Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Włączający się ABS po wymianie tylnych tarcz


mysiak23

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Dopadł mnie problem ze źle działającym ABS na tylnej osi po wymianie tarcz. Polega on na tym, że podczas hamowania przy minimalnej prędkości - np jazda w korku, uderza mi pedał hamulca. Jak powiedział mechanik, problem leży w starych, zardzewiałych pierścieniach ABS - próbował je doczyścić.

Chciałem aby je wymienił, ale na rynku są dostępne jedynie pierścienie ząbkowane (grubsze), a u mnie zamontowane są dziurkowane (cieńsze). Ponoć wsadzenie ząbkowanego będzie skutkowało tym, że pierścień będzie ocierał o czujnik. Mechanik odradza odsunięcie czujnika - bo tak nie można, bo czujnik wypadnie w końcu itp. W sumie argumenty ma logiczne.

Pytałem w 3 ASO w Warszawie i nigdzie nie mają takich pierścieni jakie ja posiadam. Mają jedynie te ząbkowane po ~100zł/szt. Na aukcjach są po 20-30zł.

Poradzicie coś? Przekonać mechanika by zamontował ząbkowane pierścienie? Może macie gdzieś dostępne te w wersji dziurkowanej?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mysiak23 napisał:

Cześć,

Dopadł mnie problem ze źle działającym ABS na tylnej osi po wymianie tarcz. Polega on na tym, że podczas hamowania przy minimalnej prędkości - np jazda w korku, uderza mi pedał hamulca. Jak powiedział mechanik, problem leży w starych, zardzewiałych pierścieniach ABS - próbował je doczyścić.

Chciałem aby je wymienił, ale na rynku są dostępne jedynie pierścienie ząbkowane (grubsze), a u mnie zamontowane są dziurkowane (cieńsze). Ponoć wsadzenie ząbkowanego będzie skutkowało tym, że pierścień będzie ocierał o czujnik. Mechanik odradza odsunięcie czujnika - bo tak nie można, bo czujnik wypadnie w końcu itp. W sumie argumenty ma logiczne.

Pytałem w 3 ASO w Warszawie i nigdzie nie mają takich pierścieni jakie ja posiadam. Mają jedynie te ząbkowane po ~100zł/szt. Na aukcjach są po 20-30zł.

Poradzicie coś? Przekonać mechanika by zamontował ząbkowane pierścienie? Może macie gdzieś dostępne te w wersji dziurkowanej?

Pozdrawiam!

nie ma znaczenia jakie dasz pierścienie

wyreguluj czujniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.

Mechanik zarzekał się, że czujniki wyregulowane na odległość około 8 mm. Komputer nie zgłasza żadnych błędów. Niestety sam tego raczej nie ogarnę. Nie mam jak zajrzeć pod samochód, więc jestem skazany na usługi mechaników.

No nic, dam nać jak się sprawy potoczą.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, mysiak23 napisał:

Mechanik zarzekał się, że czujniki wyregulowane na odległość około 8 mm. 

Ile ????????????

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście się pomyliłem. Chodziło o 0,8mm :).

Jak zmuszę do działania mojego VAGa i ustalę z którym kołem jest problem to spróbuję zrobić sam tak jak radźcie. Czyli docisnąć czujnik. Mam nadzieję, że po zdjęciu koła będę miał sensowny dostęp do niego.

Dzięki za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mysiak23 napisał:

Oczywiście się pomyliłem. Chodziło o 0,8mm :).

Jak zmuszę do działania mojego VAGa i ustalę z którym kołem jest problem to spróbuję zrobić sam tak jak radźcie. Czyli docisnąć czujnik. Mam nadzieję, że po zdjęciu koła będę miał sensowny dostęp do niego.

Dzięki za porady!

najlepiej widać po zdjęciu jarzma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...