Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty i zapalona kontrolka spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Wczoraj po uruchomieniu samochodu i wyjechaniu w trasę zauważyłem następujący problem. A mianowicie po zrzuceniu biegu na jałowy obroty silnika zaczynają falować. Przez chwilę utrzymują się na poziomie ok. 1200-1400 i później spadają do 800. Później jest delikatne falowanie. Natomiast dzisiaj dodatkowo zapaliła się kontrolka od spalin. Czy ktoś miał taki problem? Co to może być? Silnik 2.0 TFSI 211 km

Opublikowano

Obstawiam rozszczelnienie lub uszkodzenie układu dolotowego, ewentualnie odpowietrzenia silnika. Może być też kwestia zapłonu. Pracuje na 4 garach równo?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Najlepiej VAG i czytamy błędy. Kasujemy, jedziemy sprawdzamy co wyskoczy i analizujemy :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sorki, że dopiero teraz piszę, ale dopiero co wróciłem z urlopu, a samochód czekał. Dziś pożyczyłem kabelek i VCDS wyrzucił mi następujące błędy:

5646 - Nieszczelnoœæ w uk³adzie dolotowym powietrza 
          P2279 00 [109] - -
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 1
                    Przebieg: 76404 km
                    Data: 2017.08.25
                    Czas: 16:53:04

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 805.50 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 7.1 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 97 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 50 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 13.122 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Œredni czas wtrysku: 1.412 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Bieg ja³owy
                    Wzglêdna wartoœæ obci¹¿enia: 12.98 %
                    Moment obrotowy silnika: 8.7 Nm

5664 - Miernik masy powietrza (G70) 
          P0100 00 [096] - napiêcie zasilania
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów

4007 - Regulacja biegu ja³owego 
          P0507 00 [104] - obroty powy¿ej wymaganej wartoœci
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 13
                    Przebieg: 76499 km
                    Data: 2017.08.26
                    Czas: 11:34:34

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 1003.00 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 7.1 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 64 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 31 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 14.065 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 37
                    Œredni czas wtrysku: 1.329 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Bieg ja³owy
                    Wzglêdna wartoœæ obci¹¿enia: 13.08 %
                    Moment obrotowy silnika: 14.0 Nm

4105 - Zespó³ 1; system pomiaru paliwa 
          P2187 00 [237] - system za ubogi na biegu ja³owym
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 1
                    Przebieg: 76485 km
                    Data: 2017.08.25
                    Czas: 18:07:02

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 807.50 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 7.1 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 97 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 48 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 13.146 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Œredni czas wtrysku: 1.462 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Bieg ja³owy
                    Wzglêdna wartoœæ obci¹¿enia: 13.01 %
                    Moment obrotowy silnika: 9.6 Nm

 

Po ich wykasowaniu i zrobieniu ponownej jazdy testowej (ok. 10 km) zostały 2 błędy:

2 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:
5646 - Nieszczelnoœæ w uk³adzie dolotowym powietrza 
          P2279 00 [101] - -
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 1
                    Przebieg: 77091 km
                    Data: 2017.09.16
                    Czas: 10:27:05

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 815.50 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 7.1 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 54 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 26 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 14.489 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Œredni czas wtrysku: 1.438 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Bieg ja³owy
                    Wzglêdna wartoœæ obci¹¿enia: 13.01 %
                    Moment obrotowy silnika: 14.7 Nm

4105 - Zespó³ 1; system pomiaru paliwa 
          P2187 00 [101] - system za ubogi na biegu ja³owym
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 1
                    Przebieg: 77102 km
                    Data: 2017.09.16
                    Czas: 13:05:52

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 808.50 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 7.1 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 42 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 14.654 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 80
                    Œredni czas wtrysku: 1.468 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Bieg ja³owy
                    Wzglêdna wartoœæ obci¹¿enia: 12.87 %
                    Moment obrotowy silnika: 8.2 Nm

 

Jakieś sugestie?

Gwarancja na auto skończyła się 4 miesiące temu i się zaczęło... Zastanawiam się czy jechać z tym do ASO, czy może niezależny warsztat sobie z tym poradzi. 

Opublikowano

odma/separator oleju, dziurawa membranka...

Opublikowano
57 minut temu, blase80 napisał:

Problem rozwiązany.  Separator oleju do wymiany. Dzięki.

Nie ma problemu! Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...