Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcie przy najniższych obrotach na LPG


sebagd

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam problem z szarpnięciem (tak jakby zapłon wypadał) przy obrotach jałowych i wciśniętym gazie na max. Taka sytuacja jest tylko na zimnym silniku (do około 50 st) na LPG. Wcześniej problem również występował na PB, ale po wymianie świec ustąpił. Gaz założony we wrześniu. Byłem po zmianie świec ustawić na nowo gaz. Cały dzień przesiedziałem u gaziarza, żeby testować na zimnym czy jest lepiej. Stanęło na tym, że zrobił mi dotrysk benzyny w najniższych obrotach i problem istnieje dalej, ale jest dużo lepiej. Natomiast ja uważam, że to nie jest rozwiązanie i chcę dojść do przyczyny takiego zachowania silnika.  Na początek chciałbym zrobić logi w Vag-com , tylko pytanie jakie bloki oprócz 3? 

W Vag-Com nie widać, żeby zapłon wypadał.

Błędy w silniku mam dwa, tj. p0420 oraz p1114. Sonda była wymieniana na inną sprawną i błąd p0420 był dalej. Samochód z tym błędem działał dobrze przez pół roku. 

Moje pierwsze spostrzeżenie pada na przepływkę, postaram się zrobić logi dynamiczne oraz statyczne bloku 3 i wkleić link tu na forum. Samochód jedzie jak powinien, nie odczuwam jakiegoś spadku mocy. Dodam jeszcze, że jak temperatura powietrza jest wyższa to mam wrażenie, że jest lepiej.

Świece NGK Platinum, gaz przełącza się przy 30 st.

Edytowane przez sebagd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sebagd napisał:

tylko pytanie jakie bloki oprócz 3? 

2+33, 3+20 i 115+118. Przed logami kasuj błędy. Na lpg możesz zrobić 2+33. Wypadania zapłonu masz na 15 i 16 kanale więc możesz sobie sprawdzić na jałowych. Może wtryski już kleją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie udało mi się uporać z VCDS,poniżej logi. temperatura zewnętrzna około -3 stopnie C.

002+033 LPG
http://vaglogi.pl/log-002_033_wdGx8.html

002+033 PB
http://vaglogi.pl/log-002_033_dnGjkG.html

03+020 PB
http://vaglogi.pl/log-003_020_xQbAQ8.html

115+118 PB
http://vaglogi.pl/log-115_118_8fhv22.html

Poczytałem trochę o tym, co to jest klejenie wtrysków LPG, ale czy to możliwe, że w 5k km mogłoby tak się dziać?  Wtryskiwacz to LPG Barracuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sebagd napisał:

Poczytałem trochę o tym, co to jest klejenie wtrysków LPG, ale czy to możliwe, że w 5k km mogłoby tak się dziać?  Wtryskiwacz to LPG Barracuda.

Auto masz po programie. Gaz jest masakrycznie ustawiony i lepiej nie jeździj na lpg. Turbo późno wstaje i te błędy to mogły mieć związek ze źle wyregulowanym lpg. Możesz sprawdzić szczelność dolotu, najlepiej kompresorem, i zawór dv. Na benzynie po logach wielkiego dramatu nie ma...

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoki parametr Lambda (%) w bloku 003 świadczy o złym ustawieniu gazu? Miło, że auto jest po programie, ale pytanie czy jest dobrze zrobiony i ile koni mniej więcej może teraz mieć. Późne wstawanie turbo może być spowodowane nieszczelnością dolotu lub uszkodzonym DV? 

Czy bez kanału obejdzie się przy sprawdzaniu DV i szczelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sebagd napisał:

Wysoki parametr Lambda (%) w bloku 003 świadczy o złym ustawieniu gazu?

W bloku 33 chyba Ci chodziło :P Na lpg jest bardzo uboga mieszanka. Dv wygodniej z kanału, do szczelności nie ma takiej potrzeby. Około 190 koni powinno być. Przepływ trochę faluje więc pasuje zacząć od szczelności dolotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik pewnie przekombinował, żeby jakoś to chodziło. Jak tylko sprawdzę szczelność i DV, samochód wraca na ustawienie gazu. Błąd sondy pokazywał jeszcze przed założeniem gazu więc pewnie jednak mam niesprawny katalizator, będzie trzeba go w końcu wyciąć :wink:.  Apropos katalizatora, przytkany może opóźniać wstawanie turbo?

Teraz będę musiał ogarnąć u kogoś kanał i sprężarkę. 

Co do 190KM nigdy bym nie przypuszczał, że ma więcej niż seria, ale nie mam odniesienia więc może dlatego.

