reee_k Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Witam, mam problem z moim a4 BRD170 km Auto jest świeżo po wymianie czujnika temperatury spalin ( 1, auto wchodziło a tryb awaryjny) pojezdzilsm autem dw dni, przy parkowaniu a garażu zauważyłem ze pracuje non stop wentylator, a autem nie jeździłem jakoś szybciej, temperatura nawet nie drgnęła, zgasiłem silnik odczekałem chwile, odpaliłem ponownie, wentylator nie odpalał się do czasu aż nie przejadę kawałek autem, a do tego zapalił mi sie check engine, przejechałem się autem jeszcze trochę , ale z wentylatorem ten sam problem, a do tego włączyła się kontrolka od dpf( który był podczas wymiany czujnika wypalony na trasie prawie do zera) ? Postanowiłem poleciec na obwodnice zrobiłem koło -5 km trzymając auto na 3k rpm ale nic to nie dało, auto nie dymi, nie traci mocy. Szukalem o wentylatorze czegoś, ale w większości tematów z tym związanych wiatrak włączał się nawet przy zgaszonym silniku, u mnie tego nie ma. Nie mam możliwości podpięcia teraz pod komputer, ani podjechania do mechanika, dlatego pytam tutaj. Z góry dziękuje za odpowiedzi i Życzę wszystkim Wesołych Świat
ecobuda Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Wszystko wskazuje na to że twój dpf chce się dalej dopalać. Musisz skasować błędy, próbować go odpalić zgodnie z procedurą(min 1/2 zbiornika paliwa,rozgrzany silnik, 2500rpm, prędkość 60/70km/h, włączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu) jazda ok 10-15min,Bez skasowania błędów sterowniki nie uruchomić procedury dopalania. Podsumowując, skasuj błędy, zatankuj paliwo i wio. A jeżeli jesteś pewny że dpf jest czysty to sprawdź wężyki od czujnika różnicy ciśnień czy są całe i czy są drożne. Ostatnią rzeczą może być uszkodzony sam czujnik ten do którego idą wężyki od dpf. Pozdrawiam i wesołych świąt.[emoji2]Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
pilKOZAK Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Czujnik musi być ori o takich samych numerach jak stary!!! niech Ci dobiorą po VINie w ASO. Wszystkie objawy jakie opisałeś to problem z wypalaniem DPFu Nie ma sensu gonić auta po 3tyś obrotów. 5ty bieg ~65km/h do 15min takiej jazdy i musie się wypalić (pod warunkiem że nie ma innych błędów w sterowniku)
dieselchip_ Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 ja masz zamiar jechać gdzieś dalej to sprawdzaj stan oleju , a reszta jak wyżej napisali koledzy
reee_k Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2017 Dobra panowie, sprawa wyglada tak, sprawdziłem na komputerze, błąd czujnika różnicy ciśnień, skasowany, narazie bez problemu, dpf tez już jest ogarnięty, po przepalaniu na trasie 13% sadzy Wiec chyba nie jest złe, jeszcze takie pytanko, bać się czujnika? Wiem ze nie jest drogi ale czy wymieniać na już czy jeszcze poczekać do następnego wyskoczenie błędu? Muszę w piątek zeobic trasę 500km i nie wiem czy dam rade to wymienić do tego czasu, a co do czujnika, to tak dobierany był po vinie z serwisu Wiec z tym jestem spokojny. 1
reee_k Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2017 W dniu 24.12.2017 o 00:03, dieselchip_ napisał: ja masz zamiar jechać gdzieś dalej to sprawdzaj stan oleju , a reszta jak wyżej napisali koledzy Olej sprawdzam na bieżąco, wszystko w normie od 500km, ale w razie w wożę ze sobą litra.
dieselchip_ Opublikowano 25 Grudnia 2017 Opublikowano 25 Grudnia 2017 (edytowane) sprawdzić drożność rurek / wężyków do filtra dpf - zrobic adaptacje czujniki i w droge na testy ps . nie masz sprawdzac czy go ubywa tylko jak dużo przybywa........ Edytowane 25 Grudnia 2017 przez dieselchip_
reee_k Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2017 3 godziny temu, dieselchip_ napisał: sprawdzić drożność rurek / wężyków do filtra dpf - zrobic adaptacje czujniki i w droge na testy ps . nie masz sprawdzac czy go ubywa tylko jak dużo przybywa........ Jestem trochę laikiem jeśli o mechanikę chodzi, mógłbyś doradzić jak to sprawdzić, który to wężyk? A co do oleju to ani nie ubywa ani nie przybywa, delikatnie poniżej max
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się