Jump to content
2 2
Sebek1993a

Zapchany filter DPF. Moc auta spadla. Co robic?

Recommended Posts

Witam. Kupilem audi a4 b8 160k 2.0tdi. Od poczatku swiecila sie kontrolka od silnika, na aplikacji pisalo ze problem Z dpf. Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat ze cos nie Tak Z filtrem na ekranie glownym. Po minucie auto sttacilo pol mocy I nie chce wejsc na wysokie obroty. 

Myslicie ze filter zapchany? 

Kupilem dpf cleaner. Chcialbym sprobowac nim przeczuscic ale nie wiem Gdzie go wtrysnac. Mozna prosic o info a Najlepiej zdjecie. Gdzie znalesc czujnik temperatury lub cisnienia, Chyba Przed filtrem 

Z gory dziekuje za pomoc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można wypalić na postoju VDCS-em,  kolega miał tak samo w A6 i pomogło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo przy 190k przebiegu. Przy początkowej fazie zapchania DPFu rzeczywiście można wypalić go na postoju VCDS-em, cała procedura trwa około 30 minut i powinno się wykonywać ją na powierzchni twardej.

U mnie było tak, że 1 dzień po wyskoczeniu błędu spadła mi moc i zawróciłem do domu. W tym momencie komputer odłączył Ci turbo, żebyś go nie zajechał. Procedura wypalania już się nie włączy, jest na to za późno :(

 

Pozostają Ci trzy opcje:

1. Kupić nowy filtr DPF i go wymienić (bardzo dużo $$)

2. Kupić używany filtr DPF i go wymienić, a dla pewności też od razu wypalić (dużo $$)

3. Wyciąć DPF (o wiele mniej $$)

 

Opcja numer 3 jest najtańsza (w zależności od warsztatu i miejscowości od 1.000zł do 2.500zł), ale wiadomo - można wyciąć, ale potem nie wolno (zgodnie z prawem) jeździć. Do tego dochodzi opcja, że obejście komputerowe musi być na prawdę dobrze zrobione + czasami osoby, które wycinają zapominają o wytłumieniu atrapy (przez to samochód chodzi głośniej). Dodatkowym minusem jest to, że jak Cie policja złapie np. w Niemczech i akurat sprawdzi jaki masz poziom cząsteczek stałych wypuszczanych z wydechu do atmosfery, to zamówi lawete, odstawi auto do ASO i jeszcze wystawi mandat. ALE... po wycięciu DPFu auto ma o wiele więcej mocy niż przed :)

Nie zachęcam, nie sugeruję, ale rachunek (papierowy i sumienia) każdy musi sobie sam wystawić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Boukhiar napisał:

Miałem to samo przy 190k przebiegu. Przy początkowej fazie zapchania DPFu rzeczywiście można wypalić go na postoju VCDS-em, cała procedura trwa około 30 minut i powinno się wykonywać ją na powierzchni twardej.

U mnie było tak, że 1 dzień po wyskoczeniu błędu spadła mi moc i zawróciłem do domu. W tym momencie komputer odłączył Ci turbo, żebyś go nie zajechał. Procedura wypalania już się nie włączy, jest na to za późno :(

 

Pozostają Ci trzy opcje:

1. Kupić nowy filtr DPF i go wymienić (bardzo dużo $$)

2. Kupić używany filtr DPF i go wymienić, a dla pewności też od razu wypalić (dużo $$)

3. Wyciąć DPF (o wiele mniej $$)

 

Opcja numer 3 jest najtańsza (w zależności od warsztatu i miejscowości od 1.000zł do 2.500zł), ale wiadomo - można wyciąć, ale potem nie wolno (zgodnie z prawem) jeździć. Do tego dochodzi opcja, że obejście komputerowe musi być na prawdę dobrze zrobione + czasami osoby, które wycinają zapominają o wytłumieniu atrapy (przez to samochód chodzi głośniej). Dodatkowym minusem jest to, że jak Cie policja złapie np. w Niemczech i akurat sprawdzi jaki masz poziom cząsteczek stałych wypuszczanych z wydechu do atmosfery, to zamówi lawete, odstawi auto do ASO i jeszcze wystawi mandat. ALE... po wycięciu DPFu auto ma o wiele więcej mocy niż przed :)

Nie zachęcam, nie sugeruję, ale rachunek (papierowy i sumienia) każdy musi sobie sam wystawić ;)

Zgadza sie wszystko, tylko jest jeszcze 4 opcja, regeneracja filtra w piecu. Robiłem tak w kilku autach i wszystko działa. Filtr po tej operacji jest jak nowy. Koszt wypalania 400 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź daj log z 68 kanału z vcds, to ocenimy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam poniższy błąd. Może Ktoś potwierdzić, że do wymiany jest CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIENIA G450