Przy sprawdzaniu szczelności, wystarczy zatkać rurę co idzie do filtra powietrza, rozłączyć przy grzybku odmy rurkę co idzie po lewej stronie silnika i w nią dmuchać, a króciec odmy zaślepić?
DV rozumiem, że wyciągnąć, wepchnąć tłoczek i przytrzymać otwór na górze?

Edytowane przez sebagd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DV sprawny. Szczelności nie udało się sprawdzić, muszę zrobić drugie podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ezektor wymieniony, ale jest jeszcze duża dziura w wężu o nr 058103221d - czyli tym co idzie od ezektora na dół. Pytanie jaki tam można włożyć zamiennie wąż?

Wąż zamówiony - zamiennik.

Edytowane przez sebagd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot uszczelniony, katalizator wywalony, wstawione DP. Nowe logi:

033+002+118 po wywaleniu kata, po uszczelnieniu dolotu:

http://vaglogi.pl/log-033_002_118_74LY87G.html

003+020 - przed wywaleniem kata, po uszczelnieniu dolotu:

http://vaglogi.pl/log-003_020_k2MqyKX.html

115+118 po wywaleniu kata, po uszczelnieniu dolotu:

http://vaglogi.pl/log-115_118_8Q1zj2b.html

Po odpięciu N75 turbo cały czas wstaje późno. Moje wnioski: to co zrobiłem do tej pory, nie przyniosło poprawy, obwiniam nie domykający się Waste gate. W przyszłym tygodniu będę ściągał DP lub jak będzie trzeba to całą turbinę. 

Martwią mnie wartości w 033 Jest zbyt ubogo? Czy to że jeżdżę na LPG może mieć wpływ na mapę PB?

Czy macie jeszcze jakieś sugestie czemu turbo późno wstaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowałeś błędy przed logami, bo 2+33 wygląda gorzej niż z pierwszych logów? Źle ustawione lpg może rozwalać mapę benzynową.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędów to po wywaleniu kata jest inny niż poprzednio

1 Fault Found:
17522 -  Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 008 -  Implausible Signal

Po skasowaniu wyskakuje ponownie od razu. W DP jest tulejka do drugiej sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Seba ja mam ten sam problem z tym szarpaniem , na pb wszystko on na gazie szarpie , tylko u mnie mam wrażenie że na ciepłym silniku 

Nie było wcześniej tego problemu na LPG 

Świece też wymieniłem na ngk laser premium jednoelektrodowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te błędy co ty sprawdzasz to błędy z silnika z vaga ?

Czy wpinasz się w komputer LPG ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzednich logach miałem rozpięty jeden przewód. Poniżej ponowny log 002 i 033

http://vaglogi.pl/log-002_033_w273nBy.html

W przyszłym tygodniu będę jechał na ustawienie gazu do innego warsztatu. Później na zdejmowanie turbo w celu sprawdzenia Waste Gate. Pytanie jak ustawić sztangę aby otwierała się przy odpowiednim ciśnieniu. Czytałem, że przy silniku AVJ 150 km ustawić otwieranie na 0,6 bara. Czy to, że mam Samochód po programie muszę ustawić otwieranie się WG na wyższe ciśnienie - 0,9bara? 

Edytowane przez sebagd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest. Turbo najgorzej nie pompuje, bo przy 2,4tys. jest 0,6bara patrząc po wcześniejszych logach, a przy 2,7 tys. pełne doładowanie.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tylko zastanawia mnie jedna rzecz, czemu po wyrzuceniu kata turbo wstaje prawie identycznie jak z katem? Czy to, że po założeniu DP szybciej ładuje turbo to ściema marketingowa producentów?

Czy zna ktoś odpowiedź na powyższe pytanie o Waste gate?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że wg ustawia się pod fabryczne doładowanie. Jak regenerują turbiny to przecież nikt nie wie, że masz auto po chipie i ustawiają sztangę pod fabrykę. Jak miałeś kata w dobrej kondycji to wielkiej różnicy nie odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat był wypalony, ale nie kruszył się, więc może i racja, że przepływ był dobry. Turbo i tak będzie zdejmowane, muszę mieć pewność, że z WG wszystko jest ok.

Masz może poprawne Logi Silnika AVJ? Najbardziej chodzi o bloki 115 i o 118. Chociaż czym więcej bloków tym lepiej bo teraz nie mam z czym porównać, a tak to chociaż będę miał większe pojęcie o tym czy z moim silnikiem jest wszystko oki.

Przy jakiej temperaturze w dolocie zaleca się dołożenie lub zmianę intercoolera? Dziś przy testach miałem 58 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...