depnę sobie na mieście.

Opublikowano

Koło sztywne odradzam, zero komfortu.

Opublikowano

Ale piszesz to bo przeszedles to czy kolega tak mowi?

Ja tam duzego spadku komfortu nie doznalem,podobnie jak ze 3  ludzi co znam i recze za nich..

Opublikowano

Już tyle opinii słyszałem, że najchętniej to bym się przejechał z kimś kto to ma bo tak to ze skrajności w skrajność. Ja obecnie temat sprzęgła odłożyłem bo coś się spsuło po wymianie wtrysków na większe zginęło 20 km i zaczęło cofać zapłony powyżej 3k po 8/9 stopni :(

Nie wiem czy źle program napisał pod nie bo doładowanie zwiększyło się do 1,3 a tu takie rzeczy cewki wymienione świece nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...