Gość czadzik Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 Witam Dzisiaj po wymianie oleju znalazłem opiłki wielkości ok. 1 mm wyglądają na aluminiowe. Ma ktoś jakiś pomysł co może się piłować? Jeżdżę na Mobilu Super S 10w/40 a przebieg to już 245 tyś
Gość BIKER Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 A zauważyłeś wcześniej jakieś niepokojące objawy, jakieś stuki czy coś takiego?
Gość czadzik Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 słychać tylko zawory na zimnym silniku po minucie już jest cisza
maro71m-1 Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 Przez minute to ten silnik przechodzi katorgę ,uciekaj z tym olejem.
Booster Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 Przy tym przebiegu to powinno sie juz lac mineral, tzn nie jest to konieczne, bardzo zalezy od stanu silnika, a pilowac moze sie tam wszystko jezeli olej jest cienki to zaraz po rozruchu moze byc niskie cisnienie, takze moze lepiej daj mu gestrzy olej bo panewki szybko ci sie wysraja.
Ronin Opublikowano 3 Lutego 2009 Opublikowano 3 Lutego 2009 Opiłki na korku to objaw raptownego zużycia silnika. Przyczyną może być przegrzanie, zły olej lub jego brak etc. Sama wymiana oleju nie naprawi części zużytych, ale można się ratować silikonami po uprzednim wypłukaniu silnika i jeszcze użytkować przez jakiś okres. Jeżeli pracują zawory podczas startu to jest to objaw bardzo niepokojący, minuta to bardzo długo. Spróbuj to wyeliminować całkowicie. Jeżeli (silnik pracuje) po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywają się spaliny to silnik jest zużyty. Ja uważam, że naprawa silnika jest nieopłacalna i lepiej wymienić na nowy - może być używany. Jeżeli kupisz silnik serwisowany to można go jeszcze użytkować przez wiele lat. Jak czesto dolewasz oleju do silnika i jak często wymieniasz olej na nowy?
Gość czadzik Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 Od ostatniej wymiany nic nie dolewalem, wymienilem po 10 tysiacach. I juz sam nie wiem co robic jedni pisza zeby nie lac mineralnego drudzy znowu zeby lac
Ronin Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 Z tym mineralnym to jest tak, że jak ma większe luzy np. na panewkach, to olej bardziej gęsty może uszczelnić luzy i mozna dalej jeździć - bez jakiś kosztów. Samym olejem nie można naprawić silnika, ale można go jeszcze użytkowac przez wiele lat. Ja radziłbym silikon, po jego przepłukaniu - efekt jest oczywisty. Sprawdz , co się dzieje z pompą oleju - zrób serwis samochodu. Brak spalania oleju mówi, że silnik jest zdrowy. To pukanie zaworów w czasie startu jest nie do przyjęcia. Krótko mówiąc warsztat. Zdrówka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się