Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo, rozrząd, sonda lambda - błędy


lagru3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z autem które kupiłem jakiś czas temu. Pacjent Audi A4 B6 1.8T BFB 163KM. PB+LPG. W aucie był zrobiony program na 190KM.

Auto równo pracuje, przyśpieszenie wydaje się być ok, nic konkretnego się nie dzieje jednakże pojawia się check i pod kompem kilka błędów.

1) 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 002 - Lower limit exceeded - Intermittent

2) 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

3) 16514 - Oxygen (Lambda) - Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 008 - Implausible Signal

+ dodatkowo co jakiś czas pojawia się:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low

P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

//

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

 

1) Co do pierwszego błędu zrobiłem logi na biegu jałowym z kanału 090 + 091 + 093. Może ktoś ocenić? Log jest na postoju + drugi w jednym pliku w lekka przegazówka (ale to chyba nie było konieczne).

LOG-01-090-091-093.CSV

http://vaglogi.pl/log-090_091_093_5TgVx09.html

 

2) Turbo jest niedoładowane...Jakiś czas temu zapodałem do dolotu Wynns Turbo Cleaner ale chyba jednak niewiele to pomogło...Nie znalazłem żadnej widocznej nieszczelności. Przy okazji regulacji gazu Panowie stwierdzili że turbo ładuje tylko 0,8. Jakieś wskazówki?

3) Lambda przed katalizatorem - wcześniej był błąd grzałki tej sondy. Wymieniłem ją na Boscha i teraz pojawiają się takie błędy.

Dodam że wywala checka jednak tydzień się on świeci i tydzień się nie świeci...Ma ktoś jakieś pomysły od czego zacząć aby doprowadzić to auto do ładu.

Edytowane przez lagru3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi dynamiczne na Pb 2+33, 3+20, 115+118. Dodatkowo dynamicznie 90+91+93 żeby sprawdzić jak działa fazator. Przed logami skasuj błędy. Sprawdzałeś zawór dv?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka pokazuje jak dla serii i możliwe, że wtryski są na granicy pętlenia. Mógłbyś zrobić 2+33 powyżej 6tys obr. Turbo też powoli się rozkręca  ale.. Generalnie jest ubogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wolno wstaje, masz bład 16683 przez to, przyczyn może być kilka, sprawdzić trzeba dolot kompresorem, zawór dv czy sprawny. Jak to bedzie ok to trzeba zajrzeć do turbo czy nie popekane, co do błedów 1 sondy moze je wywoływac instalcja lpg, pojezdzij tylko na samym pb i sprawdz czy błedy od sondy tez wyskakują. Po sprawdzeniu dolotu jeśli nie ma nieszczelnośći i wskazania przpeływki sie nie poprawią to też nadaje się do wymiany. Trzecia sprawa to rozrząd, jest przestawiony o jeden ząbek, możliwe że na pasku ale trzeba to skontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, przem8 napisał:

Przepływka pokazuje jak dla serii i możliwe, że wtryski są na granicy pętlenia. Mógłbyś zrobić 2+33 powyżej 6tys obr. Turbo też powoli się rozkręca  ale.. Generalnie jest ubogo.

Wtryski może są na granicy zapętlenia z uwagi na program?

W wolnej chwili dorzucę log z 2+33.

5 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Turbo wolno wstaje, masz bład 16683 przez to, przyczyn może być kilka, sprawdzić trzeba dolot kompresorem, zawór dv czy sprawny. Jak to bedzie ok to trzeba zajrzeć do turbo czy nie popekane, co do błedów 1 sondy moze je wywoływac instalcja lpg, pojezdzij tylko na samym pb i sprawdz czy błedy od sondy tez wyskakują. Po sprawdzeniu dolotu jeśli nie ma nieszczelnośći i wskazania przpeływki sie nie poprawią to też nadaje się do wymiany. Trzecia sprawa to rozrząd, jest przestawiony o jeden ząbek, możliwe że na pasku ale trzeba to skontrolować.

Na sprawdzenie dolotu gdzieś podjadę bo nie bardzo mam jak to zrobić. Zawór sprawdzę w weekend.

Za przepływke odpowiada 002? Ile powinno przepływać powietrza?

Czy jest jakaś opcja żeby sprawdzić rozrząd bez demontażu przodu? Bo jeśli już bym to wszystko rozebrał to wziąłbym się za jego wymianę. Poprzedni właściciel niby deklarował się że go wymieniał ale różnie to bywa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lagru3 napisał:

Za przepływke odpowiada 002? Ile powinno przepływać powietrza?

Jak twierdzisz, że powinno być 190KM to co najmniej 150 powinno pokazywać. Jak zrobisz log do odcinki to będzie widać jak z paliwem. Zmieniałeś wtryski na większe przy okazji programu? Dodatkowo możesz sprawdzić ciśnienie paliwa przy pełnym bucie, na trójce do odcinki. Rozrząd powinno dać się sprawdzić bez demontażu przodu, chociaż trochę ciasno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek wyjechałem z pracy z zamiarem pogrzebania przy aucie i niestety zaczęły się problemy...Auto w zakręcie zgasło, odpaliłem i normalnie dojechałem do domu. Kiedy chciałem wjechać na plac auto zaczęło gasnąć. Odpalam obroty spadają. Zarówno na PB i na LPG. Na zimnym i rozgrzanym silniku to samo.

Błędy:
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
        P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded

+ te które były do tej pory:

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
        P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
        P1340 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
        P0130 - 008 - Implausible Signal
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
        P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Teraz jak odpaliłem auto to co prawda nie zgasło ale obroty nie są równe i silnik chodzi normalnie jak traktor...

Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8d8ZeaTT4u4

Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Edytowane przez lagru3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź cewki, coś z przepustnicą (uszkodzona lub zabrudzona) i do tego dochodzi przestawiony rozrząd jak kolega wyżej napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba odnalazłem źródło wczorajszych problemów. Eżektor się rozleciał...

26794288_1804199962946964_675514093_n.jp

26856964_1804224376277856_1600166332_n.j

Pytanie...czy zaznaczona rureczka powinna taka być jako ori? Jej króciec został w rurce zaznaczonej strzałka kiedy tylko to ruszyłem....

Edytowane przez lagru3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...