Sebek1993a Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Witam. Kupilem audi a4 b8 160k 2.0tdi. Od poczatku swiecila sie kontrolka od silnika, na aplikacji pisalo ze problem Z dpf. Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat ze cos nie Tak Z filtrem na ekranie glownym. Po minucie auto sttacilo pol mocy I nie chce wejsc na wysokie obroty. Myslicie ze filter zapchany? Kupilem dpf cleaner. Chcialbym sprobowac nim przeczuscic ale nie wiem Gdzie go wtrysnac. Mozna prosic o info a Najlepiej zdjecie. Gdzie znalesc czujnik temperatury lub cisnienia, Chyba Przed filtrem Z gory dziekuje za pomoc. 1
cmk Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Można wypalić na postoju VDCS-em, kolega miał tak samo w A6 i pomogło
Boukhiar Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 Miałem to samo przy 190k przebiegu. Przy początkowej fazie zapchania DPFu rzeczywiście można wypalić go na postoju VCDS-em, cała procedura trwa około 30 minut i powinno się wykonywać ją na powierzchni twardej. U mnie było tak, że 1 dzień po wyskoczeniu błędu spadła mi moc i zawróciłem do domu. W tym momencie komputer odłączył Ci turbo, żebyś go nie zajechał. Procedura wypalania już się nie włączy, jest na to za późno Pozostają Ci trzy opcje: 1. Kupić nowy filtr DPF i go wymienić (bardzo dużo $$) 2. Kupić używany filtr DPF i go wymienić, a dla pewności też od razu wypalić (dużo $$) 3. Wyciąć DPF (o wiele mniej $$) Opcja numer 3 jest najtańsza (w zależności od warsztatu i miejscowości od 1.000zł do 2.500zł), ale wiadomo - można wyciąć, ale potem nie wolno (zgodnie z prawem) jeździć. Do tego dochodzi opcja, że obejście komputerowe musi być na prawdę dobrze zrobione + czasami osoby, które wycinają zapominają o wytłumieniu atrapy (przez to samochód chodzi głośniej). Dodatkowym minusem jest to, że jak Cie policja złapie np. w Niemczech i akurat sprawdzi jaki masz poziom cząsteczek stałych wypuszczanych z wydechu do atmosfery, to zamówi lawete, odstawi auto do ASO i jeszcze wystawi mandat. ALE... po wycięciu DPFu auto ma o wiele więcej mocy niż przed Nie zachęcam, nie sugeruję, ale rachunek (papierowy i sumienia) każdy musi sobie sam wystawić
Tom_ Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 17 minut temu, Boukhiar napisał: Miałem to samo przy 190k przebiegu. Przy początkowej fazie zapchania DPFu rzeczywiście można wypalić go na postoju VCDS-em, cała procedura trwa około 30 minut i powinno się wykonywać ją na powierzchni twardej. U mnie było tak, że 1 dzień po wyskoczeniu błędu spadła mi moc i zawróciłem do domu. W tym momencie komputer odłączył Ci turbo, żebyś go nie zajechał. Procedura wypalania już się nie włączy, jest na to za późno Pozostają Ci trzy opcje: 1. Kupić nowy filtr DPF i go wymienić (bardzo dużo $$) 2. Kupić używany filtr DPF i go wymienić, a dla pewności też od razu wypalić (dużo $$) 3. Wyciąć DPF (o wiele mniej $$) Opcja numer 3 jest najtańsza (w zależności od warsztatu i miejscowości od 1.000zł do 2.500zł), ale wiadomo - można wyciąć, ale potem nie wolno (zgodnie z prawem) jeździć. Do tego dochodzi opcja, że obejście komputerowe musi być na prawdę dobrze zrobione + czasami osoby, które wycinają zapominają o wytłumieniu atrapy (przez to samochód chodzi głośniej). Dodatkowym minusem jest to, że jak Cie policja złapie np. w Niemczech i akurat sprawdzi jaki masz poziom cząsteczek stałych wypuszczanych z wydechu do atmosfery, to zamówi lawete, odstawi auto do ASO i jeszcze wystawi mandat. ALE... po wycięciu DPFu auto ma o wiele więcej mocy niż przed Nie zachęcam, nie sugeruję, ale rachunek (papierowy i sumienia) każdy musi sobie sam wystawić Zgadza sie wszystko, tylko jest jeszcze 4 opcja, regeneracja filtra w piecu. Robiłem tak w kilku autach i wszystko działa. Filtr po tej operacji jest jak nowy. Koszt wypalania 400 zł
