Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4b6 1.8t bex szarpanie + błąd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam , pacjent a4b6 1.8t bex  instalacja gazowa stag w samochodzie obroty nie falują dobrze się wkręca  jedynie problem jest na 5/6 biegu gdy auto przyspiesza znacznie odczuwalne jest szarpanie falowanie nie wiem jak to nazwać  dodam, że na niższych biegach nie ma takiego problemu , od czego zacząć instalacje mam jeszcze na gwarancji, udać sie do gazownika ? czy może raczej do dobrego mechanika. 
Po podpięciu do kompa wyskakuje mi błąd 
kat. mam wycięty  , mechanik mówił ze wymiana sądy nic nie da , musiał by być nowy katalizator żeby nie wyskakiwał check engine.
dodam jeszcze że poprzedni właściciel zrobił na gazie ponad 60 tyś ja dopiero 7  , problem pojawił się zaraz po zakupie.

23022282_1708182705920909_1795825242_n.jpg

Edytowane przez zdunek17
Opublikowano

Wygląda jakbyś nie miał pełnej wersji vaga :P Jak nie masz kata to trzeba wyłączyć drugą sondę w sofcie. Tu jest błąd od pierwszej sondy, a reszty nie można odczytać.

Opublikowano
49 minut temu, zdunek17 napisał:

Witam , pacjent a4b6 1.8t bex  instalacja gazowa stag w samochodzie obroty nie falują dobrze się wkręca  jedynie problem jest na 5/6 biegu gdy auto przyspiesza znacznie odczuwalne jest szarpanie falowanie nie wiem jak to nazwać  dodam, że na niższych biegach nie ma takiego problemu , od czego zacząć instalacje mam jeszcze na gwarancji, udać sie do gazownika ? czy może raczej do dobrego mechanika. 
Po podpięciu do kompa wyskakuje mi błąd 
kat. mam wycięty  , mechanik mówił ze wymiana sądy nic nie da , musiał by być nowy katalizator żeby nie wyskakiwał check engine.
dodam jeszcze że poprzedni właściciel zrobił na gazie ponad 60 tyś ja dopiero 7  , problem pojawił się zaraz po zakupie.

23022282_1708182705920909_1795825242_n.jpg

Podepnij pod vcds, lyb podjedz do kogoś kto szczyta właściwe bledy. Poprzedni wlasciciel kasowal w mapie druga sonde ? Jesli nie to kup coś takiego http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTQ3NTA2MAAxNDMwNTUA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=75950247-9eb0-41dd-b424-d9b87e143e97

Zaklada sie przed sonde , sonda bedzie czytac prawidlowe parametry, chyba ze sama z siebie jest uszkodzona.  Btw wymazanie 2 lambdy to koszt od 200 do 400 pln zalezy gdzie.

Opublikowano
9 minut temu, dota4fun napisał:

Btw wymazanie 2 lambdy to koszt od 200 do 400 pln zalezy gdzie.

To już lepiej przy okazji program zrobić, bo koszt podobny :P Te emulatory nie zawsze się sprawdzają ale zawsze to jakiś półśrodek...

Opublikowano
7 minut temu, przem8 napisał:

To już lepiej przy okazji program zrobić, bo koszt podobny :P Te emulatory nie zawsze się sprawdzają ale zawsze to jakiś półśrodek...

Dokładnie, Checi +koszt emulatora niewielki wiec warto sprawdzic . No i skasowac bledy.

Opublikowano
24 minuty temu, dota4fun napisał:

Podepnij pod vcds, lyb podjedz do kogoś kto szczyta właściwe bledy. Poprzedni wlasciciel kasowal w mapie druga sonde ? Jesli nie to kup coś takiego http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTQ3NTA2MAAxNDMwNTUA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=75950247-9eb0-41dd-b424-d9b87e143e97

Zaklada sie przed sonde , sonda bedzie czytac prawidlowe parametry, chyba ze sama z siebie jest uszkodzona.  Btw wymazanie 2 lambdy to koszt od 200 do 400 pln zalezy gdzie.

