Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie silnikiem


pawel3001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc ponieważ nikt z mechaników nie wie co się dzieje. 

Pierwszy problem to gdy silnik jest między 50 a 90 stopni to strasznie trzęsie silnikiem i kabiną. 

Drugi problem to znikający płyn z chłodnicy i nie wiem skąd. 

A trzeci problem to taki ,że jak przyśpiesza samochód to czasami tak jak by tracił moc i turbo się nie włącza ,nie przyśpiesza. 

Może ktoś wie o co chodzi, sporo włożyłem już w ten samochód i szkoda się co pozbyć.

Dodam, że to silnik blb 2.0tdi 2005 rok.

Pozdrawiam 

Edytowane przez pawel3001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było wile razy na forum.

zobacz, czy się nie poci pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu. jest tam taki zawór jak ciśnienie za duże to upuszcza płyn. może być widać na nadkolu.  Generalnie poszukaj czy nigdzie nie widać wycieku. zobacz pod korek czy nie widać oczek płynu. nie wiem czy masz różowy czy zielony.

jak będzie widać na korku, a pod zbiorniczkiem się poci to raczej głowica do remontu/ wymiany, choć może sama uszczelka walnięta.

masz problem w EGR, do czyszczenia/ wymiany. Przez to trzęsie, ewentualnie N345 może źle wysterowywać otwarcie chodniczki spalin.

Turbo może być już sfatygowane, jeśli olej zmieszany z płynem - traci właściwości smarne.

Generalnie szykuje się duży wydatek na święta, żeby to wszystko ogarnąć, jak nowa głowica, regeneracja turbiny itp to może dojść z robocizną do połowy wartości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym EGR to mozna odpiac na probe wtyczke i zobacz czy sie poprawi. dobrze by bylo jakbys logi zrobil '11 '13 '4 grupy i wrzucil, bo moze to pompki juz kuleją no i byloby widac jak turbina.

wiesz tak napisalem co moze byc, ale rownie dobrze co kolwiek innego, to takie wrozenie z kuli na odleglosc. na forum mozemy tylko tematy do sprawdzenia podac. mam nadzieje ze nic wielkiego u Ciebie.

napisz co pod korkiem, mozesz zdjecie zrobici i wrzucic no i te logi przydaloby sie. zobacz na pewno jak sie nagrzewa z odlaczonym egr, to ta wtyczka blizej kolektora dolotowego, bardzej na prawo jest klapa gaszaca. pewnie po jezdzie wywali blad na blacie ale do powinien zniknac po podlaczeniu z powrotem i wlaczeniu silnika jeszcze raz.

 

u mnie plyn wyganialo tym zaworkiem no i mialem pekniecie glowicy, o tyle nieszczesliwe miejsce ze nie dalo sie jej zregenerowac i nowa zawitala -> 3k peklo  za sama glowice ;/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem z trzęsieniem ale z EGR-em nie próbowałem odpinać. Wtryski wartości dobre pokazują, wszyscy ręce rozkładają. zamontowałem zaworek zwrotny bo myśleli ze może paliwo się cofa ale to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korkiem jest ok ,nic nie ma sam olej.

Wszędzie sucho,na silniku i nadwoziu. 

Pompowtryski są ok już sprawdziłem. 

W następnym tygodniu sprawdzę co2 w płynie chłodniczym i zobaczymy co wyjdzie. 

Dziękuję za podpowiedź ż EGR i wtyczką. 

Dam znać co wyszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...