Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] PD - w jaki sposób zły olej przyczynia się do ich nieprawidłowej pracy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy może mi ktoś wytłumaczyć na za sadzie "cepa i młota " :wink4: dlaczego do silników z PD musi być stosowany olej który jest przeznaczonytylko i wylacznie do silników PD i co spowoduje zastosowanie oleju innej klasy oraz w jaki sposób mogą zastać uszkodzone pompowtryski.

Zamierzam walczyć o wymianę PD w moim aucie w związku z opiłkami w oleju które były przyczyna wymiany silnika i szukam mocnych argumentów.

Domniemam ze skoro są bardzo rygorystyczne normy dotyczące stosowanego oleju to samarowanie ich olejem z opiekami na pewno nie zrobiło im dobrze.

Zauwazylem tez pewna prawidlowosc.Wraz z pojawieniem sie wibracji pojawiły sie tez problemy ze zapalaniem.Wcześniej auto paliło na tzw. dotyk , natomiast wraz z pojawieniem sie wibracji rozrusznik musi zakręcic ze dwa trzy razy i dopiero auto zapala.

Kolejna rzeczą jest to ze silnik wibruje tylko kiedy podawane jest paliwo tzn. ze jeśli staczam sie z góry na np: 5 biegu nie dotykając gazu i silnik ma 1800 obrotów ale nie podawane jest paliwo i obraca sie tylko z względu na to ze auto tyczy sie w dol ze wzniesienia , to wibracji nie ma jednak w momencie dotknięcia gazu przy tych samych obrotach momentalnie pojawiają sie te wibracje.

W dodatku PD są jedyna rzeczą nie wymieniana podczasz całej operacji.( przypomne nowy jest kompletny shortblok,kompletna głowica, turbo,sprzęgło z dwumasem, EGR )

PD ponoć nie pokazują błędów ale ze względu na powyższe w jakiś sposób zostały uszkodzone ( przez złe smarowanie ) i widocznie wtryskują paliwo w niewłaściwy sposób.

Co myślicie o tej teorii ?

[br]Dopisany: 25 Styczeń 2009, 15:25_________________________________________________UP sprawa dosc pilna :wink4:

Opublikowano

gorsze smarowanie napedu PD czyli walek - dzwignia posrednia-pompka, elementow zewnetrznych samych PD.

byc moze wieksza ilosc nagarow wplywajca na dysze wtryskiwacza.

Opublikowano

OK a jakie w takim razie moze byc uszkodzenie PD jesli korekcje wygladaja ponoc OK.

Opublikowano

a skad wynika ze sa uszkodzone?

pisalem, ze moga byc uszkodzone uszczelnienia, lub wiazka sterujaca

korekcje beda w granicach normy, jednak silnik moze pracowac niestabilnie[br]Dopisany: 26 Styczeń 2009, 15:11_________________________________________________hmm

w sumie, moga byc wytarte krzywki walka, dzwigienki, element regulujacy lub trzpenie samych PD, dajac mneijszy skok efektem jest mniejsze cisnienie oraz dawka

Opublikowano
a skad wynika ze sa uszkodzone?

Musashi bo to jedyne elementy nie wymienione w tym silniku, dodatkowo zaobserwowalem ze przy 1200 obr. czuje rytmiczne przerywanie , i da sie czuc bardzo rytmiczne kiwanie calego nadwozia i jestem pewnien ze to samo to to samo tylko przy wspomnianych 1800 obr. przeradza sie w wibracje zwiazane ze zwiekszeniam ich czestotliwosci wraz z obrotami.

Czuc to wyraznie to taka przerwa we wtrysku ktora kiwa calym autem.

[br]Dopisany: 26 Styczeń 2009, 15:38_________________________________________________Musashi a jak sie robi logi to skad brana jest inf. o korekcji ? Bo wtryskiwacz jako taki to czysto mechaniczne urzadzenie a nie eletroniczne.No chyba ze sie myle ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...