Błędy skasowałem ale po przejechaniu 300/400 km wyskakują ponownie  , ten emulator mam wstawiony i sam z siebie nic nie dał :/ co do wymiany mechanik mówił że dopóki nie wstawie katalizatora wymiana sondy nic nie da :/ pytanie tylko czy ma racje 

Opublikowano
1 minutę temu, zdunek17 napisał:

Błędy skasowałem ale po przejechaniu 300/400 km wyskakują ponownie  , ten emulator mam wstawiony i sam z siebie nic nie dał :/ co do wymiany mechanik mówił że dopóki nie wstawie katalizatora wymiana sondy nic nie da :/ pytanie tylko czy ma racje 

Myślę że warto wstawić ten kat, gdyż zmniejszy się spalanie i auto powinno być mocniejsze. Mapa jest wystrojona do kata i wszystkie odchyły od tego wystrojenia tzn modyfikacja typu downpipe raczej szkodzi niż pomaga.  Po za tym kat  jest tak skonstruowany, że tworzy swoistego rodzaju podciśnienie wpomagając odpowiednie odprowadzenie spalin. Nie masz mam nadzieje wstawionej strumiennicy :)

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, dota4fun napisał:

Myślę że warto wstawić ten kat, gdyż zmniejszy się spalanie i auto powinno być mocniejsze. Mapa jest wystrojona do kata i wszystkie odchyły od tego wystrojenia tzn modyfikacja typu downpipe raczej szkodzi niż pomaga.  Po za tym kat  jest tak skonstruowany, że tworzy swoistego rodzaju podciśnienie wpomagając odpowiednie odprowadzenie spalin. Nie masz mam nadzieje wstawionej strumiennicy :)

Z tego co wiem nie mam wstawionej.Muszę pomyśleć nad tym katem , aczkolwiek mocy mu nie brakuje jedynie życie uprzykrza to szarpanie co jest dla mnie większym problemem , pytanie czy jedno z drugim ma coś wspólnego. 
Spalanie oscyluje w granicach 13l przy dosyć dynamicznej jeździe  (cykl mieszany) mówie oczywiście o LPG   co do benzyny w trasie przy 140/160 km/h 9 l 

Edytowane przez zdunek17
Opublikowano
5 minut temu, zdunek17 napisał:

Błędy skasowałem ale po przejechaniu 300/400 km wyskakują ponownie  , ten emulator mam wstawiony i sam z siebie nic nie dał :/ co do wymiany mechanik mówił że dopóki nie wstawie katalizatora wymiana sondy nic nie da :/ pytanie tylko czy ma racje 

Słuchaj mechanika to zimą będziesz w sandałach chodził. Po pierwsze druga sonda jest bezużyteczna, bo informuje Cię o sprawności kata. Po drugie 1.8t bez kata lepiej się zachowuje, bo turbo wcześniej wstaje itp. i co to za brednie o tym strojeniu pod katalizator?

Jeśli nie masz vaga to może ktoś Ci pomoże z forum w okolicy albo kup kabel za 50zł ze strony viaken.pl i porgram ściągasz z forum. Odczytasz błędy, zrobisz logi dynamiczne odpowiednich grup i będziesz miał auto zdiagnozowane jak trzeba :D I daj spokój z tym wstawianiem katalizatora :facepalm:

Opublikowano
Teraz, zdunek17 napisał:

Z tego co wiem nie mam wstawionej.Muszę pomyśleć nad tym katem , aczkolwiek mocy mu nie brakuje jedynie życie uprzykrza to szarpanie co jest dla mnie większym problemem , pytanie czy jedno z drugim ma coś wspólnego 

Przy obciążeniu sterowanie dawki paliwo powietrze i samo sterowanie turbiny może dawać takie objawy spowodowane przechodzeniem  tryb awaryjny.  Zarówno LPG jak i benzyna tak się dzieje ? Jeśli tylko gaz to możesz mieć filtry zapchane lub któryś wtrysk nie wydala.

