Sulfur Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 (edytowane) Dzisiaj zrobiłem logi dynamiczne w swoim 2.0 ALT. Parę razy w ciągu ostatnich miesięcy miałem Check Engine oraz błąd: 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded Nie ma żadnych nieszczelności. Dzisiaj miałem trochę czasu więc zrobiłem logi dynamiczne. Plik w załączniku. Mam jeszcze jeden log, gdyby był przydatny - nie mniej ten z załącznika to najlepsze podejście. Check Engine zawsze (!) zapalał mi się przy uruchamianiu silnika bądź podczas postoju na biegu jałowym. Średnio co 300-700km od 2 miesięcy. Ostatnio gdy po jeździe postałem chwilę na biegu jałowym przed zgaszeniem około 3 minut... wył -> wł. po 20 minutach gdy wróciłem i bum check... Za dwa miesiące zakładam gaz, więc fajnie byłoby mieć pewność że przepływka jest ok. Z tego co widzę po logach wydaje mi się że trochę przymało, może jest brudna i zasyfiona? Albo jestem hipochondrykiem... LOG-01-091-032-002.CSV Oraz drugi log (z 033), ale nie pamiętam czy wyszedł idealnie. LOG-01-033-002-032.CSV Edytowane 12 Września 2017 przez Sulfur
przem8 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Wrzuć to na vaglog.pl , bo średnio czytelne jest to w takiej formie
Sulfur Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 (edytowane) http://vaglog.pl/log-091_032_002_XtDo9.html oraz http://vaglog.pl/log-033_002_032_67dWzT.html Faktycznie, od razu lepiej. A zastanawiałem się czy jest jakiś program żeby to ogarnąć. Dzięki za link Edytowane 12 Września 2017 przez Sulfur
przem8 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Coś chyba z sondą nie tak, bo to napięcie szaleje. Przepływka pokazuje prawie 100 więc chyba mieści się w normie dla alt.
Sulfur Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 Chodzi ci o sondę 5V przed katem? Ponoć mechanik sprawdzał mi ją 3 razy... i mówił że "jest w miarę aktywna" (co cytując Obamę "budziło moje zaniepokojenie" [względem diagnozy]). Przeplywkę mogę chyba przeczyścić IPA (może się trochę poprawi), dorabiam na serwisowaniu kompów to mam tego sporo. Może wynik zbliży się do 100-105. Zmartwiłeś mnie tą sondą, jak mogę to jeszcze sprawdzić?
przem8 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Sugerując się opiniami innych, bardziej doświadczonych, nie czyściłbym przepływki, bo można tylko pogorszyć, a wskazania chyba są akceptowalne jak dla tego silnika porównując do logów innych użytkowników alt Kasowałeś błedy przed logami?
Sulfur Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 (edytowane) Błąd pojawia mi się raz na kilkaset km i od razu go kasuje po zajechaniu do domu. Nie było żadnych błędów przed, podczas ani po logach (sprawdzałem). No to nie wiem co robić, testować jakoś dalej sondę? Dodam że korekcje mam na obu zawsze ujemne (bogata mieszanka) niezależnie od dnia ani godziny (parę razy widziałem wyuczone korekcje nawet na -12%). Co do logów, warto zauważyć że przy drugim podejściu MAF pokazuje tylko 85 g/s przy 5400rpm. Edytowane 12 Września 2017 przez Sulfur
przem8 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem kasujemy błędy nawet jak ich nie ma. Ale w grupie 33 masz znowu ubogo od 3,5 tys... Zobaczyłem specjalnie do innych logów zdrowego alt i tam przepływka pokazywała tyle samo przy tych obrotach Chyba trzeba przyjrzeć się tej sondzie
Sulfur Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 W sumie fakt, nie zwróciłem na to uwagi... ubogo jak diabli - w jednym momencie nawet 18.0 (pewnie niedaleko do check engine) i tendencja powyżej dychy... Grupa 033 1 kratka to tzw. regulator lambda Wartości te mają bardzo szybko zmieniać się w zakresie +/- 5%. Przytrzymanie na wartościach ujemnych to oznaka, że mamy za bogato w danym momencie, przytrzymanie na wartościach plusowych - mamy ubogo w danym momencie. Przy bucie w podłodze sonda ma stać na bogato i to jest prawidłowe zachowanie ECU. Miałem nadzieję że sonda tańsza od przepływki boscha, a tutaj wydatek taki sam...
przem8 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Błąd wywala bodajże przy korektach rzędu 25%.
Sulfur Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 Jutro jadąc do pracy postaram się zrobić log na trasie ok. 10km, niezbyt będę miał jak przygarować ale przynajmniej będzie trochę dłuższy fragment pracy sondy. Czyli teoretycznie można wydać werdykt na sondę? Niezbyt mam obecnie hajs by rzucać nim na niepewne naprawy.
przem8 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Skoro napięcie sondy waha się prawie od 0 do ponad 4V zamiast 1,5 to coś jest nie halo z sondą i w tym kierunku trzeba iść.
zwonko Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 (edytowane) Z sonda jest halo. Te 4V to hamowanie silnikiem i tak ma być. W innym miejscu jest zachwianie napięcia w 15.32s bo koledze ktoś zajechał drogę albo coś. W każdym razie odpuścił pedał, widać po czasie wtrysku. Logi robi się do PONAD 6000RPM nie bez powodu. Co z tego że ktoś przy 5400 ma tyle samo jak jemu może iść w miarę wzrostu RPM wyżej a Tobie może nie iść. Tu jest jeszcze to co mówił kolega ze nie kasowałeś błędów przed logiem. Ltft run (032 pole 2) na minus a stft (033) run na plus. Koniec końców skończy się na niewielkim plusie (do +10) gdybyś skasował. Jak powiedziałeś "ubogo w diabli" to trzeba wziąć poprawkę na to że na LTFT jest bogato. W drugim logu jest 96g/s przy 5800RPM, co raczej mówi że przepływce będzie brakować ale nie wiele. IPA jej nie zaszkodzi tylko trzeba to robić z głową, nie macać, niczym nie dotykać, nie wstrząsać, nie upuścić. Sam wkład do woreczka strunowego i zalać. Czy pomoże czy nie pomoże i czy na meisiać czy na rok to tego nikt nie zagwarantuje. W wolnym czasie powtórzyć logi do ponad 6000. Ja bym raczej się zastanawiał skąd to na bogato w korkach długich. Ani na sonde ani na maf bym nie wydał werdyktu. Sondę spr się logiem statycznym grupy 033 oraz dobrze popatrzeć co w grupie 034 piszczy. Temat diagnostyka się 1.8t wygoglowac. Generalnie problemem jest too rich czyli za bogato i to nad tym trzeba się zastanawiać. Trzeba sprawdzić przepływ na wolnych. Sprawdzić czujnik temp. Edytowane 13 Września 2017 przez zwonko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się