Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 falują obroty na ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z autkiem i nie za bardzo wiem co jeszcze mogę zrobić. Jak jest zimny i go zapalę jest wszystko ok, ale jak się zagrzeje, tak od 80 stopni, czasami falują obroty. Piszę czasami bo zdarzy mu się popracować minutę czy dwie normalnie, a potem znowu spadek na 500, potem 1000, potem 600, 900, chwile jest dobrze a potem znowu ... Jak dojeżdżam do świateł i wciskam sprzęgło i jadę wtedy na luzie ( i też nie zawsze się tak dzieje ) to obroty silnika falują od 1000 do 500 i tak parę razy i po chwili jest już stałe 900 obrotów. Jakiś miesiąc temu jak podłączyłem vaga pokazał mi błędy 17967-Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne, 1182-Adaptacja wysokości
sygnał poza wartościami granicznymi i 17978-Moduł sterujący zablokowany. Skasowałem te błędy i teraz już nie wyskakują.

Zdemontowałem i wyczyściłem przepustnicę na błysk, uszkodzonych węży podciśnienia nie widzę, dolot szczelny ... Co jeszcze mogę sprawdzić ? Jakie jest prawdopodobieństwo że jest to wina sondy lambda i jak to sprawdzić ?

Opublikowano

Zrób adaptację przepustnicy

Opublikowano (edytowane)

Robiłem  ( vagiem )

Edytowane przez zigula11
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, zigula11 napisał:

że jest to wina sondy lambda i jak to sprawdzić ?

LOg statyczny 033. No i uzupełniony profil.
Odpenij też przepływomierz, zobacz czy cos się nie zmieni.
Do tego fajnie by bylo dostać pełne opisy błędów najlepiej w ENG.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

"Zwonko" profil uzupełniłem, polskich opisów nie dam bo nie mam, mam polskiego vaga 4.9. Mam vag com 208.1 ale w opisach kodów błędów wyświetla tylko krzaczki. Ale jest tak. W bloku 033 ( tak jak prosiłeś ) jest pusto. U mnie obsługuje tylko do bloku 027. Na poniższym filmiku masz pokazane co jest na którym bloku.

https://www.youtube.com/watch?v=JDhtP3d7rbo&feature=youtu.be

Włączyłem program AC Gas Synchro i tam mam wykres sondy labda. Pytałem o sondę lambda bo wtedy jak obroty głupieją to wykresem jest "prosta" kreska albo na samym dole albo na samej górze, a powinna być coś "a'la sinusoida", ale ... kazałeś odpiąć przepływomierz i tak też zrobiłem i wygląda na to, że teraz jest dobrze. Nawet z wykresu wynika że sonda zaczęła pracować poprawnie. Pojeżdżę tak ze 2-3 dni i zobaczymy co będzie - myślę że nic mu się nie stanie jak pojeżdżę z odłączonym przepływomierzem. Na kolejnych dwóch filmikach masz pokazane jak wygląda wykres sondy z podłączonym i odłączonym przepływomierzem.

https://www.youtube.com/watch?v=pVITx5-wK98&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=nC7uYVDdU9I&feature=youtu.be

 

 

Edytowane przez zigula11
Opublikowano (edytowane)

Na razie nie mam jak oglądnąć filmów, jak oglądne to wyedytuje. 

Nigdzie nie mogę znaleźć tego błędy 1182 ale mam podejrzenie o co chodzi. Dlatego chciałem od angielski. Sprawdź czy na pewno podajesz dobry numer.

Ale z tego co mówisz przepływka źle mierzy. A jeśli się mierzy to sygnał sondy będzie głupiec, nie będzie sinusoidy. To ADR więc nie ma 033 ale jest 007 zamiast tego. Zrób porządku log dynamiczny 002+007. Porządny czyli od 1500 do 6200 z niej w podłodze wcześniej skasuj błędy nawet jak nie ma.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

Na 100% 1182 - Adaptacja wysokości ( inaczej : Układ adaptacji sterowania silnika do wysokości )

Kody błędów VAG.pdf

Edytowane przez zigula11
Opublikowano (edytowane)

Ten błąd też wskazuje na przepływomierz. Ten drugi opis trafniejszy. Chyba że byłeś w międzyczasie na księżycu lub głęboko pod ziemią. Podmień go. Wcześniej choćby obejrzyj dolot im odmę.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Dolot i odma "mamunia". Odma była wymieniana 2 lata temu, ale wczoraj wymieniałem króciec za głowicą bo lało więc żeby się do niego dobrać musiałem rozebrać trochę więcej osprzętu i przy okazji posprawdzałem węże, odmę i takie inne rzeczy. Żeby podmienić przepływomierz muszę go kupić ... nie żeby mi było żal ale nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto bo i tak to autko mnie sporo już kosztowało. Logi postaram się zrobić wieczorem, choć nigdy ich nie robiłem, ale wyczytałem że dynamiczne mają być tak :

" b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log. "

i rozumiem że wszystko przy podpiętym przepływomierzu i skasowanych błędach ...

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, zigula11 napisał:

4200rpm

W dieslu tak, u Ciebie 6200.

