petrosdbz20 Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 Hej. Jakiś czas temu miałem regenerowaną turbinę i od tego czasu wyskakiwał mi check z błędem ubogiej mieszanki. Mój mechanik stwierdził szwankujący elektrozawór turbiny, przez co przeładowuje. Wyjął zawór, którego zdjęcie wstawiłem na dole. Jego oznaczenie to 06f 145 710 c. Szukał w serwisach takiego samego, ale nigdzie nie było identycznego. I tu moje pytanie: Dlaczego przy wyszukiwaniu po powyższym nr wyskakują mi zawory z inną końcówką? O takie: Jaka jest szansa, że będzie ok? Na allegro znalazłem parę używek takich samych jak u mnie, ale nie mam pojęcia czy jest sens kupować używkę. Aktualnie jeżdżę na starym, ale bawię się z tą turbiną już od ponad 2 miesięcy i chciałbym jednak zakończyć ten temat, a szkoda mi trochę kasy na nową, kiedy przed chwilą tą regenerowałem.
lukaszlsw Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 To jest zawór DV, który upuszcza ciśnienie przy zdjęciu nogi z gazu, turbo przeładowywać może przez uszkodzony zawór N75 który reguluje pracą gruszki otwierającą westgate w turbo.
lukaszlsw Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 Co do zaworów DV te montowane w turbo mają chyba ze 3 wersje bo je producent poprawiał, różnią sie literką na koncu koszt w aso to ok 240zł jak dobrze pamiętam, są również wersje przy k04 które DV mają na wężu obok pokrywy silnika, ale w a4 nie występują. Ten zawór nie bedzie powodować przeładowania, winna leży albn w n75, źle wyregulowanej gruszce. Najlepiej zrób logi 115+118 i wrzuć tutaj
petrosdbz20 Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Opublikowano 5 Lutego 2018 3 godziny temu, lukaszlsw napisał: To jest zawór DV, który upuszcza ciśnienie przy zdjęciu nogi z gazu To może źle zrozumiałem lub mój mechanik źle się wyraził. Jeździł na diagnostykę i facet od kompa wskazał mu ten zawór. Mogłoby się to nawet zgadzać, bo miałem wrażenie, że check zapala się po puszczeniu gazu. Jeżeli to jednak byłby ten zawór, to spokojnie można go zastąpić tym z pierwszego zdjęcia lub np. takim o nr zakończonym G:https://www.olx.pl/oferta/zawor-dv-turbiny-06f145710g-2-0tfsi-nie-06f145710c-nowy-oem-CID5-IDrxbT1.html#050426154e ?
petrosdbz20 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Poszukałem trochę i wyczytałem, że najnowszy i niby najlepszy jest zawór o oznaczeniu 06H 145 710 D. To prawda? Również ma inne zakończenie, ale rozumiem, że jednak są zgodne ze sobą i pasują wymiennie?