duzy616 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 Panowie mam poniższy błąd. Może Ktoś potwierdzić, że do wymiany jest CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIENIA G450 Jak można sprawdzić VCDS-em czujnik G450 DPF obecnie ma takie parametry: Particle filter: oil ash volume 0.04 l Particle filter: soot mass calculated 9.27 g Particle filter: soot mass measured 8.54 g Particle filter: kilometers since last regeneration 93008 m 1 Fault Found: 5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2454 00 [039] - Short to GND Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 150529 km Date: 2018.05.24 Time: 21:06:05 Engine speed: 829.50 /min Normed load value: 32.2 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 88 °C Intake air temperature: 24 °C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 14.280 V Unlearning counter according OBD: 40 Exhaust gas vol.flow particulate filter: 45.4 mł/h Surface temperature of filter: 274.0 °C Field regeneration status-Bit 0: 00000000 Field regeneration status-Bit 16: 00010000 Field regeneration status-Bit 24: 00000000 Field regeneration status-Bit 8: 00000000 Particle filter: difference pressure: 0 hPa Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 227.1 °C Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m
Tom_ Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 Godzinę temu, duzy616 napisał: Panowie mam poniższy błąd. Może Ktoś potwierdzić, że do wymiany jest CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIENIA G450 Jak można sprawdzić VCDS-em czujnik G450 DPF obecnie ma takie parametry: Particle filter: oil ash volume 0.04 l Particle filter: soot mass calculated 9.27 g Particle filter: soot mass measured 8.54 g Particle filter: kilometers since last regeneration 93008 m 1 Fault Found: 5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2454 00 [039] - Short to GND Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 150529 km Date: 2018.05.24 Time: 21:06:05 Engine speed: 829.50 /min Normed load value: 32.2 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 88 °C Intake air temperature: 24 °C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 14.280 V Unlearning counter according OBD: 40 Exhaust gas vol.flow particulate filter: 45.4 mł/h Surface temperature of filter: 274.0 °C Field regeneration status-Bit 0: 00000000 Field regeneration status-Bit 16: 00010000 Field regeneration status-Bit 24: 00000000 Field regeneration status-Bit 8: 00000000 Particle filter: difference pressure: 0 hPa Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 227.1 °C Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m Tak
duzy616 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 (edytowane) 5 minut temu, Tom_ napisał: Tak Czyli kupić nowy (pewnie najlepiej oryginalny). A wiesz jak sprawdzić komputerem? Edytowane 25 Maja 2018 przez duzy616
Tom_ Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 Poszukaj paramteru różnicy ciśnień dpf, on jest za to odpowiedzialny. u Ciebie wartość wynosiła 0 w momencie wystąpienia błędu. Nie zalecam jeździć autem z taka usterka, bo możesz zabić DPF na wieki ?
duzy616 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 5 minut temu, Tom_ napisał: Poszukaj paramteru różnicy ciśnień dpf, on jest za to odpowiedzialny. u Ciebie wartość wynosiła 0 w momencie wystąpienia błędu. Nie zalecam jeździć autem z taka usterka, bo możesz zabić DPF na wieki ? A jest możliwe, że np. jest przerwany jakiś kabelek?
Tom_ Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 Tak, kabelek też może być, ale bardziej stawiam na uszkodzony czujnik. Bład wraca bez pośrednio po wykasowaniu?
