Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AMB ANALIZA LOGOW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo proszę o analizę logów. W mojej opinii auto jest odczuwalnie słabsze, niż było kiedyś. Czasem jest ok, ale czasem zdaje się zamulone i nie reaguje tak szybko jak kiedyś. Nie znam się na na tym, dlatego proszę o jasne i konkretne info. Jakiś czas temu wrzucałem logi lecz kilka osób, które się wypowiedziały nie zauważyły nic niepokojącego. 

Logi są robione na tiptroniku przełączonym na manualny tryb, do samego kickdowna - bez wciskania. 

Z góry dzięki

 

 

STATYCZNE :

002-033-032

http://log.malonetuning.com/chart/228353#H8KLCADCisK7cFoCA23CjkEOw4MgDATDv8OiwrPCkQrDjW8QB1osworClMOgCMKcKMOtw6tLwoJUw7XDgMORM8K7WlsLwoUWw55JBS%2FCvsKSAGrCvDscYTPDgmbCnDY9w73DpMOlwpEywqlYeFsrw6DCrcODwplLw7pQOxEiZSpeCMK6w4k7FVHDgsOqUMO%2BSGfCo3d8CMOqw71DUFJ8w4lVaWt%2Fw4LCti9xcgjDusKSfhPCrsOrwpzDpHR6csOuCynCtB0vw68AAAA%3D

DYNAMICZNE:

002-033

http://log.malonetuning.com/chart/228354#H8KLCADCr8K8cFoCA23CjUEKw4MwDATDv8KiwrMMdcKbw58YH8OURsK4wobDhArCshLDksK%2Bwr5xDMKlwoced8KGYUMAw6VZNnYjGVU2QMKPwrfCiMO%2Fw7DCtcOhwofDjMO3XMOYJcKVdcKpwoDClw4nw5HDvMOmYyIkLsKsZAzDncKUwo3DlcKcwonDmx3DrcK5FcK9wqFxdMKvLwLDjcOpaWdywrzDvcKIw6BxwogIw75UwrTCmsOUZcOKw5bCjB9iw7wAEENIQsK%2FAAAA

003-020

http://log.malonetuning.com/chart/228355#H8KLCADCv8K8cFoCA03Ci0EOw4IwDATDv8OiwrMtwrVQw7hMwpRDwqBWwrBUw6LDinFRw6HDtcKQVkI9w67DjE4IcMOXw6dNClM2XcOmCsOYRWxwUsKTD8O%2FJkLDpsOCwpbCnGE3w6XDhcOmw6RKK8KlVVrCsTdpHMOpw71HYMKSH8K%2BJcKVw70gw4IJw484w6AFwq8RwqHDnw5pccKtw7Mkw558P8OEw7gFdcOnw6JCwpcAAAA%3D

115-118

http://log.malonetuning.com/chart/228357#H8KLCADDlsK8cFoCA03CjEEKw4MwDATDv8KiwrMECU1fE3xwa8OhCFI7w4hyScO7w7rDhA7ClB53Z3bDpxnCnsO5w7XCkMOEFDXDl8KtAA4OW8K5ZsKVL8KfESFyYsO1w4ZwwpHDtGY1wrJMO8O5XcOaw6LDmiwSwpjCgjdfw5haeUPDk8OKwo3DuBDDqMOzwpNBJS7DlsOPTsOzD8OMA8OecXIIY8KHwr5aLsObKsO9bMKcwpw7ADFPJ8KOwq0AAAA%3D

LPG

115-118

http://log.malonetuning.com/chart/228356#H8KLCADDucK8cFoCA03CjEEKw4MwDATDv8KiwrMECU1fE3xwa8OhCFI7w4hyScO7w7rDhA7ClB53Z3bDpxnCnsO5w7XCkMOEFDXDl8KtAA4OW8K5ZsKVL8KfESFyYsO1w4ZwwpHDtGY1wrJMO8O5XcOaw6LDmiwSwpjCgjdfw5haeUPDk8OKwo3DuBDDqMOzwpNBJS7DlsOPTsOzD8OMA8OecXIIY8KHwr5aLsObKsO9bMKcwpw7ADFPJ8KOwq0AAAA%3D

 

Błędy silnika - te błędy był również za czasów, gdy auto chodziło bardzo dobrze.  Mechanik stwierdził, że jest to od pompy SAI i nie wpływa to na moc auta.

Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 909 518 AK
   Component: 1.8L R4/5VT     G   0006
   Coding: 0016751
   Shop #: WSC 02120
2 Znalezione:  
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
            P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

Opublikowano

Błąd od pompy SAI, a drugi może być związany ze źle ustawionym lpg, nieszczelnością wydechu, umierającym katalizatorze itp. Jakie masz korekty w gr. 32 po jeździe na lpg? Z logów to turbo początkowo przeładowuje i trochę stuków w gr. 20. Kiedy wymieniałeś świece/cewki?

Opublikowano

Błąd od kata był od samego początku jak jeszcze auto śmigało, może się z biegiem czasu coraz bardziej zapycha dlatego jest opornie ? Kiedyś auto bardzo reagowało na pedał gazu i było bardziej żwawe, teraz jadąc nim czuje jak gdyby było mocno obciążone.

Co do korekt to sprawdzę jutro - mam sprawdzić blok 032 statycznie po jeździe na LPG tak ?

Co znaczą stuki na bloku 020 ?

Cewki to conajmniej 2 lata - prawdopodobnie jeszcze lepiej.

Świece półtora roku temu - przy zakładaniu gazu

Opublikowano
12 minut temu, Kiki28 napisał:

Co do korekt to sprawdzę jutro - mam sprawdzić blok 032 statycznie po jeździe na LPG tak ?

Jak przed zakładaniem lpg miałeś ten błąd od kata to nie będzie tego wina. Korekty w gr. 32 możesz sprawdzić ale co najmniej po 50km i bez żadnych logów tylko odczytać co tam jest. Dopuszczalne są +/-10, najlepiej jak najbliżej zera. W gr. 20 jest spalanie stukowe i dopuszcza się tam max. wartość 6 i zależy chociażby od jakości paliwa

Opublikowano

Czyli czego mam szukać ? Czy któreś z moich pomiarów wskazuje kondycję pompy paliwa ?

Opublikowano

Po tych logach nie widać problemów z pompą, wszystko w normie. Do ogarnięcia na pewno stan kata.

Opublikowano

A co do przeładowywania turbiny to co to oznacza ?

Kata można jakoś sprawdzić w 100% czy nie jest zapchany ?

Opublikowano
1 minutę temu, Kiki28 napisał:

Kata można jakoś sprawdzić w 100% czy nie jest zapchany ?

Poszukaj, bo jest opisana dokładnie procedura diagnostyki kata vagiem ale raczej nie daje 100% pewności. Co do turbo to nie wiem w czym dokładnie problem, może być zawór n75, nieszczelność, sztanga źle wyregulowana...

Opublikowano

Czy te przeładowanie turbo znacznie wpływa na moc auta i może być winowajcą, czy jest to zbyt mały ubytek ?

Opublikowano

Masz lekkie przeładowanie przy wstawaniu turbiny,  wpływa to na moc ale raczej pozytywnie, auto ma lepszego kopa z dołu, generalnie bym tego nie ruszał, co do reszty logów nie wyglada to żle, tak jak kolega napisał trzeba by zając się katem, wykrecić go i sprawdzić czy nie przytkany, a najlepiej wywalić od razu :)

Opublikowano

Ok, a czy należy szukać przyczyny w kacie czy może sonda któraś przekłamuje ? Czy z tych logów wynika, że sondy działają dobrze ?

Opublikowano

Ok w takim razie zajmę sie tym katem. Mam jeszcze jedno pytanko, czasem po odpaleniu po kilku godzinach przerwy przygasają mi światła i cała deska rozdzielcza. Przygaśnie tak z 10x i wróci wszystko do normy. Co moze być przyczyną? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...