RafalG00 Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Witam wszystkich mam pytanie odnoscie pompy oleju i gniazda zabieraka. Chce kupic b7 2.0 tdi i gosc mi mowil ze wymienial pompe oleju profilaktycznie. Wiec moje pytanie brzmi czy gniazdo zabieraka to jedna z czesci pompy oleju czy osobny mechanizm ktory musze wymienic. Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
ecobuda Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Profilaktycznie to się można przeciw malarii zaszczepić. Kupuj auto, zwalaj miskę i sprawdzam napęd pompy tz. Imbus i wałek w którym jest gniazdo tego imbusa, czy nie jest zużyty imbus i czy gniazdo w wałki nie jest wyrobione. Jak jest gniazdo ok to kup nowy imbus koszt w ASO 16 zł i zakładaj. Jak gniazdo jest wyrobione to ściągaj całą pompę i wysyłaj do Futurum w Gdyni. Koszt regeneracji ok 500 z nowym zabierakiem. Nie kombinuj i nie odpuszczaj. Ja po kupnie auta z Niemiec olałem temat pompy i już silnik wymieniłem. Jest tylko jeszcze inna opcja, że ktoś założył pompę od 1.9 , to wtedy nie robisz nic, ale jak jest pompą z wałkami równowarzącymi to napęd warto sprawdzić. Pompy z wałkami mają dwa rodzaje przeniesienia napędu, albo koła zębate albo łańcuch ale w obydwóch zabierakiem jest pierdolo.y imbus( w wersji z łańcuchem warto też wymienić napinacz). Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
scania1213 Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Nie wiadomo co za oznaczenie 2.0. Ale zapamiętaj, 2.0 nie jest takie złe jak to wszyscy "niedoszli" użytkownicy piszą 600 zł i masz zregenerowana pompę w futurum. Reszta rzeczy, to tak jak w każdym innym dieslu się zużywa. Chyba, że zostaje jeszcze sprawa głowicy, ale to nie w każdym oznaczeniu 2.0 się zdarza.
piotrsob1 Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 Pany a problem w 2,0 tdi wyposażonymi w wałki wyrównoważające w większości przypadków polega na wyrobieniu gniazda imbusa w wałku wyrównoważającym , jak i samego sześciokątnego zabieraka , co powoduje rozłączenie napędu pompy oleju Nie mam pojęcia dla czego większość walczących z problemem braku smarowania bez jakiejkolwiek weryfikacji wysyła sprawne pompy oleju do regeneracji ???
ecobuda Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 Nie wiem czy ktoś wysyła sprawne, ale wiem że jak jest już gniazdo luźne to do katastrofy już bosko. Kumpel wymienił tylko imbus, a 5 tysięcy później przy okazji uszczelniania miski sprawdził, to fart bo były to już ostatnie podrywu napędu. Zwalił pompę wysłał przeżyli na większy imbus i narazie 40tyś bez problemów. Mówi że za 10 tys zwala miskę i sprawdza znowu.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 Godzinę temu, ecobuda napisał: Nie wiem czy ktoś wysyła sprawne, ale wiem że jak jest już gniazdo luźne to do katastrofy już bosko. Kumpel wymienił tylko imbus, a 5 tysięcy później przy okazji uszczelniania miski sprawdził, to fart bo były to już ostatnie podrywu napędu. Zwalił pompę wysłał przeżyli na większy imbus i narazie 40tyś bez problemów. Mówi że za 10 tys zwala miskę i sprawdza znowu. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka Tylko że jak już wcześniej napisałem gniazdo imbusa w pompie olejowej się praktycznie nie wyrabia , wyrabia się imbus i gniazdo w wałku wyrównoważającym
ecobuda Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 Tak. Zgadza sie i to właśnie trzeba robić. Konsekwencje olania tematu odczułem na własnym portfelu.[emoji2][emoji16][emoji16]Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
ecobuda Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 Piotrek, widziałeś fotkę modyfikacji pompy wrzuconą na forum przez futurum?Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 45 minut temu, ecobuda napisał: Piotrek, widziałeś fotkę modyfikacji pompy wrzuconą na forum przez futurum? Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka Nie widziałem ...
ecobuda Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 No to patrzWysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Posted October 27, 2017 Posted October 27, 2017 No jak ktoś auto oddał na naprawę nie do mechanika tylko do spawacza to takie są efekty Tylko że ja na zdjęciu widzę modyfikacje gniazda wałka wyrównoważającego , domyślam się że dotyczyła ona też sześciokątnego zabieraka, ale pompy oleju to chyba nie Chyba że zabierak którego tu nie widać jest też przyspawany drugim końcem do pompy oleju
Pawelkiwi Posted October 28, 2017 Posted October 28, 2017 Tydzień temu. Tutaj jeden z wałków zdjęty z samochodu klienta. Imbus był ok. Wałek jeszcze nosił znaki flamastrem, oznaczony nazwiskiem, nie będę cytował. Ktoś wykonał rzeźbę i to okrutną. To mogło się posypać w każdym momencie. A klient zapłacił za tą super prowizorkę. Dobrze że klient kazał po zakupie auta sprawdzić stan tego coś.
piotrsob1 Posted October 29, 2017 Posted October 29, 2017 (edited) Jak się dłużej przyglądam to kształt podobny do torx-a . I w tym siedział normalny sześciokąt ? Edited October 29, 2017 by piotrsob1
mateuszstce Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 A jak najprościej poznać że pompa została wymieniona na tą 1.9?
piotrsob1 Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 (edited) 13 godzin temu, mateuszstce napisał: A jak najprościej poznać że pompa została wymieniona na tą 1.9? Wszystko się robi jasne jak zdejmiesz miskę olejową .... Możesz też spróbować podejrzeć endoskopem podczas wymiany oleju, ale czy uda się to na sto procent laparoskopowo ustalić to Ci nie zagwarantuje Jak ktoś robił w aucie takiego moda to musiał by wywalić moduł wałków wyrównoważających, raczej tródno tego nie zauważyć, nawet przez uspokajacz oleju... Edited January 30, 2018 by piotrsob1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now