Jak można sprawdzić VCDS-em czujnik G450

DPF obecnie ma  takie parametry:

Particle filter: oil ash volume 0.04 l
Particle filter: soot mass calculated 9.27 g
Particle filter: soot mass measured 8.54 g

Particle filter: kilometers since last regeneration 93008 m

1 Fault Found:

5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2454 00 [039] - Short to GND
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 150529 km
                    Date: 2018.05.24
                    Time: 21:06:05

                    Engine speed: 829.50 /min
                    Normed load value: 32.2 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 88 °C
                    Intake air temperature: 24 °C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.280 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 45.4 mł/h
                    Surface temperature of filter: 274.0 °C
                    Field regeneration status-Bit 0: 00000000 
                    Field regeneration status-Bit 16: 00010000 
                    Field regeneration status-Bit 24: 00000000 
                    Field regeneration status-Bit 8: 00000000 
                    Particle filter: difference pressure: 0 hPa
                    Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 227.1 °C
                    Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, duzy616 napisał:

Panowie mam poniższy błąd. Może Ktoś potwierdzić, że do wymiany jest CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIENIA G450

Jak można sprawdzić VCDS-em czujnik G450

DPF obecnie ma  takie parametry:

Particle filter: oil ash volume 0.04 l
Particle filter: soot mass calculated 9.27 g
Particle filter: soot mass measured 8.54 g

Particle filter: kilometers since last regeneration 93008 m

1 Fault Found:

5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2454 00 [039] - Short to GND
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 150529 km
                    Date: 2018.05.24
                    Time: 21:06:05

                    Engine speed: 829.50 /min
                    Normed load value: 32.2 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 88 °C
                    Intake air temperature: 24 °C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.280 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 45.4 mł/h
                    Surface temperature of filter: 274.0 °C
                    Field regeneration status-Bit 0: 00000000 
                    Field regeneration status-Bit 16: 00010000 
                    Field regeneration status-Bit 24: 00000000 
                    Field regeneration status-Bit 8: 00000000 
                    Particle filter: difference pressure: 0 hPa
                    Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 227.1 °C
                    Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m

Tak

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Tom_ napisał:

Tak

Czyli kupić nowy (pewnie najlepiej oryginalny).

A wiesz jak sprawdzić komputerem?

Edited by duzy616

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj paramteru różnicy ciśnień dpf, on jest za to odpowiedzialny. u Ciebie wartość wynosiła 0 w momencie wystąpienia błędu.

Nie zalecam jeździć autem z taka usterka, bo możesz zabić DPF na wieki 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Tom_ napisał:

Poszukaj paramteru różnicy ciśnień dpf, on jest za to odpowiedzialny. u Ciebie wartość wynosiła 0 w momencie wystąpienia błędu.

Nie zalecam jeździć autem z taka usterka, bo możesz zabić DPF na wieki 😛

A jest możliwe, że np. jest przerwany jakiś kabelek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, kabelek też może być, ale bardziej stawiam na uszkodzony czujnik. Bład wraca bez pośrednio po wykasowaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Tom_ napisał:

Tak, kabelek też może być, ale bardziej stawiam na uszkodzony czujnik. Bład wraca bez pośrednio po wykasowaniu?

Tak wykasuje i od razu wraca (nawet na wyłączonym samochodzie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tom_ podłączyłem komputer i wygląda to tak,  cały czas występuje błąd (nieważne czy auto zapalone czy zgaszone)

1 Fault Found:

5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2454 00 [039] - Short to GND
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 150529 km
                    Date: 2018.05.24
                    Time: 21:06:05

                    Engine speed: 829.50 /min
                    Normed load value: 32.2 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 88 °C
                    Intake air temperature: 24 °C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.280 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 45.4 mł/h
                    Surface temperature of filter: 274.0 °C
                    Field regeneration status-Bit 0: 00000000 
                    Field regeneration status-Bit 16: 00010000 
                    Field regeneration status-Bit 24: 00000000 
                    Field regeneration status-Bit 8: 00000000 
                    Particle filter: difference pressure: 0 hPa
                    Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 227.1 °C
                    Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m


Jak odłączyłem wtyczkę to doszedł jeszcze błąd

5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2452 00 [039] - Elect. Malfunction
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 150543 km
                    Date: 2018.05.25
                    Time: 19:57:56

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 37 °C
                    Intake air temperature: 19 °C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.400 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 0.0 mł/h
                    Surface temperature of filter: 59.6 °C
                    Field regeneration status-Bit 0: 00000000 
                    Field regeneration status-Bit 16: 00010000 
                    Field regeneration status-Bit 24: 10000000 
                    Field regeneration status-Bit 8: 00000000 
                    Particle filter: difference pressure: 0 hPa
                    Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 69.1 °C
                    Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m

I tu zaznaczę, że po odłączeniu wtyczki można skasować błąd pierwszy i się nie pojawia, ale po podłączaniu wtyczki znowu wraca i zostaje.