petrosdbz20 Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 5.02.2018 o 19:05, lukaszlsw napisał: Najlepiej zrób logi 115+118 i wrzuć tutaj Zrobiłem 2 pomiary: https://log.malonetuning.com/chart/228715#H8KLCADCqiZ%2BWgIDbcKNTQ7DgiAQwoXDrzLDqyEpw5pEPQthMcOKwoTCklRoYDDDlcOTW2jDksK4cMO5w57Dt37CjMKBR3rDnkNkw6VzwqpLARwsNnNOOXx4wpMIwp4jZxLChsKdw4QXZ1HCksOUwqpoDcKtwrF3wqbDoFg5Eiosw408wqPDpMOKw7%2FDiMOlIMOkwpx6HzPCkMKDwp%2FCpMOfbMOJH2AGw5R4w4UTwo54wrMIwrpHwqhKKsOLHMO6wqQewq3DvQLCr8O5e1bDjQAAAA%3D%3D https://log.malonetuning.com/chart/228716#H8KLCADDlCZ%2BWgIDbcKNTQ7DgiAQwoXDrzLDqyEpw5pEPQthMcOKwoTCklRoYDDDlcOTW2jDksK4cMO5w57Dt37CjMKBR3rDnkNkw6VzwqpLARwsNnNOOXx4wpMIwp4jZxLChsKdw4QXZ1HCksOUwqpoDcKtwrF3wqbDoFg5Eiosw408wqPDpMOKw7%2FDiMOlIMOkwpx6HzPCkMKDwp%2FCpMOfbMOJH2AGw5R4w4UTwo54wrMIwrpHwqhKKsOLHMO6wqQewq3DvQLCr8O5e1bDjQAAAA%3D%3D Edytowane 9 Lutego 2018 przez petrosdbz20
lukaszlsw Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 W jakim celu chcesz zmieniać dv skoro twoje turbo trzyma zadane cisnienie i wstaje bardzo ładnie? Zmień lepiej mechanika
petrosdbz20 Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 6 godzin temu, lukaszlsw napisał: W jakim celu chcesz zmieniać dv skoro twoje turbo trzyma zadane cisnienie i wstaje bardzo ładnie? Zmień lepiej mechanika Więc to normalne, że w okolicach 1200 obr ciśnienie wynosi prawie 1000 przy oczekiwanych niecałych 400, a zaraz potem jest mniejsze niż oczekiwane? Szczerze to już mam dość mojego mechanika, ale nie mam nikogo innego. Po ostatniej regeneracji turbo wywalało mi błędy z ubogą mieszanką na jałowym i czasem wypadanie zapłonu. Zostawiłem mu samochód na tydzień, miał ogarnąć z komputerem. Odebrałem samochód z wymienioną uszczelką kolektora wydechowego i diagnozą padniętego DV. Teraz to w ogóle dziwne rzeczy się dzieją, bo po odpaleniu i wyłączeniu ssania, przy 800 obrotach samochód się krztusi i ciągle mam check engine (wcześniej przynajmniej po paru dniach gasł). Czytałem, że logi wystarczy do 4000, poza tym zbrakło mi prostej na więcej. Przy okazji sczytałem błędy: 008801 - Boost Pressure Control Valve (N249) P2261 - 008 - Mechanical Malfunction - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Reset counter: 255 Mileage: 162521 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 3536 /min Load: 9.8 % Speed: 134.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 13.0°C Absolute Pres.: 980.0 mbar Voltage: 13.843 V 000256 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0100 - 004 - Supply Voltage - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 162539 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Load: 0.0 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 15.0°C Temperature: 12.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 11.684 V 008583 - Bank 1; System too Lean at Idle P2187 - 004 - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100100 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 162546 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 815 /min Load: 16.5 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 70.0°C Temperature: 16.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.843 V 001287 - Idle Control System RPM P0507 - 001 - Higher than Expected. - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 6 Reset counter: 255 Mileage: 162570 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 910 /min Load: 14.5 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 93.0°C Temperature: 14.0°C Absolute Pres.: 980.0 mbar Voltage: 13.970 V 000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 162708 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 790 /min Load: 28.6 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 46.0°C Temperature: 33.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.335 V 000769 - Cylinder 1 P0301 - 008 - Misfire Detected Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 162708 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1417 /min Load: 28.2 % Speed: 17.0 km/h Temperature: 47.0°C Temperature: 24.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.589 V 000771 - Cylinder 3 P0303 - 008 - Misfire Detected Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 162708 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1417 /min Load: 28.2 % Speed: 17.0 km/h Temperature: 47.0°C Temperature: 24.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.589 V 000772 - Cylinder 4 P0304 - 008 - Misfire Detected Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 162708 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1417 /min Load: 28.2 % Speed: 17.0 km/h Temperature: 47.0°C Temperature: 24.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.589 V Readiness: 0000 0000 Serio, nie wiem już co robić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się