Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka kanału spalania


Ombree

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Byłem dziś na przeglądzie i diagnosta mi powiedział, że mam trochę przekroczone spaliny. Dokładniej to nie spala mi całej mieszanki. (A ostatnio zauważyłem większe spalanie) Miałem robioną głowicę, bo auto brało mi olej. Diagnosta stwierdził, że komputer auta nanosi poprawki na mieszankę i skoro wcześniej brał olej to była poprawka naniesiona, a teraz jest inna mieszanka. Powiedział, żeby przywrócić komputer do ustawień podstawowych. Mam komputer do diagnostyki, ale żeby przejść do takiego głębszego menu muszę znać kod kanału. Macie może spis tych kanałów po polsku, ewentualnie podpowiedzieć gdzie mam tego szukać. Może to zły odczyt z sondy, też musiałbym znać nr kanału, żeby dobrać się do takiej informacji. Samochód to Audi A4 B6 2.0 benzyna ALT z 2001r.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zapoznam się. Aczkolwiek wolałbym zrobić to swoim sprzętem. Mam Auto Skaner Dominator MAX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ty od tego remontu jezdzisz? Bo jak przejechałeś ze 100km, to to co mowi ten diagnosta to raczej nie ma już miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to silnik już dawno się zaadaptował do mieszanki, jeśli o tym mówił diagnosta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup kabel KKL, zrób logi może coś się da zobaczyć. A jak nie to szukaj, bo przez internet Ci nie znajdziemy. Powodów może być kilka. Np. kat może być nie tegez, mogą lać wtryskiwacze, przepłwyomierz wadliwy i pewnie jeszcze kilka innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zamówiłem już ten kabel. Po weekendzie przyjdzie, więc zrobię testy i  wtedy się zobaczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Dziś przyszedł mi kabel, więc zabrałem się za testy. Testy sondy lambdy wyszły ok, a gdy przeszedłem do testu katalizatora, nie przeszedł go. A na stacji diagnostycznej pomiar katalizatora sugerował, że jest on w pełni sprawny. Przy auto teście wywaliło mi błąd:
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 907 557    
   Component: 2.0L R4/5VS     G   0006
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 66565
1 Błąd Zapis.:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
            P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
Readiness: 0000 0001

Skasowałem go, ale odkąd używam auta nigdy mi taki nie wyskoczył. Dopiero po wywołaniu zdalnie testu. 
Proszę o analizę logów. Ten dynamiczny test z poradnika wyszedł mi tylko do 5tys obrotów zamiast do 7, bo nie miałem gdzie się rozpędzić, a robiłem ten test sam, więc nie chciałem się rozbić xD

Pozdrawiam

LOG-01-003-020-091 zmienn faz.csv

LOG-01-031-033-002 z grupą 031.csv

LOG-01-032-033-002 - wolne obroty.csv

LOG-01-032-033-002 butowanie.csv

LOG-01-033-032-002 log dynam.csv

Temp po odpaleniu silnika:

Temp audi po odpaleniu.jpg

Temp na zimno po nocy:

Temp audi.jpg

Wywołany test kata:

Test CAT.jpg

Okno kodów gotowości:

TEST.jpg

Edytowane przez Ombree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo nieładne, nie logi, nie do oceny. Poza tym że na biegu jest ubogo to nic nie mozna powiedzieć. Przyczyny dlaczego ubogo nei da się ocenić z tego czegoś. A powodów może być sporo,  dziurawy dolot, odma, wydech, niedziałajaca pompa, przeplywka, to tylko te najczestsze. Poradniki nie powstały od tak sobie, jak nie zrobisz zgodnie ze sztuka to guzik z takich logów. 

dobić trzeba minimum ponad 6000RPM, chociaz na jednym logu z grupami 002+033. Logi dynamiczne robi się dwiema grupami na raz, zeby był mniejszy input lag. I nie czekaj długo na te logi, bo jazda z ubogą mieszanką nie jest zdrowa dlasilnika. Musisz znaleźć dłuższa trasę i wziąć kogoś do pomocy. Wbrew pozorom klikniecie start log i stop nie jest zbyt skomplikowane i idzie tego nauczyć nawet małpe ;)

 

P.S. Nastepnym razem gdy nie bede sie odzywal dlugo to napisz PW, bo jakos mi uciekl ten temat.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zrobiłem logi. Rozkręciłem altka do 7k obrotów :) A co do skomplikowania to samo przyciśnięcie startu nie jest problemem. Gniazdo diagnostyczne mam pod kierownicą i kabel ledwo mi starcza gdy laptop leży na siedzeniu pasażera xD Ale tym razem wziąłem go na kolanka i nie było problemu :)
Pozdrawiam

LOG-01-033-002-05-01-18 - 2.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bida z przepływem, najpewniej do zmiany przepływka (od razu oszczegam że tylko orginały wchodza w gre). Wczesniej warto obejrzeć dolot i odmę pod kątem szczelności. Dla pewności dopytam czy gaz był wcisniety w opór?
pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, może nie od samego początku, ale od 1800obr na pewno. A co do odmy to mam sprawdzić czy nie ma pęknięć, czy jest jakiś konkretny sposób na to?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak było w opór no to dobrze. Jakkolwiek byś to nie robił masz to po prostu zrobić dobrze. Ma być szczelne i masz być tego pewnym. Najlepszy sposób to ciśnieniowo, pompując powietrze, na forum jest o tym raczej sporo. Mniej dokładnych sposobów jest mnóstwo, od na PLAKa przez na papierosa po na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o przepływomierz to taki za 200 zł z Boscha jest ok ? Czy raczej to też padło?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz gdzieś nowy za 200zl bosh z tymi samymi  oznaczeniami to bierz. Normalnie sam  wkład kosztuje koło 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy wymienię przepustnice na nową to od razu mogę zrobić logi ? Czy najpierw trzeba trochę pojeździć, żeby komputer się nauczył itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...