duzy616 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 Teraz, Tom_ napisał: Tak, kabelek też może być, ale bardziej stawiam na uszkodzony czujnik. Bład wraca bez pośrednio po wykasowaniu? Tak wykasuje i od razu wraca (nawet na wyłączonym samochodzie)
duzy616 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 Tom_ podłączyłem komputer i wygląda to tak, cały czas występuje błąd (nieważne czy auto zapalone czy zgaszone) 1 Fault Found: 5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2454 00 [039] - Short to GND Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 150529 km Date: 2018.05.24 Time: 21:06:05 Engine speed: 829.50 /min Normed load value: 32.2 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 88 °C Intake air temperature: 24 °C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 14.280 V Unlearning counter according OBD: 40 Exhaust gas vol.flow particulate filter: 45.4 mł/h Surface temperature of filter: 274.0 °C Field regeneration status-Bit 0: 00000000 Field regeneration status-Bit 16: 00010000 Field regeneration status-Bit 24: 00000000 Field regeneration status-Bit 8: 00000000 Particle filter: difference pressure: 0 hPa Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 227.1 °C Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m Jak odłączyłem wtyczkę to doszedł jeszcze błąd 5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2452 00 [039] - Elect. Malfunction Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 150543 km Date: 2018.05.25 Time: 19:57:56 Engine speed: 0.00 /min Normed load value: 0.0 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 37 °C Intake air temperature: 19 °C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 12.400 V Unlearning counter according OBD: 40 Exhaust gas vol.flow particulate filter: 0.0 mł/h Surface temperature of filter: 59.6 °C Field regeneration status-Bit 0: 00000000 Field regeneration status-Bit 16: 00010000 Field regeneration status-Bit 24: 10000000 Field regeneration status-Bit 8: 00000000 Particle filter: difference pressure: 0 hPa Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 69.1 °C Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m I tu zaznaczę, że po odłączeniu wtyczki można skasować błąd pierwszy i się nie pojawia, ale po podłączaniu wtyczki znowu wraca i zostaje. Na szybko sprawdzony DPF Ciśnienie wcale się nie zmienia czy samochód odpalony, zgaszony , prze-gazówki itd. ddress 01: Engine (03L 906 022 TN) 20:26:51 IDE00427 Particle filter: difference pressure 0 hPa IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 0 hPa IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 11060 s IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.04 l IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 9.90 g IDE00435 Particle filter: soot mass measured 9.84 g IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 98135 m IDE01407 Particle filter: fuel consumption since last regeneration 7.96 l ENG106430 Exhaust gas temperature before particulate filter 71.2 °C ENG105211 Exhaust gas vol.flow particulate filter 26.7 mł/h Chciałem jutro jechać po używkę za śmieszne pieniądze (30 zł.) ale boję się jechać aż 130 km, bo jak się okaże coś innego to zapcham DPF tak jak pisałeś wcześniej.
Tom_ Opublikowano 26 Maja 2018 Opublikowano 26 Maja 2018 Wygląda jak by czujnik miał w sobie zwarcie , podmień czujnik i melduj o postępach:p
duzy616 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 W dniu 26.05.2018 o 17:54, Tom_ napisał: Wygląda jak by czujnik miał w sobie zwarcie , podmień czujnik i melduj o postępach:p Dzisiaj powinienem dostać nowy czujnik. Tak ma wyglądać adaptacja UDS Protocol (G450) procedureKey ON, Engine OFF[Basic Settings]Select Adaptation of diff. pressure sensor particulate filter[Go!] to activate the Basic Setting.After the result of Finished Correctly appears click [Stop]Select Resetting of learned values of difference pressure sensor[Go!] to activate the Basic Setting.After the result of Finished Correctly appears click [Stop][Done, Go Back]
duzy616 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 Czujnik wymieniony. Błąd zniknął, ciśnienie wskazuje. IDE00427 Particle filter: difference pressure 8 hPa IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 1 hPa IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 14115 s IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.04 l IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 11.38 g IDE00435 Particle filter: soot mass measured 4.37 g IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 135810 m IDE01407 Particle filter: fuel consumption since last regeneration 10.96 l Tom_ dzięki za pomoc.
MisiekQa4b8 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 W dniu 29.05.2018 o 22:10, duzy616 napisał: Czujnik wymieniony. Błąd zniknął, ciśnienie wskazuje. IDE00427 Particle filter: difference pressure 8 hPa IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 1 hPa IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 14115 s IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.04 l IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 11.38 g IDE00435 Particle filter: soot mass measured 4.37 g IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 135810 m IDE01407 Particle filter: fuel consumption since last regeneration 10.96 l Tom_ dzięki za pomoc. co ile km wypala ci się dpf?
duzy616 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 15 godzin temu, MisiekQa4b8 napisał: co ile km wypala ci się dpf? Nie chcę Cię kłamać, zbytnio tego nie kontroluje. Myślę, że nie wcześniej niż co 400km
MisiekQa4b8 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 7 godzin temu, duzy616 napisał: Nie chcę Cię kłamać, zbytnio tego nie kontroluje. Myślę, że nie wcześniej niż co 400km Ale myślisz że takie 600-700 spokojnie zrobisz?
duzy616 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 6 minut temu, MisiekQa4b8 napisał: Ale myślisz że takie 600-700 spokojnie zrobisz? Raczej tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się