Jump to content
IGNORED

[B7 BRB] Płyn do wspomagania


Ditomee

Recommended Posts

Witam sprawdziłem dziś zbiirniczek od płynu wspomagania i było na minimum chciałem dolać i nie wiem jaki bo różne opinie : korek szary z opisem g00200 mineral , znalazłem taka opinie

 

Fabrycznie B6 był zalany G002000 (Pentosin CHF11S) który jest olejem syntetycznym, B7 chyba G004000 (Pentosin CHF202) który jest również olejem syntetycznym. Nie ma co oszczędzać na oleju do wspomaganie, różnica będzie mała, a koszty spowodowane niewłaściwym (zbyt rzadkim) olejem we wspomaganiu pójdą nawet w kilka tysięcy złotych przy dużym pechu.

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jest taki 45f1b9164e7a505bf6770e0fd88c877e.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem takie info

06161 to syntetyk zielony,zielona butelka,czerwony korek= G 004000M2 
06162 to minerał zielony,biała butelka zielony korek=G 002000. 

To chyba lepiej nie mieszać żółtego minerala z syntetykiem tylko dolać zielony mineral ?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Ditomee napisał:

To chyba lepiej nie mieszać żółtego minerala z syntetykiem tylko dolać zielony mineral ?
 

Dokładnie , dolej minerała :hi:

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem takie info co o tym myślicie :

Przeczytalem juz troche tematow i pogrzebalem w sieci na temat rodzaju plynow do wspomagania. Ogolnie wyszlo na to ze poza ori plynem VAG dobry bedzie FEBI 6162 mineralny z zielona nakretka. A tu na koniec czytania natknalem sie na post w ktorym autor twierdzi ze zna przedstawiciela firmy ZF na polske a ten mowi ze FEBI 6162 mineral nie nadaje sie do ukladow wspomagania kierownicy w audi a4 b6 z uwagi

Fabrycznie B6 był zalany G002000 (Pentosin CHF11S) który jest olejem syntetycznym B7 chyba G004000 (Pentosin CHF202) który jest również olejem syntetycznym. Nie ma co oszczędzać na oleju do wspomaganie różnica będzie mała a koszty spowodowane niewłaściwym (zbyt rzadkim) olejem we wspomaganiu pójdą nawet w kilka tysięcy złotych przy dużym pechu. Pentosin jest dostawcą tego płynu do fabryki na pierwsze zalanie więc można spokojnie go stosować



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Na zimnym silniku poziom płynu powinien znajdować sie przy znaku MIN na wskaźniku,do 2 mm powyżej lub poniżej znaku.Na ciepłym silniku,tj temp około +50C poziom plynu powinien znajdować się między znakami MIN-MAX,gdy pokrywa jest wkręcona. Koła przednie powinny być ustawione jak do jazdy na wprost.

 

 

 

Tez podobno lepiej zalać

Mobil ATF 220 + dodatek STP do WSPOMAGANIA ATF

 

CO O TYM WSZYSTKIM MYŚLICIE

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Ditomee napisał:

CO O TYM WSZYSTKIM MYŚLICIE

To wszystko za mocno się kupy nie trzyma, tak na logikę utrzymywanie zbyt niskiego poziomu płynu w zbiorniczku grozi zapowietrzeniem układu,  którego odpowietrzenie później nie zawsze jest łatwe.

A co do samego płynu, przy tylu pojawiających się wątpliwościach,  to najprościej jest po prostu pojechać do ASO , kupić buteleczkę zalecanego przez Audi, dolać i zapomnieć o temacie :):hi:

Link to comment
Share on other sites

temat wałkowany 100 razy

g00200 to samo co g00400m2

febi 6162 który każdy wciska do a4 nie nadaje się do audi według producenta spełnia normy BMW

febi 6161 natomiast spełnia normy audi G00200 i G00400M2

tylko po co kombinować jak litr febi 6161 kosztuję tyle samo co G00400M2

Edited by wyzyk83
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Wyjasnione dziękuję.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dostałem info że na dolewke lepiej dać
Prestone 355 ml as260 i nie lać żadnego febi.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Ditomee napisał:

Dostałem info że na dolewke lepiej dać
Prestone 355 ml as260 i nie lać żadnego febi.

Najlepiej kupić 2L ori płynu w ASO Skoda (jest taniej) i przepłukać układ 1,5L według opisu z forum, reszta zostanie na ewentualną dolewkę.

Link to comment
Share on other sites

Jest niedziela (faken) i nie dostanę innego niż hipol atf2d. Muszę wrócić do domu, bo jestem na wyjeździe. Zaczęło buczeć, sprawdzam w zbiorniczku, a tam mniej niż mini. Mogę dolać do tego co jest czy jechać z buczącym?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bialutki19 napisał:

Jest niedziela (faken) i nie dostanę innego niż hipol atf2d. Muszę wrócić do domu, bo jestem na wyjeździe. Zaczęło buczeć, sprawdzam w zbiorniczku, a tam mniej niż mini. Mogę dolać do tego co jest czy jechać z buczącym?

Jak musisz wracać sporo km to lepiej dolej ATF-a , wrócisz to wymienisz płyn na właściwy.

To zawsze mniejsze zło niż jechać na sucho :P

A gdzie w ogóle jesteś , może ktoś w okolicy ma buteleczkę na półce w garażu ?

Jakbyś był w mojej okolicy to takowa stoi w dobrym miejscu :D

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak musisz wracać sporo km to lepiej dolej ATF-a , wrócisz to wymienisz płyn na właściwy.

To zawsze mniejsze zło niż jechać na sucho :P

A gdzie w ogóle jesteś , może ktoś w okolicy ma buteleczkę na półce w garażu ?

Jakbyś był w mojej okolicy to takowa stoi w dobrym miejscu :D

Dzięki za radę ?. Byłem na pomorzu, a musiałem w lubuskie wrócić. Dolałem to co było, a od rana powalczyłem z płukaniem i wymianą. Dolałem Febi i nie będę zamawiał ori, jak się dowiedziałem u mechanika, że oba są rozlewane w jednej fabryce. Wszystko chodzi jak należy, już nie buczy. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...