Trend5 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam, mam problem mianowicie nie podpięty wężyk i jest on zaślepiony. Poniżej przedstawione zdjęcie. Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem skąd on idzie i gdzie jest koniec zaślepiony. Zieloną strzałką zaznaczyłem miejsce według mnie gdzie on ma być podpięty czy dobrze myślę?? Nie wiem dlaczego tak jest to zrobione ponieważ niedawno kupiłem to autko i zauważyłem to po zdjęciu osłony górnej jak wymieniałem świece żarowe. Proszę o podpowiedzi.
KrzyHo Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 To jest wężyk od sterowania podciśnieniowego recyrkulacji spalin EGR. Często zaślepia się EGR blaszką, którą wstawia się między rurkę a kolektor. A inni zdejmują i zaślepiają wężyk. Nic nie powinno się dziać, może troszkę dłużej będzie ci się nagrzewał silnik. Ale jest troszkę bardziej żwawy, bo nie zaciąga się spalinami. Jeśli cię to męczy to wyjmij śrubkę i załóż wężyk na króciec. Pojeździj i może zobaczysz różnice.
Pawlo 2004 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mozliwe ze jest zaślepiony bo elektrozaworek jest uszkodzony (ten który zaznaczyłeś czerwoną strzałką obok zbiorniczka do płynu wspomagania) a nowy w ASO do 2.5TDI kosztuje coś około 240zł po znizkach i poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić i go zaślepił zamiast kupić nowy. A nie świeci ci się zółta kontrolka na desce rozdzielczej?? taka ikona silnika, zwana CHECK CONTROL?? Niczemu to nie szkodzi ale auto się pewnie dłuzej nagrzewa i chodzi na czystym powietrzu zamiast się przepłukiwać spalinami. Ja przerabiam ten sam problem przy mojej 4 tylko ze zaworki mam nowe a on coś dziwnie przebiera na biegu jałowym jak wszystko podłącze więc teraz tez jeżdze na zaślepinym węzyku
Trend5 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 Witam, nie świeci mi się taka kontrolka. Podpiąłem ten wężyk i będę obserwował jakie będą zmiany, jak co to dam znać. Pozdro.[br]Dopisany: 25 Styczeń 2009, 10:58_________________________________________________Jeździłem dziś na podpiętym wężyku i żadnych różnic nie widzę, nagrzewa się tak samo co do przyspieszenia takie jak było. Wydaje mi się że może troszkę ciszej motorek cyka ale poobserwuje jeszcze. Dzięki koledzy za pomoc.
Flyer Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Jezeli EGR jest sprawny i dziala, to powiniens wyraznie slyszec poprawe w kulturze pracy. Bez EGR V6 pracuje jak traktor.
rainbow55 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Trend5 Witam, nie świeci mi się taka kontrolka. Podpiąłem ten wężyk i będę obserwował jakie będą zmiany, jak co to dam znać. Pozdro.[br]Dopisany: 25 Styczeń 2009, 10:58_________________________________________________Jeździłem dziś na podpiętym wężyku i żadnych różnic nie widzę, nagrzewa się tak samo co do przyspieszenia takie jak było. Wydaje mi się że może troszkę ciszej motorek cyka ale poobserwuje jeszcze. Dzięki koledzy za pomoc. Witam. Sprawdź czy przy otwartej masce i dodaniu gazu tak do 2500 - 3000 oraz nagłym go puszczeniu nie dochodzą dziwne zgrzyty z okolic turbiny. Pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się