Na szybko sprawdzony DPF

Ciśnienie wcale się nie zmienia czy samochód odpalony, zgaszony , prze-gazówki itd.

ddress 01: Engine  (03L 906 022 TN)

20:26:51
  IDE00427   Particle filter: difference pressure 0 hPa
  IDE00428   Particle filter: offset for differential press. 0 hPa
  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 11060 s
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.04 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 9.90 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured 9.84 g
  IDE00436   Particle filter: kilometers since last regeneration 98135 m
  IDE01407   Particle filter: fuel consumption since last regeneration 7.96 l
  ENG106430   Exhaust gas temperature before particulate filter 71.2 °C
  ENG105211   Exhaust gas vol.flow particulate filter 26.7 mł/h


Chciałem jutro jechać po używkę za śmieszne pieniądze (30 zł.) ale boję się jechać aż 130 km, bo jak się okaże coś innego to zapcham DPF tak jak pisałeś wcześniej.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda jak by czujnik miał w sobie zwarcie , podmień czujnik i melduj o postępach:p

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.05.2018 o 17:54, Tom_ napisał:

Wygląda jak by czujnik miał w sobie zwarcie , podmień czujnik i melduj o postępach:p

Dzisiaj powinienem dostać nowy czujnik.

Tak ma wyglądać adaptacja

UDS Protocol (G450) procedure

Key ON, Engine OFF
[Basic Settings]
Select Adaptation of diff. pressure sensor particulate filter
[Go!] to activate the Basic Setting.
After the result of Finished Correctly appears click [Stop]

Select Resetting of learned values of difference pressure sensor
[Go!] to activate the Basic Setting.
After the result of Finished Correctly appears click [Stop]
[Done, Go Back]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik wymieniony. Błąd zniknął, ciśnienie wskazuje. 

IDE00427   Particle filter: difference pressure 8 hPa
  IDE00428   Particle filter: offset for differential press. 1 hPa
  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 14115 s
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.04 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 11.38 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured 4.37 g
  IDE00436   Particle filter: kilometers since last regeneration 135810 m
  IDE01407   Particle filter: fuel consumption since last regeneration 10.96 l

 

Tom_ dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.05.2018 o 22:10, duzy616 napisał:

Czujnik wymieniony. Błąd zniknął, ciśnienie wskazuje. 

IDE00427   Particle filter: difference pressure 8 hPa
  IDE00428   Particle filter: offset for differential press. 1 hPa
  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 14115 s
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.04 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 11.38 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured 4.37 g
  IDE00436   Particle filter: kilometers since last regeneration 135810 m
  IDE01407   Particle filter: fuel consumption since last regeneration 10.96 l

 

Tom_ dzięki za pomoc.

co ile km wypala ci się dpf?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, MisiekQa4b8 napisał:

co ile km wypala ci się dpf?

Nie chcę Cię kłamać, zbytnio tego nie kontroluje. Myślę, że nie wcześniej niż co 400km

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, duzy616 napisał:

Nie chcę Cię kłamać, zbytnio tego nie kontroluje. Myślę, że nie wcześniej niż co 400km

Ale myślisz że takie 600-700 spokojnie zrobisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, MisiekQa4b8 napisał:

Ale myślisz że takie 600-700 spokojnie zrobisz?

Raczej tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.02.2019 o 20:59, MisiekQa4b8 napisał:

co ile km wypala ci się dpf?

Odpowiedź na tak postawione pytanie nie może być jednoznaczna. Ilość przejechanych kilometrów między regeneracjami zależna jest od :

-stanu zapełnienia filtra popiołem (nie sadzą)

-od stylu jazdy

-od warunków, w którym poruszało się auto (miasto/poza miastem)

-od obciążenia silnika (przewożone kilogramy - ilość osób, bagaż)

Dla przykładu(filtr nowy-wartość popiołu 0) auto poruszające się głównie poza miastem, trzy osoby na pokładzie o wiele, wiele więcej kilometrów przejechanych między regeneracjami, niż w przykładzie, gdzie auto używane jest tylko w mieście tylko z kierującym. W pierwszym przypadku może to być nawet ponad tysiąc kilometrów, w drugim trzysta km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...