Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z 2.0 FSI


Taz43

Rekomendowane odpowiedzi

dlancuszek Witam jestem posiadaczem 2.0 fsi z którym mam problem po nagrzaniu silnik zaczynać nierówno pracować i sypie różnymi błędami od walka rozrządu po czujnik Nox.sprawdzona kompresja 12.5 do 13.5 czyszczona przepustnica i kolektor. wymienione pierscienie świece i cewka na której pokazywała wypadanie zapłonu.robiona uszczelka pod głowicą i wymieniony lancuszek napinacz zmiennych faz wariator niby sprawny A czasem przy zimnym odpaleniu 2 sekundy warczy. Czasem wywołało na chwilę i gaslo EPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie błędy wyrzuca? najlepiej z nr błędu. Częsty błąd to sonda lambda w tych silnikach. Jaki masz przebieg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dość ważne bo może nakierować z czym jest problem. Dasz rade zrobić logi? Jaka jest temp silnika przy której nie pracuje prawidłowo? (interesują mnie parametry z VAG) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym się je te logi.zaraz po odpaleniu pracuje w porządku czasem szarpniec raz może dwa ale jak dojdzie prawie do 90 to nie równa praca.sprawdze błędy w poniedziałek bo muszę odebrać od mechanika bo rozłożył ręce bo nie wie za co się brać A nie chce nie potrzebnych kosztów mi robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną może być wszystko. W takim przypadku to tylko dobry elektronik, oscyloskop w rękę i analizowanie przebiegów. Sprawdź jeszcze raz kody błędów i napisz tutaj wszystkie dokładnie i może uda się coś nakierować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa: trochę ciężko Ci pomóc jeśli nie możesz na bieżąco diagnozować przez komputer.

Druga sprawa: masz pętle zamkniętą, błędy przepływki oraz sondy lambda tak jak przypuszczałem. Lecz nie da się stwierdzić co jest uszkodzone bez konkretnej diagnostyki bo jeden czujnik działa na drugi. Więc w skrócie: jeśli przepływka będzie podawać złe parametry, to sonda lambda również wywali błąd. i odwrotnie. Więc masz do wymiany dwa najdroższe elementy jeśli nie zrobi się konkretnej diagnostyki najlepiej oscyloskopem. 

Spróbuj wypiąć przepływkę i sprawdzić jak auto chodzi. Jeśli auto zacznie chodzić normalnie, można podejrzewać jej uszkodzenie. Podkreślam można podejrzewać. Natomiast gdy auto nadal wariuje raczej obstawiałbym sondę lambdę. Zawsze w takich przypadkach oczywiście do sprawdzenia jest układ dolotowy czy nie ma dziur ale myślę że tyle mechanik sprawdził. 

Pamiętaj również, że zawsze skorodowane wtyczki, słaba masa i inne tego typu elementy mogą powodować zły odczyt w komputerze jak i sam komputer. Komputera narazie bym nie podejrzewał ale ostatnio miałem podobny przypadek i ECU (komputer silnika) leżał. 

Edytowane przez jarcoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony dolot jest ok.mechanior mówił że odpiol przeplywke i było lepiej ale też na 100% nie jest pewny więc nie wymieniał.praktycznie cały czas wywala ten P0102 czasem tylko wywali ten drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Taz43 napisał:

A  koszt przeplywki???? Bo sondy nox już znam 3499 z niemiec

:D Te ceny są poprostu jedyne, jedz gdzieś i podmień najlepiej jeśli mechanik nie może sprawdzić inaczej. Najlepiej by było zrobić log dynamiczny VCDS'em i raczej wiedziałbyś wszystko. co do kupna jakiejkolwiek rzeczy to raczej szukałbym używki bo przy takich cenach to jakaś masakra. 

Koszt używanej przepływki to od 100 do 300zł i ewentualnie znajdz jakąś, podjedz, podlącz i powiedz że jak zadziała to bierzesz. 

Ale najpierw diagnostyka! Szkoda kasy by szukać na oślep. 

Masz miernik? Podstawowe parametry można zmierzyć nawet multimetrem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś to jeszcze pomoże ale zrobiłem krótką trasę po mieście i wywaliło dwa razy esp chociaż hamulce są ok i potem zgasło.na ciepły jak i na zimnym ciężko mu zapalic

Edytowane przez Taz43
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli robią się różne cyrki, często świadczą o uszkodzeniu ECU, zależnie od temp czasem ecu wywala różne błędy sam od siebie. Zmieni się rezystancja na którymś pinie i procesor wariuje.  ale nie ma co gdybać, trzeba komputerem sprawdzać błędy. Bez tego ani rusz. 

Ciężko odpala, bo podejrzewam że przepływka  podaje błędne dane. Odepnij przepływkę i sprawdź czy odpala lepiej.

Edytowane przez jarcoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanie jeżeli przeplywka padła to czy ma to się jakoś do automatycznego ssania na początku bo strasznie szybko na zimnym silniku obroty spadają.pochodzi  kilkanaście sekund i spadają obroty do normalnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2018 o 18:31, Taz43 napisał:

Jeszcze mam pytanie jeżeli przeplywka padła to czy ma to się jakoś do automatycznego ssania na początku bo strasznie szybko na zimnym silniku obroty spadają.pochodzi  kilkanaście sekund i spadają obroty do normalnych

trochę nie bardzo kumam pytania.

Gdy odpali to chodzi na wysokich obrotach? oczywiście może to być spowodowane uszkodzeniem przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...