ChilliPalmer Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Czesc, przesiadlem sie ze swojego dawnego sennego koszmaru A4 z BLB na A6 z BRE - tak wiem zamienil stryjek, siekierke na kijek. Nie wazne... ;-) Problem jest dosyc nietypowy i prawde powiedziawszy nie za bardzo wiem gdzie szukac przyczyny. Podczas dluzszego postoju w korku - powiedzmy powyzej 30min samochod zaczyna podczas przyspieszania sie krztusic. Efekt zaczyna sie juz od 1250obr, wystepuja wtedy takie kaszlniecia i szarpniecia. Samochod raptownie traci moc, przestaje przyspieszac, podobne zachowanie mozna zauwazyc w zapowietrzonym dieslu. Zaden check engine nie wyskakuje. Im wieksze obroty tym zachowanie staje sie bardziej gwaltowne, a auto zachowuje sie tak jakby za chwile mialo zgasnac. Co ciekawe takie perypetie nie wystepuja podczas normalnej jazdy, wystepuja jedynie po dlugim postoju w korku i jezdzie typu gaz-hamulec-gaz-hamulec. Zachowanie samochodu jest odrobine podobne do chwilowych zaciec N75 z tym ze te nie wystepuja losowo a cyklicznie. Wyglada to tak jakby ktos zakrecal na chwile "kurek" z paliwem. Mam teraz dylemat gdzie szukac (wiem ze do wymiany szukuje sie dwumasa - z poczatkiem listopada bedzie zmieniona na nowa). Ale to objawy kompletnie nie pasujace do dwumasy. Ta raczej powodowalaby drgania podczas jazdy i terkotania takie jak teraz. Po za tym wszystko z silnikiem w porzadku. Temperature trzyma, EGR dziala poprawnie, stan paliwa w baku ok 1/2, multitronic nie szarpie - wiec jego wykluczam - z reszta bledow w CPU skrzyni tez brak. Wtryski korekty maja po +/-0.30 BIPy ok, zarowno pod obciazeniem jak i na jalowym, przeplywka tez ok. Nasuwa mi sie na mysl jeszcze niedomagajaca tandempompa - bo skoro korek i automat to ciagle operowanie hamulcem. Po 3-4 energicznych wcisnieciach hamulca robi sie twardy i trzeba dluzsza chwile poczekac az znowu zrobi sie miekki i wejdzie o ta 1/3 do podlogi. Wszystkie sugestie mile widziane ! Dzieki ! :-)
piotrsob1 Posted November 5, 2017 Posted November 5, 2017 (edited) Poczytaj ten temat: Co prawda dotyczy on BPW, ale jeżeli objawy masz podobne to możesz spróbować zastosować podobne rozwiązanie Zwróć tylko uwagę że w silnikach 2,0 TDI 16V jest inny EGR i montaż kryzy bezpośrednio przy nim powoduje że przepustnica EGR-a się przeważnie o kryzę blokuje. Dla tego trzeba ją montować od strony chłodnicy spalin, lub na grubszej podkładce i lekko ją sferycznie wyprofilować . O ile w BPW skuteczność kryzy przy opisanych tam objawach i braku błędów w ECU jest ok. 95%, o tyle w 16 V u jednych działa , u drugich nie, mniej więcej pół na pół Edited November 5, 2017 by piotrsob1
Pawelkiwi Posted November 8, 2017 Posted November 8, 2017 Zaślep EGR-a na test, możesz kawałkiem blaszki. Luzujesz 2 śruby, w szczelinę wkładasz ową blaszkę, dokręcasz śruby. 5 minut roboty. Jazda i sprawdzaj czy problem występuje. Jak nie występuje czyli pomogło zaślepiasz na stałe dorabiając lub kupując na alle gotowe zaślepki. Potem zmiana u "kogoś" oprogramowania i 100% spokój na zawsze.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now