Jump to content
1 1
Kalisma

Jaki gaz? Jaka butla ? I czy faktycznie warto...

Recommended Posts

Rozważamy dość poważnie założenie gazu do naszej Audi A4 2,0 w automacie.

Audi ma dość fajny przebieg jak do założenie LPG... Opinie wśród znajomych są różne. Jedni uważają, że się nie opłaca bo inwestycja ta zwróci się po kilku latach..

Jeździmy różnie - zależy od roku i potrzeb - na co dzień raczej, krótkie dystanse do pracy i ewentualnie do sklepu i pocztę. Są miesiące co w weekendy jeździmy dość sporo. Jeździmy również za granice. Jeżdżę typowo na wystawy psów - jeśli ktoś zna temat to wie jak to wygląda ;) Ostatnio jechałam z koleżanką co ma auto w gazie i powiem szczerze, że był problem z tankowaniem gazu na Węgrzech - chyba dopiero na 5 stacji udało nam się znaleźć gaz. Dlatego zależy mi na dość dużej butli (nie jestem osobą, która tankuje po 20-50zł). Nie jestem zainteresowana butlą za tylnymi siedzeniami. Ta znajoma teraz właśnie z koła wyjmuje i zakłada walec za siedzenia - aby zyskać lepsza pojemność). Na forum wyczytałam, że są osoby które wstawiają 72l - czy ktoś posiada zdjęcia? Powiem szczerze, że pomimo tego, że to Kombi to czasem może być ciężko się i tak w nia zapakować ;) 

U mnie w mieście 2 osoby zakładające gaz twierdza, że butla nie wejdzie. Butli na stanie oczywiście nie mają, o przymiarce nie ma mowy - chyba że na mój koszt sprowadzenie butli.

Dzisiaj jadę do osoby co zakłada gaz 35km ode mnie - zobaczymy co powie.

Po jakiej ilości kilometrów gaz faktycznie się zwraca? Jaka jest około oszczędność na 100km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie bym olał sprawę. ALT+automat+LPG... No chyba gorzej by być nie mogło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu masz takie zdanie?

Znasz kogoś z tym silnikiem co miał gaz?

Ja powiem szczerze, że wszystkie Audi miałam w ropie...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik który posiadasz jest kiepski- awaryjny, lubi olej. Multitronic wcale nie lepszy... Dokładać do tej kombinacji gaz to już gruba przesada. 

 

Tym bardziej, że robisz krótkie odcinki a za granicą LPG nie jest tak łatwo dostępne jak w PL. Dolicz do kosztu założenia serwis, koszt przeglądu to zwróci się instalacja przy założeniu że nie zdechnie silnik lub skrzynia za ładnych parę lat. 

Nie wspomniałaś jakie masz przebiegi roczne, dużo od tego zależy. Jak robisz poniżej 10-12 tys rocznie bym odpuścił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm... starą audi do kwietnia 2014 do dnia dzisiejszego zrobiliśmy 127 tyś...

to wychodzi około 40 tyś km na rok, ale nie jest to równomierne bo wiem, że w zeszłym roku zrobiliśmy około 50tyś.

Obliczyłam dzisiaj, że gaz powinien się zwrócić przy jakiś 15 tyś km. Ale to wielki szacun, bo nawet dobrze nie wiem ile to pali.

Dzisiaj sprawdziłam, że na 202km zapłaciłam coś koło 95zl za benzyne. Paragon w samochodzie... więc nie wiem dokładnie.

 

Może jestem głupia, ale nie wiem co ma skrzynia wspólnego z gazem?

Pierścienie raczej przegrzane nie są, gumki na zaworach też nie ciekną.... samochód ma 119tyś przejechane.

W lutym 2017 miał 115 tyś. 

O samochód mam zamiar dbać. Tym bardziej, że i tak płacimy tylko za części....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli masz przebiegi spokojnie na LPG a silnik i skrzynię już nie. 

Czemu wspominam o skrzyni? Nie ma różnicy, czy to manual czy automat. Mam na myśli konkretnie multitronica, jego koszty utrzymania i awaryjność.  Dokładając do tego Twój silnik + LPG i przebiegi wychodzi z tego niezła mieszanka. Gaz ma wyższą temperaturę spalania, co będzie negatywnie wpływało na silnik.  Oczywiście możesz zrobić jeszcze ćwierć miliona km bez awarii, ale masz na to mniejsze szanse jak z innym silnikiem i skrzynią.

Coś za duże masz spalanie- 10l/100km. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napraw skrzyni też się obawiam ;) ale czas pokaże co będzie... cena skrzyni ma ceny kosmiczne. W zasadzie chyba bardziej opłacałoby się kupić wtedy anglika...

Silnik jesteśmy w stanie ogarnąć sami :) wstawiam zdjęcia rozebranej Audi :) trochę głębiej też damy radę - chyba. Według książki wszystko było zmieniane na czas - wiec silnik powinien być w dobrym stanie. Rozrząd, stan filtrów też to potwierdza. Glowica, wymiana tłoków to też nie tragedia - przy własnych dupogodzinach w garażu koszt też nie jest najgorszy.

Samochodem bawię się w zasadzie od 4 dni :P choć mocno go nie katowałam :) kilka razy na sporcie. Jednak też miałam odczucie, że dużo pali... będę obserwować dalej.

Ile powinna palić paliwa, a ile gazu?

kontrola1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzyny ok 8 gazu ok 9. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi pali od około 9 do 12litrow. Gdzie 12 wyszło na bardzo szybkiej trasie z prędkościami nawet 200+. Przejechane mam jakieś 140tys zrobione w 4 lata. Instalacja za 2690,zwróciła się bardzo szybko. Intsalacja BRC SQR. Butla około 45  litrów. Ogólnie wymieniam filtry i leje na miesiąc 50-100zl PB reszta to samo LPG. Do tej pory dwa wtryskiwacze wymienione i reduktor. Na blacie 270tys km. Olej na 15 tys wyjdzie z dolewek jakieś 3 litry. 

Ogólnie nie taki diabeł straszny jak go malują :) Dla mnie trochę za wolny,ale odpłaca bezawaryjnością :D


[sIGPIC][/sIGPIC]Zadowolony posiadzacz ALT-ka :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W avanta wejdzie ci 72 litry butla.Wielu ludzi z forum ma taką.Jak masz zamiar długo tym jeździć i w sumie robisz przebiegi,to sie nie zastanawiaj tylko montuj.ALT ci będzie okolice 10 średnio palił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 340,000 km (auto w aso do 2015 gdzie miał 242k km, kupiłem w maju gdzie licznik pokazał 243k km :D) montować gaz czy nie? Silnik pracuje ładnie, oleju bierze też ładnie (w sensie dużo).

Rocznie około 30,000 km, więc stosunkowo szybko instalacja się zwróci - pytanie czy nie naciągnie mnie na koszty z ewentualnymi usterkami silnika. Ktoś zakładał gaz przy takich przebiegach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg nic do gazu nie ma. Jak silnik ok to i z gazem będzie ok. Jak silnik kupa, to może się nawet nie zwrócić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...