 

1 godzinę temu, zigula11 napisał:

wszystko przy podpiętym przepływomierzu i skasowanych błędach

Naturalnie. W Twoim aucie odpięty przepływomierz z tego co pamiętam pokaże zera, więc żadna to informacja. Zrób też statyczny 002+007, z przełaczniem paliw. Przełączanie co 60s ze stoperem w ręku. 4minuty logu, od czego zaczniesz mi obojetne. Pamiętaj o skasowaniu błedów, choćby ich nie było. 

 

1 godzinę temu, zigula11 napisał:

bo i tak to autko mnie sporo już kosztowało

sprzedałeś przepustnice? ;)

1 godzinę temu, zigula11 napisał:

Żeby podmienić przepływomierz muszę go kupić

może znajdziesz jakiegoś miłego użytkownika forum z Twojej okolicy który Ci pożyczy. Ostatecznie zamówić używkę z allegro z darmowym zwrotem, podpiąć zobaczyć czy pomoże, odesłać. Albo znaleźć na szrocie i umówić się na podpiecie za flaszkę.

Po oglądnięciu filmików się zastanawiam się czy to na pewno przepływka. Do tej pory byłem niemalże pewny :/
 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Na razie zrobiłem statyczny tak jak prosiłeś, co minutę przełączałem paliwo zaczynając od LPG ( jak na złość wtedy chodził dobrze ), to jest plik Log statyczny _01. Udało mi się potem złapać go jak chwilę wariował i masz to w pod koniec pliku LOG-03 _01.csv Pliki są już poprawione programem do obróbki csv. Mnie jest trudno się z tego wszystkiego wyznać

 

Log statyczny_01.csv

LOG-03 _01.csv

Opublikowano
51 minut temu, zigula11 napisał:

Mnie jest trudno się z tego wszystkiego wyznać

Szczerze... z tego mnie też... niby wskazania MAF się jakoś drastycznie nie różnią, a wskazania sondy już bardzo. Trzymałbym się tego MAFu, popróbuj popytać na forum. Obejrzyj kable od tego przepływomierza... spróbuj go przeczyścić w IPA, zrobić mu kąpiel, nie czyścić mechanicznie... Też nie chce żebyś wydał pieniędzy na darmo. A na myśl przychodzi mi MAF, ECU, sonda...
Cały czas czekam jeszcze na dynamiczny. Pamiętaj żeby skasować przed nim błędy nawet jak nie ma żadnych.

Opublikowano (edytowane)

Dociągnąć do 6200 obrotów na 4 biegu będzie ciężko, cały czas myślę gdzie by tu znaleźć taką drogę ... a jak nie to zrobię to co będzie możliwe.

Edytowane przez zigula11
Opublikowano

3ójka spokojnie wystarczy. Dwójka ostatecznie, tylko wtedy lepiej przytrzymać do 6400. 

Opublikowano (edytowane)

Jest jeszcze fakt że jak odepnę przepływomierz to jest ok. Pojeździłem wczoraj bez niego i zauważyłem jeszcze jedną rzecz, przedtem jak jechałem w korku np. 2 bieg i noga zdjęta z gazu, auto się powoli toczyło te 20-25 km/h, to czasami co jakiś czas nim szarpnęło jak by na ułamek sekundy zniknął zapłon a z wypiętym przepływomierzem się tak nie dzieje. Wymyłem go dzisiaj w alkoholu metylowym ( takim do elektroniki ) styki we wtyczce popsikałem sprayem do potencjometrów a po południu pojadę z dzieckiem do lekarza to zobaczę czy to coś dało.

Edytowane przez zigula11
Opublikowano

Mam nadzieje tylko że go nie macałeś, jakimiś patyczkami itp... tylko zpsikałeś lub "kąpałeś". Psika, kąpie się to miejsce w którym jest napisane "this is old sensor..." Generalnie wiekszość wskazuje na MAF, ale są ze dwie rzeczy, które widziałem na filmiku z lpg które nie do końca mnie przekonują.
HTB1T33pGXXXXXbPXpXXq6xXFXXXB.jpg

Opublikowano

U mnie jest trochę inny niż na zdjęciu powyżej. Ja mam 058 133 471 ( AFH60-10B ) Hitachi

 

przepływka.jpg

Opublikowano

Faktycznie, zapomniałem. W każdym razie MAF mierzy temperature powietrza i jego ilość, i żeby nie wymyć tylko tego od temp. Nie wiem dokładnie który i gdzie mierzy u Ciebie

Opublikowano

Na bank w podstawie jest płytka z układem elektronicznym który obrabia sygnał i to raczej z płytką coś się dzieje, podobnie jak w przetwornikach ciśnienia, przynajmniej tych przemysłowych, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby był uszkodzony sensor, zawsze elektronika - a mam z nimi do czynienia na co dzień.

Żeby ten przepływomierz sprawdzić trzeba by warunków laboratoryjnych, jeden element jest grzałką i podgrzewa powietrze a drugi to termistor. Im większy przepływ powietrza tym bardziej schłodzone powietrze. Zależy o ile spada temperatura powietrza to na tej podstawie określa przepływ - przynajmniej z tego co wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...