siniakTDI Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Mam problem z odpalaniem auta jak silnik jest zimny (np. po nocy) przy pierwszym uruchomieniu pali jakby na 3 gary i przez kilka sekund silnik nierówno pracuje, natomiast jak jest ciepły pali od strzała. Myślałem że któraś świeczka padła i postanowiłem posprawdzać świece, jednak wszystkie są sprawne (jeden koniec przewodu na (+) z akumulatora, drugi koniec przewodu na świece) wszystkie iskrzyły, sprawdziłem oporność miernikiem i wszystkie miały 0,8 ohm. Pomyślałem że skoro świece są dobre to pewnie prąd nie dochodzi do świec i rzeczywiście wziąłem małą żaróweczkę z dolutowanymi dwoma przewodami i jeden koniec przyłożyłem do ( - ) minusa na akumulatorze a drugi koniec wkładałem po kolei do każdego kapturka przewodu zasilającego, przekręcenie stacyjki i...... klops żaróweczka w żadnym z kapturków się nie zapaliła. Czyli prąd do kapturków nie dochodzi tylko dlaczego? Wyczytałem na forum że odpięcie czujnika podwójnego G62/G2 powoduje że komputer cały czas podaje napięcie na świece, więc odpiąłem ten zielony czujnik G62, (i znowu jeden koniec żaróweczki na (-) minus z AKU a drugi do kapturka świecy, przekręcenie zapłonu i........ żaróweczka się zapaliła poświeciła z 8 sek. i zgasła i tak w każdym kapturku, dodam że po każdym zgaśnięciu żaróweczki słyszałem takie "cyk" to był chyba przekaźnik świec. I moje pytanie, czemu dopiero po odpięciu czujnika G62 pojawia się prąd na przewodach zasilających świece a jak go podłączę spowrotem i przekręcę stacyjkę to znowu brak zasilania
Wihajster Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 jak sprawdzałeś w temperaturze powyżej 5 stopni to napięcia nie będzie
siniakTDI Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Opublikowano 2 Lutego 2009 No na dworzu -2*C ale silnik był letni bo troszke pochodził, ale na fisie pokazywał -2*. Co tu ma decydujace znaczenie o załanczaniu świec, temperatura rzeczywista silnika (był letni) czy temperatura pokazywana na szafie czyli to co widzi ECU (-2* z płatkiem śniegu :gwizdanie:)?
Yaqb Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Wydaje mi sie ze temp. silnika ECU tez bierze pod uwage.
wojtekce Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Wydaje mi sie ze temp. silnika ECU tez bierze pod uwage. jak nie
Sztomel Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 o podawaniu zasilania na świece żarowe decyduje ECU wysterowując sygnałem (masą) przekaźnik podający prąd na świece, ECU dopiero wtedy poda sygnał sterujący na przekaźnik świec żarowych kiedy ustali za pomocą czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika G62, że temperatura płynu w silniku jest niższa niż 5*C, odłączenie wtyczki od czujnika G62 nawet na gorącym silniku spowoduje, że ECU nie "widzi" rzeczywistej temperatury płynu chłodzącego w silniku i "przyjmuje", że jest ona ujemna i dlatego podaje sygnał na przekaźnik świec a ten podaje na świece zasilanie.
siniakTDI Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Opublikowano 3 Lutego 2009 No i tu kolego bardzo jasno mi to wytłumaczyłeś dzięki Idę zaraz do garaż sprawdzę czujnikiem temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym, jak będzie poniżej 5* to zrobię ten sam teścik co wczoraj lecz teraz bez odłączania czujnika G62 i oczywiście bez uruchamiania auta żeby się nie nagrzał, stoi już 5 godzin to chyba wystygł. Sprawdzę też grupę 007 bez uruchamiania silnika zobaczymy co się okaże. A jeszcze jedno przekaźnik wczoraj cykał więc jest chyba dobry, a który to "bezpiecznik" świec żarowych, jakie oznaczenie i gdzie się znajduje ? Może on jest niesprawny.
Sztomel Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 bezpiecznik świec żarowych masz sprawny bo po odpięciu wtyczki od G62 pojawia się u Ciebie zasilanie na kapturkach prądowych świec.
szymek697 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 I co w końcu wyszło? Bo mam ten sam problem i nie wiem czy bedzie wina czujnika czy przekaźnika. Z jednej strony można go wykluczyć bo świece sie załączyły i tak jak kolega pisał jakies 8 sekund i zgasły ale po podłaczeniu kompa jest błąd przekaźnik świec żarowych przerwa zwarcie do masy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się