Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie sterowników po SWAP Multi ośka -> 6bieg manual Quattro


Makale

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Zaraz będzie 2.0 ALT w 6 bieg Quattro :D Tak czekam na hejty. (Tak BTW to widziałem, na allegro ori 2.0 ALT z Quattro w tiptronicu. Z fabryki alt z quattro wyjechał). Panowie jak z kodowaniem. Dawca swapu to a4 b7 2.0 TFSI 2007 rok, moja to B6 2.0 ALT 2001 rok.

Jak będzie z zakodowaniem sterownika ABS bo ten też będzie z tej B7. Czytałem, że bez podania loginu sterownik ABS nie przyjmie nowego kodowania. Jaki będzie login do sterownika ABS z B7 2.0t ?

Nie wiem czy to dobrze rozumiem ze strony Ross-Tech:

Login

Note #1: After Login has been carried out you need to recode the control module.
Note #2: Special Login 09399 is used for BFB Engine with 1LT Brakes and Multitronic.
Note #2.5: Special Login 07499 is used for 6-Cylinder Diesel Engine with 1LG Brakes and Multitronic.
Note #3: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.
0?xxx: Chassis
9 = Audi A4
0x?xx: Brakes
2 = Brembo 17" (PR-1LJ)
3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
4 = HP2 16" (PR-1LX)
4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
6 = C54 (PR-1LZ)
0xx?x: Engine
5 = 4/6 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
5 = Manual
7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
9 = Multitronic (01J, CVT)

Jeżeli dobrze rozumiem to login będzie 09x75 nie wiem jaki kod hebli tam będzie. W 2.0t to pewno 320/288, tylko ktore to są?

 

 

Kodowanie:

Coding

Note #1: Coding is accepted after a specific login has been carried out.
Note #2: After successful coding the steering angle sensor basic setting needs to be carried out within the same diagnostic session.
Note #3: Special Coding 04499 is used for BFB Engine with 1LT Brakes and Multitronic.
Note #4: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.
Note #5: In some cases, you will need to enter a non-zero WorkShop Code, such as 12345.
0?xxx: Chassis
4 = Audi A4
0x?xx: Brakes
1 = C54 (PR-1LZ)
2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
3 = HP2 16" (PR-1LX)
3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
5 = Brembo 17" (PR-1LJ)
0xx?x: Engine
5 = 4/6 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
5 = Manual
7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
9 = Multitronic (01J, CVT)

04x75 Tutaj też nie wiem heble dać. Przód mam 312mm, a tył będzie 288mm albo 300mm jeszcze nie wiem.

Czy może sterownika ABS nie trzeba nawet ruszać będzie od razu dobre kodowanie?

 

Kodowanie zegarów i czujników parkowania już mam. Z tym problemu nie będę miał.

 

Teraz dalej: "Odblokowanie rozrusznika". Po wyjęciu wybieraka pewno przekaźnik, który jest pod ECU nie pozwoli nawet zakręcić rozrusznikowi. Dobrze myślę, że wystarczy tylko taka zworka: http://www.4cefed.com/drj/audi/03June11transswap/jumper.jpg ???

Co z czujnikiem sprzęgła? Temat jest ale dla 1.9 TDI. Wiem, że Pin 1: mostkujemy z pinem 3 w czujniku hamulca (kolor czerwono-biały, a pin drugi poleci do ECU tylko do którego pinu.

I najważniejsze: co z prędkościomierzem? Zegary z 2001r. z tego co kojarzę biorą prędkość z czujnika w skrzyni, a skrzynia z 2007r. pewno nie ma tego czujnika bo tam sygnał idzie po CAN z ABS tak? Zegary będę miał do wymiany czy jest jakiś patent na to ?

 

I to chyba wszystko, no chyba, że jest coś jeszcze do zakodowania / zrobienia tak jak fabryka przykazała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pompy abs z b7 nie pasuje  musisz szukac z b6 Q lub zostawic obecna ,  co do predkosci musisz pocignac pin z  pompy abs do zegarow, 

zastanawia mnie kwestia baku z b7  gdyz do b6 nie pasuje ,  kolejna kwestia  bd mial bardzo "mułowaty" samochod gdyz 2.0 tfsi to dluga skrzynia, podaj obecne kodowanie pompy abs ,  bardzo prosto przekodowac pompe abs na manu,  ps jeszcze musisz przekodować sterownik silnika na manual ( nie kazdy przyj mnie kodowanie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę ABS mam od B6 3.0 Quattro manual, obecna odpada bo zależy mi na EDS z tyłu.  Bak też w 3.0 B6. Co do skrzyni - specjalajnie chciałem długą. 2.0 zbyt długo nie zagości u mnie. Kodowanie ABS podam jak tylko przełożę już wszystko.

Co się stanie gdy będę jeździł na sterowniku silnika zakodowanym na automat ? Co do prędkości, który pin z kostki ABS do którego pinu w zegarach ? Co do kodowania zegarów to jeszcze coś trzeba zmienić żeby zaczęły czytać prędkość z ABS a nie z czujnika w skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie twój niepasujący bak skoro niejednokrotnie zakładałem komplet quattro od b6 3.0 do b7 1.8t i wszystko pasowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...