Opublikowano
3 minuty temu, dota4fun napisał:

Przy obciążeniu sterowanie dawki paliwo powietrze i samo sterowanie turbiny może dawać takie objawy spowodowane przechodzeniem  tryb awaryjny.  Zarówno LPG jak i benzyna tak się dzieje ? Jeśli tylko gaz to możesz mieć filtry zapchane lub któryś wtrysk nie wydala.

na Benzynie i na lpg tak samo  

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

Słuchaj mechanika to zimą będziesz w sandałach chodził. Po pierwsze druga sonda jest bezużyteczna, bo informuje Cię o sprawności kata. Po drugie 1.8t bez kata lepiej się zachowuje, bo turbo wcześniej wstaje itp. i co to za brednie o tym strojeniu pod katalizator?

Jeśli nie masz vaga to może ktoś Ci pomoże z forum w okolicy albo kup kabel za 50zł ze strony viaken.pl i porgram ściągasz z forum. Odczytasz błędy, zrobisz logi dynamiczne odpowiednich grup i będziesz miał auto zdiagnozowane jak trzeba :D I daj spokój z tym wstawianiem katalizatora :facepalm:

Nie brednie tylko fakty, słyszałeś o czymś takim jak fala zwrotna? 
Dobrze to omówił Michu 

 

Opublikowano
1 minutę temu, zdunek17 napisał:

na Benzynie i na lpg tak samo  

Świece wymieniłeś?

Opublikowano
Teraz, dota4fun napisał:

Świece wymieniłeś?

Nie , niestety jestem kompletnym laikiem dlatego też sie tutaj skierowałem , żeby wiedzieć gdzie szukać przyczyny

Opublikowano
2 minuty temu, dota4fun napisał:

Dobrze to omówił Michu 

Nie słucham, bo nie lubię jego paplaniny.

Nagle wszyscy użytkownicy 1.8t bez kata i z dp przeżyją szok :grin:

Opublikowano
4 minuty temu, zdunek17 napisał:

Nie , niestety jestem kompletnym laikiem dlatego też sie tutaj skierowałem , żeby wiedzieć gdzie szukać przyczyny

Oto świece do Twojego modelu, dedykowane http://allegro.pl/swieca-ngk-laser-platinum-pfr6q-6458-i5963802718.html

W LPG należy zmieniać częściej niż 30 000 ja wymieniam co 20 000.
Nie polecam dedykowanych do LPG bo cena troche droższa ale nie nadają się przy  zimnych startach bo są zalewane.

Opublikowano
6 minut temu, przem8 napisał:

Nie słucham, bo nie lubię jego paplaniny.

Nagle wszyscy użytkownicy 1.8t bez kata i z dp przeżyją szok :grin:

 

Opublikowano (edytowane)
Teraz, dota4fun napisał:

 

Pozdrawiam Cię Przem 8  ;)

Edytowane przez dota4fun
Opublikowano
14 minut temu, dota4fun napisał:

Oto świece do Twojego modelu, dedykowane http://allegro.pl/swieca-ngk-laser-platinum-pfr6q-6458-i5963802718.html

W LPG należy zmieniać częściej niż 30 000 ja wymieniam co 20 000.
Nie polecam dedykowanych do LPG bo cena troche droższa ale nie nadają się przy  zimnych startach bo są zalewane.

Zamówione , szczerze powiedziawszy nawet nie wiem kiedy był wymieniane ,  przyjdą i wymienię to dam znać co i jak  w międzyczasie przejadę się do gazownika skoro jeszcze gwarancja obowiązuje  może on coś poradzi . 

Opublikowano
Godzinę temu, dota4fun napisał:

Podepnij pod vcds, lyb podjedz do kogoś kto szczyta właściwe bledy. Poprzedni wlasciciel kasowal w mapie druga sonde ? Jesli nie to kup coś takiego http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTQ3NTA2MAAxNDMwNTUA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=75950247-9eb0-41dd-b424-d9b87e143e97

Zaklada sie przed sonde , sonda bedzie czytac prawidlowe parametry, chyba ze sama z siebie jest uszkodzona.  Btw wymazanie 2 lambdy to koszt od 200 do 400 pln zalezy gdzie.

Dowiedziałem się ze mam wstawione dwa emulatory jeden przed , a drugi po  może wymiana pierwszej sondy by pomogła , trzeba by było zaryzykować .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...