Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 c7 2.0tdi szarpanie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent C7 2.0 TDI ULTRA CNHA S-TRONIC

Sprawa wygląda tak, wsiadam do auta ( zimne, np po przestanej nocy), odpalam skrzynia na D i delikatnie puszczam hamulec auto szarpie, skacze 2-3 razy tak jakbym w manualu nieumiejętnie puszczał sprzeglo.  Na R podobnie chociaż wydaje się że mniej.

Z podwórka muszę wyjeżdżać na 3 razy, najpierw do przodu, do tyłu i znowu do przodu i przy tych 3 startach zawsze szarpnie. 

Na skrzyżowaniu po 400m jest już wszystko ok, auto rusza płynnie bez żadnych zastrzeżeń. 

Wszystkie zmiany biegów, redukcje zmiana D-R-P-N bez zastrzeżeń. Manualna zmiana tak samo. Biegów nie przeciąga, zmienia od ręki wszystko gladziutko.  Olej w skrzyni wymieniony 20k km wcześniej.  

 Auto jak na 190km lata jak trzeba ...... 

Zmieniona dwumasa bo się odzywała ale miałem nadzieję że pomoże to też na to szarpanie, niestety. 

Zmieniony filtr paliwa, zmieniony czujnik temp chłodziwa. Brak poprawy 

Wtryski w normie, nawet bardzo ładne korekcje.

Błędów brak jakichkolwiek......  

Rozrząd nowy. 

Objawów nie ma również kiedy temperatura na zewnątrz jest wyzsza niż 5-6*C

Opublikowano

Moze cos zj**... z wymiana oleju w skrzyni, bo to ewidentny objaw skrzyni

Opublikowano
2 minuty temu, bigjasiu napisał:

Moze cos zj**... z wymiana oleju w skrzyni, bo to ewidentny objaw skrzyni

Potrafisz mi to wyjasnic w jaki sposób jest to zależne od temperatury czy to silnika czy panującej aktualnie na dworze? 

Opublikowano

Gęstość oleju, jezeli 20 tyś km tem miales wymieniony olej, domniemiewam ze w okresie letnim, teraz na zimnym olej jest gestszy i hydraulika fiksuje... ale to sa tylko moje przypuszczenia

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, bigjasiu napisał:

Gęstość oleju, jezeli 20 tyś km tem miales wymieniony olej, domniemiewam ze w okresie letnim, teraz na zimnym olej jest gestszy i hydraulika fiksuje... ale to sa tylko moje przypuszczenia

Ale czy to możliwe że po 300-400 m jest już na tyle rozgrzany że problem znika? 

Wydaje mi się że skrzynia wrzuca bieg już w momencie kiedy przestaniesz wybierak na D czy R 

I w tej chwili nie ma żadnych szarpniec.  

Edytowane przez duffy
Opublikowano

Moja subiektywna ocena TAK, pamietasz, albo masz kwity jaki olej byl lany?

A po drugie, jak samochod jest cieply, idziesz do sklepu i po ok 1h  wracasz i jedziesz jest wszystko OK!?

Opublikowano (edytowane)

Auto mam od 2 miesięcy, poprzednia zmiana była w aso w niemczech Z zachowaniem zalecanego przebiegu. Filtr wymieniony również. 

Auto dopóki nie wystygnie  zupełnie,  nie sprawia problemu. 

 

Edytowane przez duffy
Opublikowano

Dalej podtrzymuje swoja TEZE!!! 

w dsg wymiana oleju jest banalnie prosta, na Youtube jest mase filmikow jak to zrobić, chyba ze ktos ma inny pomysl...

Opublikowano

Zadzwon do bartka on Ci podpowie a jak masz do niego blisko to podjedz... jak dla mnie to skrzynia... ta wyniana w serwisie to pewniak ??

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, amaradaar napisał:

Zadzwon do bartka on Ci podpowie a jak masz do niego blisko to podjedz... jak dla mnie to skrzynia... ta wyniana w serwisie to pewniak ??

Wszystkie naprawy i serwisy zapisane w historii pokrywają się ze stanem faktycznym więc myślę że pewna.

Jakiś namiar na Bartka?  

Edytowane przez duffy
Opublikowano

Masz napęd quatrro że masz s-tronica ? filtry w skrzyni wymienione oba? objaw na uszkodzenie zaworu ciśnienia w płycie mechatroniki

potrzebne by było info jaki masz soft w skrzyni bo te najnowsze od 012 w góre potrafiły robić takie cuda......

Opublikowano (edytowane)

Nie mam quattro, ultra byla/jest spinana z s-troniciem. Auto z 2014r,  Gdzie sprawdzę wersję softu?  Czy mam rozumieć że może to być tylko jego wina? 

Co do filtrów nie mam pojęcia, nie ja to robiłem, miałem nadzieję że rok jazdy przede mną zanim czeka mnie serwis olejowy skrzyni. 

Edytowane przez duffy
Opublikowano

identyfikacje softu zrobisz sprzętem diagnostycznym jak np.vcds ,jak bym zrobił serwis skrzyni... i pamiętaj są dwa filtry oleju

Opublikowano
11 godzin temu, duffy napisał:

Wszystkie naprawy i serwisy zapisane w historii pokrywają się ze stanem faktycznym więc myślę że pewna.

Jakiś namiar na Bartka?  

Kolega o nicku Bart-S ;)

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, dieselchip_ napisał:

objaw na uszkodzenie zaworu ciśnienia w płycie mechatroniki

Po rozmowie z serwisem skrzyń biegów podejrzenie również padło na te zawory. Auto na dwa trzy dni do nich i jeśli to co zrobią nie pomoże to nie liczą za to kasy. Podobno były już takie przypadki.  W przypadku wyeliminowania usterki kwota i tak do przyjęcia.  Auto po nowym roku odstawiam. Mam nadzieję że będzie ok. 

W innej firmie padło od razu ze sprzęgła za 4000 i robota drugie tyle. Dziękuję za tą kasę pogodze się z ręczna zmiana biegów i wrzucę sobie manualna skrzynie. 

Edytowane przez duffy
Opublikowano

Ja na poczatku zaczolbym od wgrania ewentualnego nowego softu- jezeli jest,  jak nie to, moze zakup zestaw naprawczy dla tej skrzyni, koszt okolo 1600 pln (ja to u siebie robilem i wszystkie niepokojace objawy zniknęły, jest watek o stronic, tam masz dokladnie opisane co ja robilem u siebie)

Opublikowano
W dniu 20.12.2017 o 13:45, duffy napisał:

Auto po nowym roku odstawiam.

No i co ze skrzynią Duffy ?

Opublikowano

Witam

Planuje zakup albo a4b8 lift 2.0 CNHA manulna skrzynia qattro albo własnie a6c7 2.0 CNHA ale wtedy tylko jest automat i jak czy udało się problem rozwiązać może został zastosowany zestaw naprawczy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...