Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Opiłki po wymianie oleju ....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj po wymianie oleju znalazłem opiłki wielkości ok. 1 mm wyglądają na aluminiowe. Ma ktoś jakiś pomysł co może się piłować? Jeżdżę na Mobilu Super S 10w/40 a przebieg to już 245 tyś

Opublikowano

A zauważyłeś wcześniej jakieś niepokojące objawy, jakieś stuki czy coś takiego?

Opublikowano

słychać tylko zawory na zimnym silniku po minucie już jest cisza

Opublikowano

Przy tym przebiegu to powinno sie juz lac mineral, tzn nie jest to konieczne, bardzo zalezy od stanu silnika, a pilowac moze sie tam wszystko jezeli olej jest cienki to zaraz po rozruchu moze byc niskie cisnienie, takze moze lepiej daj mu gestrzy olej bo panewki szybko ci sie wysraja.

Opublikowano

Opiłki na korku to objaw raptownego zużycia silnika. Przyczyną może być przegrzanie, zły olej lub jego brak etc. Sama wymiana oleju nie naprawi części zużytych, ale można się ratować silikonami po uprzednim wypłukaniu silnika i jeszcze użytkować przez jakiś okres. Jeżeli pracują zawory podczas startu to jest to objaw bardzo niepokojący, minuta to bardzo długo. Spróbuj to wyeliminować całkowicie. Jeżeli (silnik pracuje) po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywają się spaliny to silnik jest zużyty. :confused4:

Ja uważam, że naprawa silnika jest nieopłacalna i lepiej wymienić na nowy - może być używany. Jeżeli kupisz silnik serwisowany to można go jeszcze użytkować przez wiele lat.

Jak czesto dolewasz oleju do silnika i jak często wymieniasz olej na nowy?

Opublikowano

Od ostatniej wymiany nic nie dolewalem, wymienilem po 10 tysiacach. I juz sam nie wiem co robic jedni pisza zeby nie lac mineralnego drudzy znowu zeby lac :mysli:

Opublikowano

Z tym mineralnym to jest tak, że jak ma większe luzy np. na panewkach, to olej bardziej gęsty może uszczelnić luzy i mozna dalej jeździć - bez jakiś kosztów. Samym olejem nie można naprawić silnika, ale można go jeszcze użytkowac przez wiele lat. Ja radziłbym silikon, po jego przepłukaniu - efekt jest oczywisty. Sprawdz , co się dzieje z pompą oleju - zrób serwis samochodu. Brak spalania oleju mówi, że silnik jest zdrowy. To pukanie zaworów w czasie startu jest nie do przyjęcia. Krótko mówiąc warsztat. Zdrówka :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...